cukrzyca?

1. Data: 2004-09-10 09:40:25

Temat: cukrzyca?
Od: "D" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak pisalem kilka dni temu tutaj, ostatnio miewałem duze pragnienie, pilem
po kilka litrow wody dziennie, czesto sikalem, uczucie suchosci w buzi,
schudlem pare kg.

Przedwczoraj zrobilem badania krwi, mialem 320 cukru we krwi, wczoraj
poszedlem do internisty z wynikami. Opowiedzialem wszystko i lekarz
jednoznacznie stweirdzil, ze to cukrzyca. Jednak nie potrafi on stwierdzic,
czy powinienem brac tabletki na obnizenie cukru (przepisal mi Diaprel) czy
tez powinienem odrazu brac insuline. Mam 25 lat wiec nie jestem ani stary,
ani mlody :) Tak powiedzial lekarz, dlatego nie wiadomo z ta insulina
(dzieci cukrzycy musza brac odrazu insuline, dorosli natomiast gdy zachoruja
to starczą same tabletki). Dlatego mam skierowanie do poradni diabetycznej,
gdzie przebada mnie dokladniej diabetolog.
Wczoraj kupilem Diaprel, zazylem jedna tabletke. Mam brac dwie tabletki do
sniadania.
Dziś zrobilem sobie pomiar cukru we krwi glukometrem (brat ma cukrzycę
młodzienczą i ma glukometr). Okazalo sie że mam dalej wysoki cukier (prawie
300).
Mam za tydzien zrobic kolejne badanie krwi, wtedy niby mozna bedzie
stwierdzic, czy bede bral tabletki czy przyjmowal insuline. Mam robic takie
badania 2 x w miesiacu.
Lekarz powiedzial takze, ze normalnie przy tak duzym cukrze (320) to
lezalbym w szpitalu, podczas gdy ja czulem sie wtedy (i nadal czuje) calkiem
normalnie. Nie mam uczucia ciągłej sennosci, nie czuje braku energii itp.
Czyli istnieje mozliwosc, ze trzustka pracuje jakos jeszcze normalnie, a ten
skok cukru mogl byc spowdowany czym innym...? Np tym, iz przez ostatnie 2
miesiace calkowicie zaniedbalem diete (wczesniej trenowalem
na silowni i odzywialem sie porzadnie i z glowa), przestalem cwiczyc, duzo
leniuchowalem, schudlem ladnych kilka kg (ale nie mam niedowagi, waze teraz
77-78kg przy 175cm, a wazylem 85-87kg wczesniej) - czy to moglo spowodowac
taka dziwna reakcje organizmu? Czy jak wroce do cwiczen i porządnej diety to
minie mi ten problem bezpowrotnie?
W poniedzialek powinienem byc w poradni diabetologicznej - sa duze kolejki i
nastepne wolne miejsce jest na 29 pazdziernika! powiedzieli ze MOZE uda im
sie mnie wcisnac.... szkoda slow na tą nasza sluzbe zdrowia!

Aha - pogorszyl mi sie takze wzrok, od 5 dni widze niewyraznie na odleglosc
wiekszą niz metr. Lekarz powiedzial, ze to wina wysokiego cukru - czy
powinienem isc do okulisty? Czy przejdzie mi to samo?

Pozdrawiam, Dawid.

2. Data: 2004-09-10 10:29:03

Temat: Re: cukrzyca?
Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem masz tak jak brat cukrzyce typu 1 - powinienes zglosic sie do
szpitala - poloza na oddzial, ustala dawki insuliny. Z tego rodzaju cukrzycy
nie da sie wyleczyc.

Wady wzroku u cukrzycow wystepuja po latach "wysokich cukrow". Dla pewnosci
idz do okulisty ale pewnie niczego nie wykryje. Mom zdaniem lekarz ktory cie
leczy to bedzwal - i takiemu trzeba by nakopac !

A czy chociaz przeprowadzil wywiad ???
Przy cukrze 320 rano - moesz miec 650 wieczorem (i cale mnostwo ketonow we
krwi) - skoncy sie to zatruciem i szpitalem (jak odratuja).

Simonto

3. Data: 2004-09-10 13:45:58

Od: "E." <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dziś zrobilem sobie pomiar cukru we krwi glukometrem (brat ma cukrzycę
> młodzienczą i ma glukometr). Okazalo sie że mam dalej wysoki cukier
(prawie
> 300).

Nie jest jeszcze z Toba zle, ale za tydzien, 2 czy 4 moze byc gorzej. Jak
najszybciej do zdiagnozowania i ustalenia dawek i rodzaju insuliny zanim
dopadnie Cie kwasica ketonowa, bo wtedy nie jest juz milo.

Pozdr

4. Data: 2004-09-13 07:27:35

Od: "skrzynka" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Witam !
Zgłoś sie natychmiast po skierowanie do szpitala bowiem grozi Ci kwasica
ketonowa i śpiączka swoją drogą cz ty byłeś u lekarza czy u znachora.?
Teraz tylko insulina może doprowadzić twój organizm do równowagi.
Wiem coś o tym bo sam choruje już 26 lat.
Pozd
Jacek

5. Data: 2004-09-13 16:47:23

Od: "Muminos" <bleele lel @dup.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skrzynka" <s...@i...pl> napisał w wiadomości

> Wiem coś o tym bo sam choruje już 26 lat.
> Pozd
> Jacek

a tak na marginiesie- skad ta choroba sie bierze ? wiesz moze
tak pytam bo sie okazalo ze Ojciec ma , no i taka znajoma w jego wieku tez
(55l)
i tak z glupiego w sumie wyszlo ze maja

tajemnicze zjawisko by ksRobak
hemoroidy