co to moze byc ??

1. Data: 2004-07-31 13:47:12

Temat: co to moze byc ??
Od: "Bandrew" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

od kilku dni meczy mnie nerwowy tik prawego oka, a dokladniej
dolnej powieki - tak jak by w przeciagu kilku sekund delikatnie ale jednak
szybko sie kurczyla i rozkurczala - bo chyba mozna to nazwac tikiem :)

jest to o tyle denerwujace ze nie moge skupic na niczym innym uwagi,
jedyne co mi przychodzi do glowy to zaaplikowanie sobie magnezu+potas
byc moze to ma zwiazek z jego niedoborem - ale wole sie upewnic,
moze ktos z Was mial podobna dolegliwosc

co do magnezu mam w domu Aspargin - czy warto go lyknac ?

Pozdrawiam
Bandrew

2. Data: 2004-07-31 14:00:48

Temat: Re: co to moze byc ??
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bandrew" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

> co do magnezu mam w domu Aspargin - czy warto go lyknac ?

Warto:)

Iwona

3. Data: 2004-07-31 16:27:56

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 31 Jul 2004 15:47:12 +0200, Bandrew wrote:

> od kilku dni meczy mnie nerwowy tik prawego oka, a dokladniej
> dolnej powieki - tak jak by w przeciagu kilku sekund delikatnie ale jednak
> szybko sie kurczyla i rozkurczala - bo chyba mozna to nazwac tikiem :)

Nie, nie można. Sprawdź sobie w googlu co to tik.

Pozwolę sobie wkleić odpowiedź na to pytanie, ktorą przygotowałem do
FAQ, które mam nadzieję kiedyś szczęśliwie powstanie (na razie czekam aż
coś się wyklaruje z RFD dla potencjalnej grupy pl.misc.paramedycyna,
które być może przejdzie przez faze wstępnej dyskusji na p.n.n.g)

Q: Od dwóch dni trzęsie mi sie powieka. Czy to coś poważnego? Podobno
pomaga na to magnez?

A: Stan o którym tu mowa to najprawdopodobniej fascykulacje (drżenia
pęczkowe) - pojedyńcze lub występujące w seriach "drgania" mieśni. Są
dość częste i o ile pojawiają się w mięśniach, które poza tym nie
wykazują żadnych zmian - z reguły łagodne. Często obserwuje się
fascykulacje w mięśniu okrężnym oka, mięśniach okolicy kciuka, mięśniu
czworogłowym uda i mięśniu mostkowo - obojczykowo - sutkowym.
Fascykulacje, które mogą utrzymywać się nawet kilka dni dni w obrębie
jednego mięśnia, to z reguły stan bez znaczenia patologicznego, który
zwykle pojawia sie i ustępuje samoistnie. Jedynie w przypadku, gdy
drżeniom pęczkowym towarzyszy osłabienie i/lub zanik mięśnia można je
uznać za objaw chorobowy.
W sytuacji kiedy fascykulacje mają charakter objawu chorobowego i są
bardzo uciążliwe dla pacjenta, niektórzy stosują leczenie
farmakologiczne - leki przeciwdrgawkowe (karbamazepinę, fenytoinę) czy
benzodiazepiny (np. clonazepam), ale w przypadku "niewinnych"
fascykulacji, które z reguły pojawiają się i znikają bez uchwytnej
przyczyny, stosowanie tych leków nie wydaje się rozsądne. Preparaty
magnezu mogę mieć znaczenie w przypadku istniejącego niedoboru tego
pierwiastka.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

4. Data: 2004-07-31 16:59:34

Od: "Bandrew" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam,
> Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
> Problem nie w nauce, lecz w tym, jaki ludzie robią z niej użytek.

Dziekuje za podpowiedz, ja jednak zaaplikowalem sobie 2x tabletke Asparginu
kolo godziny 16.00 i teraz praktycznie objawy zniknely - jeszcze od czasu do
czasu
poddryguje dolna powieka - ale nie jest to juz z czestotliwoscia co
kilka-kilkanascie sekund
byc moze faktycznie zabraklo tego pierwiastka.

Pozdrawiam
Bandrew

5. Data: 2004-07-31 19:00:46

Od: "Phill" <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fascykulacje, które mogą utrzymywać się nawet kilka dni dni w obrębie
> jednego mięśnia, to z reguły stan bez znaczenia patologicznego, który
> zwykle pojawia sie i ustępuje samoistnie.

Potwierdzam. Miałem dokładnie to samo i nic z tym nie robiłem. Organizm
szybko się przyzwyczaił a po kilku godzinach drgania mięśni całkowicie
ustąpiły.

6. Data: 2004-08-01 09:28:44

Od: "Maruda" <h...@h...hmm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wykazują żadnych zmian - z reguły łagodne. Często obserwuje się
> fascykulacje w mięśniu okrężnym oka, mięśniach okolicy kciuka,
<ciach>

Nigdy bym nie przypuszczał, że coś co obserwuję u siebie w okolicy kciuka,
ma to samo podłoże, co drżenie powiek (ktore, jak każdemu też mi się czasem
zdarza). Nie pisałbym o tym wszystkim, gdyby nie to, że... heh, nie wiem jak
to napisać, by nie zostać wyśmianym ;-) Otóż, piszę, bo...
Drżenia mięśni w okolicy kciuka zdarzają mi się wyłącznie podczas....
połykania kęsów banana lub brzoskwini (Ale tylko takiej z puszki)... Zawsze
mnie to śmieszyło, w różnych okolicznościach miałem okazję nabijac sie w
duchu z tego, pokazywać innym (całkiem widoczne zjawisko) ale przyczyny nie
znam... Może ktoś jest zorientowany hmm... co ma piernik do wiatraka? :)

7. Data: 2004-08-07 08:37:05

Od: kooriyoo <k...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> [...]
> które być może przejdzie przez faze wstępnej dyskusji na p.n.n.g)
>
> Q: Od dwóch dni trzęsie mi sie powieka. Czy to coś poważnego? Podobno

a można gdieś dostać wersję jeszce niedokończonątego faq? jeżeli
oczywiście istnieje, bo mądrze piszesz i zaoszczędziło by to wielu
poszukiwań..

------
...equal in life...equal in love...

.-~" "~-. .-~" "~-.
__ ... . -^-- ,- -- - - -^ ,._ .
_. - ~`v ( `, `,=')---.-.
' `. .' `\' ;."~-._` )`)
`. `._ _.' { )'~-,
`-. .-' `- /'( >~
`. .' `(_.-'
------

8. Data: 2004-08-07 11:42:16

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 07 Aug 2004 10:37:05 +0200, kooriyoo wrote:

> a można gdieś dostać wersję jeszce niedokończonątego faq? jeżeli
> oczywiście istnieje, bo mądrze piszesz i zaoszczędziło by to wielu
> poszukiwań..

FAQ powstaje bardzo powoli, mimochodem i chaotycznie. Na razie nie
nadaje się nawet do próby publikacji. Kiedy już powstanie, to będę nim
spamował grupę regularnie i postawię je na wuwu. Na razie jednak opis
grupy jest taki, że robienie jakiegokolwiek FAQ mija się z celem, w
związku z tym w pierwszej kolejności mam zamiar spróbować doprowadzić do
zmiany opisu grupy.

1 > ----------------------------------------------------
------
2 > ...equal in life...equal in love...
3 >
4 > .-~" "~-. .-~" "~-.
5 > __ ... . -^-- ,- -- - - -^ ,._ .
6 > _. - ~`v ( `, `,=')---.-.
7 > ' `. .' `\' ;."~-._` )`)
8 > `. `._ _.' { )'~-,
9 > `-. .-' `- /'( >~
10> `. .' `(_.-'
11> v
12> ----------------------------------------------------
------

Jeśli to jest Twoja sygnaturka, to jest ZNACZNIE (konkretnie 3 razy) za
długa. Nie powinna mieć więcej, niż 4 linie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

forum ginekologiczne
potrzebna porada -wysoka temperatura
ALVEO - zarabiaj duże pieniądze na sklepie internetowym sprzedając ludziom zdrowie
nalot na języku i inne
do jakiego lekarza z tym ... ?