co to za owoc?

1. Data: 2002-08-29 01:13:42

Temat: co to za owoc?
Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam!
mam prośbę wielką...
czy ktoś wie, co to za owoc?
jak się nazywa?
skąd pochodzi?
grecki sprzedawca nie potrafił podać mi nazwy, co więcej - tak się zamotał
przy tłumaczeniu, że sprezentował go za darmo, byle tylko mieć mnie z
głowy...
miąższ w środku biały, układ pestek podobny jak w kiwi, całość soczysta i
smaczna, choć wcale nie słodka...
obiekt można obejrzeć pod poniższym adresem
pozdrawiam
pp
http://widzimisie.album.onephoto.net/info.php3?id=10
037&folder=967

1. Data: 2002-08-29 04:57:39

Temat: Re: co to za owoc?
Od: b...@d...com.pl (Herbatka) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> smaczna, choć wcale nie słodka...
> obiekt można obejrzeć pod poniższym adresem

wyglada jak jakas dziwna odmiana granatu - sa kiwi zolte w srodku, moze i
granaty biale ;-) ale na 100 % to nie wiem - czy ten sprzedawca nazywal to
jakos po swojemu, czy w ogole byl to owoc bezimienny ?
Herbatka

1. Data: 2002-08-29 08:07:46

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Herbatka" <b...@d...com.pl> napisała:
> wyglada jak jakas dziwna odmiana granatu - sa kiwi zolte w srodku, moze i
> granaty biale ;-)

To z cala pewnoscia nie jest granat.
Nie wiem, co to za owoc, ale mozna zapytac o to na pl.rec.ogrody.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-08-29 10:49:18

Od: "Alex I." <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

PEPE wrote:

> [...]
> smaczna, choć wcale nie słodka...
> obiekt można obejrzeć pod poniższym adresem

dragonfruit?

tu niestety bez zdjecia ale po polsku opis

http://michal.szymanski.free.fr/TropicalFruits/Tropi
calFruitPl.htm

a tu na przyklad na szybko zdjecie
http://fusionanomaly.net/dragonfruit.html

serdcznsc
/al.

1. Data: 2002-08-29 11:36:48

Od: Anna Łukaszewska <a...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> witam!
> mam pro?b? wielk?...
> czy kto? wie, co to za owoc?
> jak si? nazywa?
> sk?d pochodzi?
> grecki sprzedawca nie potrafi? poda? mi nazwy, co wi?cej - tak si?
zamota?
> przy t?umaczeniu, ?e sprezentowa? go za darmo, byle tylko mie? mnie z
> g?owy...
> mi??sz w ?rodku bia?y, uk?ad pestek podobny jak w kiwi, ca?o?? soczysta i
> smaczna, cho? wcale nie s?odka...
> obiekt mo?na obejrze? pod poni?szym adresem
> pozdrawiam
> pp
> http://widzimisie.album.onephoto.net/info.php3?id=10
037&folder=967

No niestety nie mogę powiedzieć tego ze 100% pewnością, że jest to figa,
bo kształt coś kulawy (choć pewnie są różne odmiany). Ja też będąc w
Grecji dostałam od sprzedawcy świeżą figę za darmo. Była pyszna, ale
pamiętam, że największym dla mnie szokiem było to że ........ wcale nie
była słodka. No a ten miąższ i układ pestek zgadzałby się.

żmija

1. Data: 2002-08-30 00:22:21

Od: "PEPE" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> dragonfruit?
>
> tu niestety bez zdjecia ale po polsku opis

> [...]
bingo!!!
tak, to jest to!
teraz sobie przypominam, że na naklejonej etykietce było coś, co wziąłem za
nazwę firmy " Red Dragon", a to była nazwa produktu...ech! w końcu wiem co
zjadłem!
dzięki i pozdrowienia!
pp

1. Data: 2002-08-30 08:57:16

Od: "Kamas.hw" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
za
> nazwę firmy " Red Dragon", a to była nazwa produktu...ech! w końcu wiem co

No co ty? "czerwony smok"?, "smoczy owoc"? A roślina to pewnie "smokowiec",
albo "smocze drzewo"?

--
pozdrawiam:-)
Sławomir J. Marusiński (Kamas.hw)