co to ?

1. Data: 2011-09-19 12:12:00

Temat: co to ?
Od: "mz" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Na liściach czarnej porzeczki zobaczyłem takie plamy
https://lh4.googleusercontent.com/-7JqqWGfzhvE/Tncw4
rZm3KI/AAAAAAAAAIc/PbhCJ3WHRUI/s128/DSC01459.JPG
Przepraszam za rozmiar zdjęcia ale robione komórką.
Porzeczka jest w sklepie a ja nie wiem czy te zabarwienia na liściach to
naturalna oznaka zimna czy może jakas choroba. Nie chce kupować sadzonek, które
potem pozarażają mi inne rośliny.
Pozdrawiam i prosze o opinię

2. Data: 2011-09-19 12:19:01

Temat: Re: co to ?
Od: wolim <n...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ze zdjęcia wiele nie wynika, ale podobnie wyglądają liście moich
porzeczek w okresie jesiennym - tuż przed zrzuceniem :)

Pozdrawiam,
MW

3. Data: 2011-09-19 13:19:20

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> naturalna oznaka zimna czy może jakas choroba. Nie chce kupować sadzonek,

Nie kupiłbym.

skryba

4. Data: 2011-09-19 19:58:35

Od: "mz" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba ogrodowy" napisał w wiadomości grup

> [...]
> naturalna oznaka zimna czy może jakas choroba. Nie chce kupować sadzonek,

Dlaczego ??

5. Data: 2011-09-20 06:32:14

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mz" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> Nie kupiłbym.
>
> Dlaczego ??

Bo musiałbym się schylać przy zrywaniu owoców,
a mnie plecy bolą.
:-)
A serio - nie mam pewności, czy te przebarwienia
nie są skutkiem jakiegoś choróbska.
Fotka taka mała, że trudno rozsądnie opiniować
co do zdrowotności sadzonki.
Brak fotki spodniej strony liścia.
A gdy jeszcze pomyślę ile złego może spotkać
tą sadzonkę w miejscu docelowym to strach się bać.
Przypląta się do krzaczora opadzina liści porzeczek,
http://www.ho.haslo.pl/article.php?id=981
Wypisz, wymaluj prawie jak na Twojej fotce.
Potem się okaże, że wokół twojego ogrodu rosną
egzemplarze porażone białą plamistością liści,
srebrzystością liści, rdzą wejmutkowo porzeczkową
rewersją i innymi chorobami, albo dopadnie ją
wielkopąkowiec porzeczkowy, szpeciele, mszyce,
przędziorki a w końcu przewierci ją przeziernik porzeczkowy.
Zanim sie nauczysz rozpoznawać te choroby i szkodniki
oraz sposoby ich zwalczania to urośnie Tobie broda dłuższa
od mojej i zdążysz osiwieć bardziej niż ja.
Wydasz sporo kasy na ŚOR.
Czy to ma sens dla jednego krzaczora?
;-)

Pozdrawiam żartobliwie
skryba

6. Data: 2011-09-20 14:09:48

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-20 08:32, skryba ogrodowy pisze:
(...)
> A serio - nie mam pewności, czy te przebarwienia
> nie są skutkiem jakiegoś choróbska.

Tak jak na mojej porzeczce.
https://picasaweb.google.com/kkrycha/Porzeczka#56544
42167884842642

> [...]
> tą sadzonkę w miejscu docelowym to strach się bać.
> Przypląta się do krzaczora opadzina liści porzeczek,

na mojej fotce ;-)

> [...]
> oraz sposoby ich zwalczania to urośnie Tobie broda dłuższa
> od mojej i zdążysz osiwieć bardziej niż ja.

A co mi tam i tak już jestem siwa :-)

Pozdrawiam Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

7. Data: 2011-09-20 14:24:23

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> A co mi tam i tak już jestem siwa :-)

No, to już tylko musi Tobie wyrosnąć broda
:-))
i będziesz w tych miejscach.

Pozdrawiam pogodnie
skryba
Ps. Na przyszłośc wyłażąc na dach altanki pamiętaj prawdę dekarzy:
"spadł z dachu i po fachu".
;-))

8. Data: 2011-09-20 16:21:48

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-09-20 16:24, skryba ogrodowy pisze:
(...)

> [...]
>
> Pozdrawiam pogodnie
> skryba
> Ps. Na przyszłośc wyłażąc na dach altanki pamiętaj prawdę dekarzy:

Na dachu gacie miałam pełne strachu, dlatego ciągle przemieszczałam się
na kolanach.
Zawsze niższa wysokość do spadania niż na stojąco.
;-)

Pozdrawiam dekarsko Krycha.
--
"...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
zmienia poglądów, zmienia autorytet.."
M. Dąbrowska.

ponownie kwitnie trzmielina
Pszczoły