co na wigilijny stol ...

1. Data: 2004-12-20 23:12:41

Temat: co na wigilijny stol ...
Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

Witam !!

Ide na wigilie do tesciow i prosze o podanie czegos specjalnego i
fajnego na ten wiliglijny posilek ... ??

Pozdrawiam i czekam na propzycje
Lukasz

1. Data: 2004-12-21 06:48:38

Temat: Re: co na wigilijny stol ...
Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ide na wigilie do tesciow i prosze o podanie czegos specjalnego i
> fajnego na ten wiliglijny posilek ... ??

Wydaje mi się, ze akurat Wigilia to posiłek składający się z tradycyjnych,
co roku robionych na te wyjątkowy wieczór potraw a nie jakis udziwnień...
oczywiście, można zrobić inne czy dodatatkowe ryby, ale nie jakies całkiem
odmienne potrawy.
Wszystko zależy od teściów, ale może lepiej skontaktować się z nimi, ustalić
jakie potrawy będą robione i podzielić pracą.
Jesli jednak ma być efekt zaskoczenia, to może zapytaj żonę jakie sledzie
robią teściowie i zrób jakieś zupełnie inne?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-21 09:16:47

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli jednak ma być efekt zaskoczenia, to może zapytaj żonę jakie sledzie
> robią teściowie i zrób jakieś zupełnie inne?

nie chce odstapic od tradycyjnych potraw i niechce takze wydziwiac nie
wiadomo czego ale moze jest cos o czym nie wiem ze jest i co mozna zoribc na
wigilie ...

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2004-12-21 09:42:01

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie chce odstapic od tradycyjnych potraw i niechce takze wydziwiac nie
> wiadomo czego ale moze jest cos o czym nie wiem ze jest i co mozna zoribc
na
> wigilie ...

dobór potraw na pewno w dużej mierze zależy od regionu Polski.
Mi np. znane sa takie jak:
pierogi z kapustą i grzybami, uszka, barszcz, grzybowa, kapusta z grochem,
smazony karp, kilka postaci śledzia (w oliwie, rolmopsy itp), grzybki w
cieście, kutia, makowiec, keks, kisiel z żurawin, kompot z suszu.
Koleżanka na wigilię w pracy robiła kapustę z grzybami i fasolą - też może
być ciekawa.
A może spróbujesz sałatkę Babci fuksy? Chwaliłam ją wczoraj, jest świetna i
na pewno pasuje na wigilię.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-21 10:18:41

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> dobór potraw na pewno w dużej mierze zależy od regionu Polski.
> Mi np. znane sa takie jak:
> pierogi z kapustą i grzybami, uszka, barszcz, grzybowa, kapusta z grochem,
> smazony karp,

smażony karp, uważany za tradycyjną polska potrawę wigilijna jest na mój
gust spuścizną PRLu, kiedy to nie sposób było kupic np. szczupaka, amura
lub innej "lepszej" ryby, a wystarczy tylko spojrzeć w przepisy
przedwojenne. Karpia w nich ciężko uświadczyć, za to bardzo duzo jest
przepisów typu np. szczupak faszerowany, amur w sosie rakowym... itd..
emati

1. Data: 2004-12-21 10:22:20

Od: "allesek" <a...@i...pl(skasuj_to)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> być ciekawa.
> A może spróbujesz sałatkę Babci fuksy? Chwaliłam ją wczoraj, jest świetna

i o taka ODP mi chodzilo !! DZIEKI !!
np. nie wiedzialem co to jest kutia ale juz sobie zobaczylem :)
moze wiecej ktos napisze jeszcze ... :)

Pozdrawiam
Lukasz

1. Data: 2004-12-21 10:55:47

Od: "Magda" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> na

U mnie będzie karp w galarecie, ryba w ananasach, filety rybne - smazone,
pierozki z kapusta i grzybami, krokiety z kapusta i grzybami, zupa rybna +
grzanki, zupa grzybowa (chyba tylko ja ja bede jadla :)) ), lazanki, kapusta
z grzybami, makowki, krolewiec, miodownik, sernik, no i nie wiem jeszcze
jakie ciacho tesciowa upiecze.
Pozdrawiam,
Magda

1. Data: 2004-12-21 11:04:58

Od: Laik <e...@m...pl.wywal.to> szukaj wiadomości tego autora

Cześć emati
Tue, 21 Dec 2004 11:18:41 +0100 napisałeś:

> smażony karp, uważany za tradycyjną polska potrawę wigilijna jest na mój
> gust spuścizną PRLu, kiedy to nie sposób było kupic np. szczupaka, amura

i dzieki temu narodzila sie nowa, swiecka tradycja...
;)
--
Pozdrawiam, Laik.
Nie wystarczy znać języki, trzeba jeszcze mieć co powiedzieć.

1. Data: 2004-12-21 11:05:37

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> smażony karp, uważany za tradycyjną polska potrawę wigilijna jest na mój
> gust spuścizną PRLu, kiedy to nie sposób było kupic np. szczupaka, amura
> lub innej "lepszej" ryby,

nie przecze, sama nie przepadam za karpiem, ale skoro moj ślubny uwielbia tę
rybę smazoną to czemu mam mu żałować?
Poza tym komunistyczna czy nie jakies 50 lat ma już ta tradycja.

;-)
pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-21 11:08:52

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> i o taka ODP mi chodzilo !! DZIEKI !!

tośmy się dogadali;-)

> np. nie wiedzialem co to jest kutia ale juz sobie zobaczylem :)
> moze wiecej ktos napisze jeszcze ... :)

jesli masz ochotę zrobić kutię, to rozejrzyj się w sklepch za pszenicą,
widziałam juz nawet taką pakowaną w woreczki jak ryż czy kasza. Ta pszenica
na kutię jest jakoś preparowana i dzięki temu dość szybko się gotuje. Jesli
masz dostęp do sklepu warzywnego w ktorym sprzedają na wagę groch, fasolę,
soczewicę itp. to jest bardzo prawdopodobne że będzie tam i pszenica. Potem
to juz tylko pozostaje ugotować i zmielić mak, dodać miód, duuuuuuużo
bakalii, można też słodką smietankę i zjadać ze smakiem.

pozdrawiam
Basia

gotowanie szynki
co dalej z ciasteczkami?
jakie ciasteczka?
Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?
kurczak w zupie cebulowej