co to jest

1. Data: 2001-06-04 00:47:02

Temat: co to jest
Od: "schayn" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

sweet pickle relish
jak to smakuje
to jakis sos
wydaje sie ze slodki
prosze o wskazowki

1. Data: 2001-06-04 12:02:21

Temat: Re: co to jest
Od: "edith" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie jestem pewna, ale chyba jadłam coś takiego w zeszłym roku w Kanadzie
to sos do hotdogów i hamburgerów
to zielona rzodkiewka pokrojona w drobniutką kosteczkę w białym szklistym,
słodkawym sosie
w sumie wszystko bardzo ostre i piekące w język
e.
Użytkownik schayn <s...@f...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9felpt$4v1$...@k...task.gda.pl...

1. Data: 2001-06-04 13:55:43

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

relish to taki dodatek do mies, serow. Baza - warzywa, owoce
(rodzynki to w tym wypadku tez owoce...), przyprawy, ocet,
cukier, sol. Duszone az zgestnieje. Uzywac na zimno.
sweet pickle to wlasciwie tez to - pickle/relish to w duzej
czesci sa to slowa wymienne - pickle to niekoniecznie polskie
pikle (choc tez... pickled gherkins ro albo korniszony albo
ogorki konserowe, ale to jest bardziej "pickled" niz "pickle".).
Pickle nieczesto jest to slodka rzecz, relish - juz bardziej.
NP mango relish tez bywa nazywane mango pickle...

Teraz postaraj sie to wszystko zrozumiec, OK?

Krysia

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-06-05 00:25:42

Od: "Ania Derejski" <a...@v...ca> szukaj wiadomości tego autora

"schayn" <s...@f...onet.pl> wrote in message
> sweet pickle relish
> jak to smakuje
> to jakis sos
> wydaje sie ze slodki
> prosze o wskazowki

Glownym skladnikiem tego cuda sa bardzo
drobno posiekane ogorki z roznymi dodatkami,
przyprawione na slodko. Istnieja rozne wariacje relish'ow.
Np corn relish to kukurydza przyprawiona cukrem, musztarda
octem, z dodatkiem pomidorow, papryki.itd.
Relish zielony uzywany jest glownie do hot dogow a czerwony do
hamburgerow. Tak przynajmniej sugeruje producent a konsumencie
uzywaja jak lubia :))
Jest to rodzaj gestego sosu.
Ania

sos vinegret i francuski dressing
Jeść, aby ... schudnąć, czyli czarodziejska zupa Dlugieeeeeeee
rozdrabniarka
salatka coleslaw
Jak przyrzadzic szpiak?