cxukrzyca ciążowa

1. Data: 2004-09-12 15:57:14

Temat: cxukrzyca ciążowa
Od: "nusiak" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich!
Mam kilka pytań na temat cukrzycy?
Zanim pójdę do diabetologa to minie kilkanaście dnia mój ginekolog zlecił mi
badanie poziomu cukru glukometrem po jedzeniu tylko sam nie bardzo wiedział
po jakim czasie po 30 min 1 godz czy jeszczedłużej?

A drugie pytanie jakie są normy cukru po posiłkach?

Z góry dziękuję

Aneta

2. Data: 2004-09-12 17:38:23

Temat: Re: cxukrzyca ciążowa
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Normy cukru:

Na czczo (tzn. po 8 godzinach postu) poziom cukru nie może być wyższy niż
125 mg% (7 mmol/l
Poziom cukru nigdy (także po posiłku) nie może przekroczyć 200mg% (11,1
mmol/l).

Przekroczenie którejkolwiek z powyższych norm jest równoznaczne z
rozpoznaniem cukrzycy.

Sposób mierzenia cukru:

Zanim pójdziesz do diabetologa, żeby dostarczyć mu odpowiednich informacji:

Tuż przed każdym posiłkiem oraz dwie godziny po każdym posiłku.
Zapisuj godzinę, poziom cukru. Dobrze by było zapisywać też, co zjadłaś.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2004-09-13 06:29:48

Od: "Simonto" <s...@A...onetMNIE.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Piotr cos tu pokrecil.

Norma dla osoby zdrowej na cczo to 70-110 Mg % (ale raczej blizej 70)
Norma po jedzeniu to do 140 Mg%
160 mg% to tzw prog nerkowy - cukier dostaje sie do moczu i taka sytuacja
nie ma miejsca u osoby zdrowej nigdy.

Zaleznie od rodzaju posilku po 1 godzinie lub po 2 masz szczyt poziomu cukru
we krwi. U cukrzykow poziom glikeii bada sie przed jedzeniem tak aby
wiedziec o ile podniesie ci sie poziom po jedzeniu.
Jesli lekarz kazal ci badac po 1 h albo po 2 h (bo nie wie po jakim czasie)
to badaj po 1,5 h - diabetologowi powie to jakie masz maxy.
A myslalem ze przy cukrzycy ciazowej to klada na oddzial ?

Simonto

4. Data: 2004-09-13 08:06:11

Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za szerokie uzupełnienie mojej wypowiedzi. Oczywiście masz rację z
normami. Źle się do tego zabrałem w moim poście.

Co do mojego posta: nie pokręciłem, tylko napisałem od innej strony, podane
przeze mnie progi stanowią kryteria rozpoznania cukrzycy.

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2004-09-13 14:23:46

Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <e...@w...tlen.pl> napisał w wiadomości
> Co do mojego posta: nie pokręciłem, tylko napisałem od innej strony,
podane
> przeze mnie progi stanowią kryteria rozpoznania cukrzycy.

To ja tylko dodam, że po uzyskaniu wyniku glikemi na czczo powyżej 125mg%,
badanie należy powtórzyć - i dopiero dwukrotny wynik powyżej 125mg% pozwala
rozpoznać cukrzycę.
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

dermatologia-pajeczaki
Toksaplazmoza Ratunku !!!!
Happiness may stave off old-age frailty, research finds
prolaktyna u MEZCZYZN
czy da sie jeszcze urosnac ?