cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis

1. Data: 2016-07-23 20:10:27

Temat: cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Od: Gil <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sezon na cukinie i kabaczki.
Podaje najlepszy przepis.
Cukinię umyć. Następnie pokroić w plastry 1-2cm.
Nasolic i popieprzyć. Pieprz czarny lepszy od ziołowego.
Polać olejem i poobracać.
Włożyć w pojemniku do mikrofalówki na program ziemniaki.
Dać tak 500 g dla średniej cukini. Co da 12 minut obróbki termicznej.
Tak przygotowany kabaczek jest świetny w smaku, nie ma dodatków i
zachowuje niska kaloryczność.
Jedyna wada to jest taka, że kabaczek lubi sól i smakuje dobrze osolony.
Toteż trzeba uważac ze solą jak któś ma nadciśnienie.
Danie uzależnia. Jem codziennnie 2-3 takie cukinie.
Pozdrawiam grupę która jeszcze sie trzyma na usenecie.

2. Data: 2016-07-23 23:05:28

Temat: Re: cukinia lub kabaczek - najlepszy przepis
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Jul 2016 20:10:27 +0200, Gil napisał(a):

> [...]
> Danie uzależnia. Jem codziennnie 2-3 takie cukinie.
> Pozdrawiam grupę która jeszcze sie trzyma na usenecie.

O to to! - cukinia!
Mój przepis autorski - cukinia z grilla.

Młode, ale już dosyć wyrośnięte cukinie, tj jakieś 40 cm dł. i 8-10 cm gr.,
w fazie kiedy skórka jest jeszcze miękka, a ziarna w fazie mlecznej, tj
jeszcze małe i zupełnie miękkie - pokroić w ukośne plastry grubości półtora
cm.
Plastry oprószyć solą, wymieszać, umieścić w misce na godzinę-dwie, po czym
przełożyć na sito do dokładnego odcieknięcia.
Odsączone przełożyć znów do miski, osuszyć z grubsza kawałkiem papierowego
ręcznika włożonym do miski i poruszanym między plastrami.
Ręcznik usunąć, dodać oliwe lub olej, granulowany czosnek, harissę, pieprz
itp według gustu. Wymieszać, zostawić jeszcze na godzinę, aby cukinia
przeszła przyprawami.
Grillować kilka minut z obu stron.

Można podawać samą albo np. jako uzupełnienie do mięsa na obiad, zamiast
ziemniaków.

Pychota!

3. Data: 2016-07-24 21:32:49

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 23.07.2016 o 20:10, Gil pisze:
> [...]
> Polać olejem i poobracać.
> Włożyć w pojemniku do mikrofalówki na program ziemniaki.
(...)

A jak ktoś nie ma mikrofalówki?
To tego smacznego dania nie da się zrobić bez niej?

Krycha.

4. Data: 2016-07-24 23:09:01

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> (...)
> A jak ktoś nie ma mikrofalówki?
> To tego smacznego dania nie da się zrobić bez niej?

Albo nawet ma, lecz bez programu ziemniaki.

--
Jarek

5. Data: 2016-07-26 22:09:23

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo nawet ma, lecz bez programu ziemniaki.

?????

Bób prażony
Dedykacja
Tatar z kurczaka