co na wigilijny stol ...

1. Data: 2004-12-21 11:23:24

Temat: Re: co na wigilijny stol ...
Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> nie przecze, sama nie przepadam za karpiem, ale skoro moj ślubny uwielbia tę
> rybę smazoną to czemu mam mu żałować?
> Poza tym komunistyczna czy nie jakies 50 lat ma już ta tradycja.

Ja tez uwielbiam! Tym bardziej że w okresie świątecznym jest co tu duzo
nie mówić sezon na Karpie, sa tłuściutkie, wypasione i pyszne! A do
smazenia biorę zawsze takie od 400 - 600 dag nie za duże i nie za małe.

1. Data: 2004-12-21 11:30:39

Od: "Basia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez uwielbiam! Tym bardziej że w okresie świątecznym jest co tu duzo
> nie mówić sezon na Karpie, sa tłuściutkie, wypasione i pyszne! A do
> smazenia biorę zawsze takie od 400 - 600 dag nie za duże i nie za małe.

no nie wiem.. 4 kilowy karp to spore zwierze;-) No chyba że chodziło o 40
dag;-)

W tym roku pierwszy raz kupiłam juz utrupionego karpia, podzielony na porcje
siedzi w zamrażarce. Jakoś z wiekiem ślubnemu przybywa oporów do usmiercania
ryb... i pomyśleć, ze kiedyś chciał mysliwym zostać.

Co do innych dań świątecznych - może warto zajrzeć na stronkę www.wigilia.pl
, tam można znaleźć kilka pomysłów na wigilijne potrawy.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2004-12-21 11:42:36

Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia napisał(a):

> no nie wiem.. 4 kilowy karp to spore zwierze;-) No chyba że chodziło o 40
> dag;-)

:-)))))))))
ha ha ha, oczywiście chodziło mi o 40 - 60 dag
to wieloryb nie karp by był....
:-)

1. Data: 2004-12-21 12:15:37

Od: "Dorota Kalinowska" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Laik" <e...@m...pl.wywal.to> napisał w wiadomości
> Cześć emati

> i dzieki temu narodzila sie nowa, swiecka tradycja...
> ;)

ale ta tradycja narodziła się w związkach zawodowych :))

Dorota

*Strange kind of woman

1. Data: 2004-12-21 20:17:30

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Wydaje mi się, ze akurat Wigilia to posiłek składający się z tradycyjnych,
> co roku robionych na te wyjątkowy wieczór potraw a nie jakis udziwnień...

zupelnie sie z toba nie zgodze:) wiesz ze co region polski, to inne
"tradycyjne"potrawy? kiedys sluchalam takiej sondy i w jakims regionie
ludzie nie wyobrazali sobie wigilii bez pierogow RUSKICH - ja bylam w szoku,
a ktoras z kolei osoba powtarzala te ruskie:)

1. Data: 2004-12-21 20:18:51

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kapusta z grochem, grzybki w cieście,kisiel z żurawin

w zyciu tego nie widzialam na wigilijnym stole mojej rodziny, co nie znaczy,
ze u was moze byc tradycja:) fajne sa takie roznice:)

1. Data: 2004-12-21 22:53:43

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 21 décembre 2004 ŕ 12:23:24, vous écriviez :

> Ja tez uwielbiam! Tym bardziej że w okresie świątecznym jest co tu duzo
> nie mówić sezon na Karpie, sa tłuściutkie, wypasione i pyszne!

Hmm u mnie bedzie gravlax, z braku surowca (czyli karpia).

Ewcia

--
Niesz

gotowanie szynki
co dalej z ciasteczkami?
jakie ciasteczka?
Garnki żeliwne czy rzeczywiscie są takie rewelacyjne ?
kurczak w zupie cebulowej