cukrzyca

1. Data: 2004-06-19 08:07:31

Temat: cukrzyca
Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
googlowałam sobie, ale nie znalazłam odpowiedzi na pytanie: skąd się bierze
cukrzyca? Może to dziwne pytanie, ale nie muszę się na tym znać. Natomiast
na jednej z grup potoczyła się dyskucja na temat fundowania dzieciom
cukrzycy podając ''przecukrzone'' gotowe soki do picia typu Pysio czy inne.
Jak to jest z tą cukrzycą? I czy podawać dzieciom takie gotowe soki czy nie?
Wiem, że lepiej jest zrobić samemu, ale nie zawsze ma się dostęp do
sprawdzonych marchewek czy innych warzyw lub owoców.
Pozdrawiam, Kasia

2. Data: 2004-06-19 11:32:17

Temat: Re: cukrzyca
Od: "Simonto" <simonto(USUNTO)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

cukrzyca typu I jest choroba autoimmunologiczna. Nie wiadomo co ja wywoluje
ale generalnie organizm myli sie w rozpoznaniu obcych i wlasnych bialek i
niszczy komorki Langerhalsa na trzustce. Do czynnikow wywolujacych nalezy:
silny stres, choroba wirusowa (grypa), szczepienia przecowko swince itp.

Simonto

3. Data: 2004-06-19 11:39:43

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> cukrzyca typu I jest choroba autoimmunologiczna. Nie wiadomo co ja
wywoluje

Czy mam rozumieć, że cukrzyca wcale nie powstaje od spożywania cukru w
dużych ilościach? A spożywanie soków 'przecukrzonych' nie jest tak naprawdę
groźne? Z czystym sumieniem wobec tego będę podawać dziecku Pysia, nie
przejmując się, że w wieku lat 20-25 będzie mieć cukrzycę z powodu soków.
Pozdr., Kasia

4. Data: 2004-06-19 11:45:57

Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
Z czystym sumieniem wobec tego będę podawać dziecku Pysia, nie
> przejmując się, że w wieku lat 20-25 będzie mieć cukrzycę z powodu soków.
> Pozdr., Kasia

Przyczyn cukrzycy jest tak na oko , z 50 , ale nie ma tam mowy o sokach,
pozatym :

1. ten pysio to jest chyba naturalny sok (Czyli sztucznie go nie dosladzaja)
2. slodkie sa tez jablka, truskawki itd.. -zabronisz dziecku je jesc?
3. kazda skrajnosc jest grozna - Soki napewno dziecku nie zaszkodza
(cukrzykiem nie bedzie)

to dobrze, ze dbasz o dziecko , ale miej umiar ;) POZDrawiam , ja popijam
"Kubusia"

5. Data: 2004-06-19 11:52:46

Od: "K_a_s_i_a" <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to dobrze, ze dbasz o dziecko , ale miej umiar ;)

Właśnie o to chodzi, że ja umiar mam. Nie mają go inne matki, twierdząc, że
jak będę podawać dziecku Pysia to w wieku lat 30 będzie mieć cukrzycę.
Chciałam potwierdzenia, które dostałam, że soki są naturalnie słodkie,
biorąc pod uwagę, że owoce też są słodkie:) Wielkie dzięki, Kasia

6. Data: 2004-06-19 13:28:05

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru Sat, 19 Jun 2004 13:52:46 +0200 wiedźmin zdziwił się
nieco, gdy strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast
rzucić mu się do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako K_a_s_i_a, a
następnie wyśpiewała przytupując wdzięcznie:

> Chciałam potwierdzenia, które dostałam, że soki są naturalnie słodkie,
> biorąc pod uwagę, że owoce też są słodkie:)

Wiele sokow jest dosladzanych - sprawdz po prostu sklad na opakowaniu.
Te soki nie sa do konca naturalne, wycisniete z owoca czy warzywa i w ten
sposob zabutelkowane.
W wiekszosci sa produkowane z koncentratow rozcienczanych woda - czesto
rozcienczonymi bardzo a zeby nie byly niesmaczne - sa dosladzane i
zageszczane.
Jesli sok nie jest slodzony - to pisze to na opakowaniu - tym producenci
sie chwala.

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło