co z z jezyn?

1. Data: 2007-08-12 18:53:19

Temat: co z z jezyn?
Od: archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
W tym roku obrodziła mi jezyna mnóstwem owoców, czy możecie polecić
jakiś ciekawy przepis? Nie chce robić wina ani kompotu.
Czekam na propozycje :)

2. Data: 2007-08-12 20:54:38

Temat: Re: co z z jezyn?
Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "archibald" <a...@o...pl> napisał

> Witam!
> W tym roku obrodziła mi jezyna mnóstwem owoców, czy możecie polecić
> jakiś ciekawy przepis? Nie chce robić wina ani kompotu.
> Czekam na propozycje :)

Surowa galaretka (o ile masz odpowiedni wyciskacz - taka przystawka
do maszynki do mielenia).

3. Data: 2007-08-12 22:39:49

Od: archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jakies przechowywanie na zime? slyszalem, ze mozna je zasypac cukrem i
tak zagotowac?

4. Data: 2007-08-13 03:06:45

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

archibald pisze:

> W tym roku obrodziła mi jezyna mnóstwem owoców, czy możecie polecić
> jakiś ciekawy przepis? Nie chce robić wina ani kompotu.

Miałam właśnie napisać: wino. Albo sok.
Bo z winogron ze sporym dodatkiem jeżyn jest pyszne wino.
Ale jeśli nie, to konfitury, można z kawałkami gruszek, będzie ciekawiej.
Trochę można zamrozić, znajdziesz w nich w zimie odrobinę sierpnia.
--
BBjk

5. Data: 2007-08-13 06:41:33

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "archibald" <a...@o...pl> napisał

> a jakies przechowywanie na zime? slyszalem, ze mozna je zasypac
> cukrem i tak zagotowac?

Nie wiem dokładnie jak to się robi, podrąż temat samodzielnie albo może
kto inny dopowie. Lata temu widziałem jak moja ciocia robiła takie coś z
czarnej porzeczki. Wyciskała miąższ z owoców, dodawała dużo cukru i chyba
potem ucierała, gotowania sobie nie przypominam. Klarowna galaretka szła
do słoików a oddzielona od niej piana do bieżącego spożycia.
Galaretka była trwała, dała się przechowywać co najmniej kilka miesięcy.
Doskonale zachowywała smak, zapach, kolor.

6. Data: 2007-08-13 07:57:04

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> wrote in message
> [...]
> Galaretka była trwała, dała się przechowywać co najmniej kilka miesięcy.
> Doskonale zachowywała smak, zapach, kolor.

Daje się bez gotowania, z czarnej porzeczki, ale i czerwonej też.

7. Data: 2007-08-13 09:15:53

Od: archibald <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, coś wykombinuję. Pozdrawiam!

8. Data: 2007-08-13 20:16:50

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 13 Sie, 11:15, archibald <a...@o...pl> wrote:
> Dzięki za wszystkie odpowiedzi, coś wykombinuję. Pozdrawiam!

Niczego nie wykombinujesz - zrób dżem, pyszności. Też mam jeżyny i
dobrze obrodziły :-)
Albo zamroź na tacy i potem do torebek - pyszny dodatek do lodów i
innych deserów.

9. Data: 2007-08-14 03:14:13

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

archibald pisze:
> Dzięki za wszystkie odpowiedzi, coś wykombinuję.

Kombinowałabym połączenia smakowe i hm, strukturalne jeżyn i innych
owoców w konfiturze.
Niektórzy lubią pierogi z owocami, jeśli do nich należysz, można zrobić
trochę i zamrozić.
--
BBjk

10. Data: 2007-08-14 05:20:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"BBjk" <b...@q...pl> wrote in message

> [...]
> owoców w konfiturze.
> Niektórzy lubią pierogi z owocami, jeśli do nich należysz, można zrobić

Jest tylko jeden problem - z pestkami czy bez pestek.

P.S. Dajesz się prowokować minogami....

chce zrobić pizz
masa do tortu
Temperatura na patelni