[cross] Wiosna, kwiaty, fotografowanie

1. Data: 2003-03-26 13:23:34

Temat: [cross] Wiosna, kwiaty, fotografowanie
Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Przepraszam za ten crossposting, ale mam pytanie dotyczace fotografii i
ogrodow
jednoczesnie.
Zamierzam wybrac sie do ogrodu botanicznego w Bolestraszycach (niedaleko
Przemysla) aby pofotografowac troche roslinki, kwiatki itp. Pytanie moje
dotyczy tego - w jakich porach roku (a moze nawet dokladniej) warto
sie tam wybrac i jakie rosliny beda kwitly kiedy. Np czy juz na poczatku
kwietnia znajde tam cos interesujacego, czy moze pozniej....
Pytam sie, bo nie chce jechac 100km i przekonac sie, ze nic ciekawego
jeszcze nie ma.

Pozdrawiam
Romek

2. Data: 2003-03-26 13:45:18

Temat: Re: [cross] Wiosna, kwiaty, fotografowanie
Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

RTJ wrote:
> [...]
> kwietnia znajde tam cos interesujacego, czy moze pozniej....
> Pytam sie, bo nie chce jechac 100km i przekonac sie, ze nic ciekawego

No....jakby to powiedziec... Tego ogrodu botanicznego aqrat nie znam,
ale jelsi Ty sie faktycznie interesujesz fotografia, to nie mow, ze nie
znajdziesz nic ciekawego. Kazda pora roku, dnia, miejsce daje szanse na
zrobienie ciekawych zdjec - trzeba tylko z zaciekawieniem sie rozgladac.
Jedynym ograniczeniem zrobienia ciekawych zdjec w pewnych warunkach,
moze byc brak odpwiedniego sprzetu (czyt.: gadzetow). Ale i to mozna
obejsc. Zapewniam Cie, ze jak sie dobrze tam rozejrzysz, to na pewno
znajdziesz cos ciekawego. O niespodziankach, jakie wypelzaja po odbiorze
odbitek, to juz nawet nie wspomne :)

Pozdrawiam, zyczac milego fotografowania, :)
robal.

3. Data: 2003-03-26 13:59:35

Od: "RTJ" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Gamon'" <r...@g...pl> wrote in message

> No....jakby to powiedziec... Tego ogrodu botanicznego aqrat nie znam,
> ale jelsi Ty sie faktycznie interesujesz fotografia, to nie mow, ze nie
> znajdziesz nic ciekawego.
[...]

No, moze zle sie wyrazilem, chodzilo mi jednak glownie o informacje
kiedy (i jakie) kwiaty beda rozkwitac.

Pozdrawiam
Romek

4. Data: 2003-03-26 14:14:55

Temat: Odp: [cross] Wiosna, kwiaty, fotografowanie
Od: "JanF." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik RTJ <r...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b5sbob$cv2$...@n...ipartners.pl...
> "Gamon'" <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
>
> No, moze zle sie wyrazilem, chodzilo mi jednak glownie o informacje
> kiedy (i jakie) kwiaty beda rozkwitac.

Kup ostatni numer Muratora, na CD jest program który powinien ci pomóc.
Przed zakupem sprawdz, te informacje mam z drugiej reki.
Jan.

5. Data: 2003-03-26 17:32:55

Od: "Jacek Kaliszan" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po prostu rób zdjęcia roślin One o kazdej porze sa interesujące.
Zobacz.
http://ogrod.mm.com.pl
Uszanowanie
Jacek

6. Data: 2003-03-26 19:58:23

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Na wiosnę kwitnie co najmniej kilka ciekawy roślin. Oczywiście pierwsze
byliny, w tym krokusy, wrzosowate, na razie wrzośce ale już niedługo pojawią
się kwiaty na pierwszych różanecznikach. Teraz kwitnie leszczyna. Generalnie
ciężko odpowiedzieć na Twoje pytanie nie wiedząc co w tym ogrodzie rośnie.
Tak czy inaczej, chcąc zrobić dobre zdjęcia najprawdopodobniej nie wyrobisz
się z jedną wizytą. Jeśli faktycznie planujesz robić zdjęcia powinieneś
zarezerwować sobie na to cały sezon i jeździć, nawet kilka razy w tygodniu.
To przecież oczywiste, że światło się zmienia. I pewno dobrze wiesz, że w
południe zdjęcia są zwykle kiepskie bo i to słońce takie kategoryczne.
Zresztą jeśli fotografujesz kwiaty, to być może powinieneś postarać się o
parasolkę - białą, lekko zacieniającą. Rozważ jakiego chcesz użyć filmu,
zobacz jak ukształtowany jest teren i jak zorientowany. Musisz podjąć
decyzję co do czułości a tu z kolei musisz wiedzieć jakie duże kwity chcesz
fotografować, pamiętaj, że makro na 100 nie wyjdzie tak dobrze jak na 400 bo
i głębia nie ta a i ręką nieco drżąca. Tylko, że do wrzośców makro jest
konieczne ale już do azalii czy rododendronów wcale nie potrzebne. Innymi
słowy, jeśli to tylko chwilowy kaprys na zdjęcia, to poczekaj jeszcze trochę
a jak wokół Ciebie zacznie się robić zielono jedź śmiało, jakiś kwiatek na
pewno się ustrzeli, jeśli natomiast myślisz o tym poważnie to startuj już
teraz i zrób poważny rekonesans w terenie.

--
Rafał Wolski

7. Data: 2003-03-26 21:27:53

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Na poczatku kwietnia beda kwitly niektore magnolie (zalezy to od pogody).
Beda to dosc pospolite gatunki jak m. japonska, m. gwiazdzista, m.
posrednia. Jesli chcesz miec zdjecie ciekawych kwiatow, pojedz ok. poczatku
czerwca (ciezko przewidziec okres kwitnienia, bo moze sie wahac w zaleznosci
od pogody), gdy beda kwitly magnolie szerokolistne (M. hypoleuca). 100 km
warto przemierzyc czesciej by nie przeoczyc ich kwitnienia.
Chociaz zawsze mozna cos ciekawego sfotografowac, jesli mialbys jechac tam
raz, to radze w pelni, badz pod koniec wiosny.
Jesli interesuje Cie robienie zdjec w ogole, to w poblizu ogrodu (jakies
kilkaset metrow) znajduja sie ruiny fortow (czesci przemyskich
fortyfikacji). O droge zapytaj w ogrodzie - napewno beda wiedziec.
Jesli nie sprawi Ci to trudnosci, zajrzyj do parku w Krasiczynie - naprawde
warto. Tak jak arboretum w Bolestraszycach jest stosunkowo mlode, tak w
Krasiczynie nie zabraknie starych okazow.

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-03-27 10:22:06

Od: Gamon' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cze!

Jacek Kaliszan wrote:
> Po prostu rób zdjęcia roślin One o kazdej porze sa interesujące.
No wlasnie, o to mi chodzilo... :]

Pozdrawiam,
robal.

Szkolka lesna - Zabia Wola.