czarna herbata

1. Data: 2004-01-25 11:24:15

Temat: czarna herbata
Od: "Izabelka" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak szkodliwa moze byc w nadmiarze czarna herbata?
Ostatnio pije jej duzo, ok 5-6 duzych kubkow dziennie. Lubie ja, a takze
potrzebuje czegos na pobudzenie, kawy prawie w ogole nie pije. Czy czeste
picie czarnej herbaty moze miec jakies nieprzyjemne albo nawet grozne dla
zdrowia skutki uboczne?

2. Data: 2004-01-25 13:12:01

Temat: Re: czarna herbata
Od: Hektor <m...@a...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> picie czarnej herbaty moze miec jakies nieprzyjemne albo nawet grozne dla
Ja mam podobnie tzn z jedym wyjatkiem pije zileona herbate. W nadmiarze
wszystko jest niezdrowe.

3. Data: 2004-01-25 13:19:45

Od: "ukasz " <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabelka <t...@b...pl> napisał(a):

> [...]
> picie czarnej herbaty moze miec jakies nieprzyjemne albo nawet grozne dla

witam!!!

zalezy jak mocna pijesz ta herbate... jezeli jest ona koloru kawy to jest
szkodliwa. zawarte w herbacie alkaloidy (teina) odzialuje na organizm
podobnie jak nikotyna cy kofeina czyli pobudza pogarsza koncentracje
przyspiesza meczenie ( tylko jak pijesz bardzo mocna herbate to dziala w
stopni negatywnym). no i wkoncu moze uzalezniac... ale nie slyszalem nigdy o
silnym uzaleznieniu od herbaty:) ale to napewno "wchodzi w krew"

4. Data: 2004-01-25 14:20:42

Od: "K" <konrad-w(usunto)@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Izabelka" <t...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> picie czarnej herbaty moze miec jakies nieprzyjemne albo nawet grozne dla

kamica nerkowa

K.

5. Data: 2004-01-25 21:07:23

Od: "Pipi" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak szkodliwa moze byc w nadmiarze czarna herbata?

Izabelko, nie jestem lekarzem ale mam klopoty z sercem. Dorobilam sie ich nie
szanujac serca. Mozesz mi wierzyc albo nie wierzyc ale po jednym lyku herbaty
nie spie cala noc.
Mysle, ze szkoda Twojego jeszcze zdrowego serca. Jak chce Ci sie spac to znaczy
ze organizm chce spac. On Ci te sygnaly wysyla z okreslonego powodu, nie dla
zartu. Lepiej wtedy chodzic senna albo isc spac.
Takie jest przynajmniej moje zdanie.
Picie kawy i herbaty przez dluzszy czas niekorzystnie wplywa na cisnienie i
serce. Fakt ze sa ludzie ktorzy pija je latami, ale to chyba zalezy od ich
stanu zdrowia. Z pewnoscia jednak tyle herbaty dziennie nie jest ani zdrowe ani
rozsadne.

Inna sprawa ze niektorzy ludzie maja notorycznie niskie cisnienie i wtedy
herbata pozwala im jakos funkcjonowac. Jezeli bez herbaty masz notorycznie
bardzo niskie cisnienie to mysle ze warto skonsultowac sie z lekarzem.

6. Data: 2004-01-26 11:52:47

Od: "Izabelka" <t...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki wszystkim za odpowiedzi:)
Sprobuje ograniczyc picie herbaty lub moze zastapic ja czyms zdrowszym

Zajście w ciążę......
ból nadgarstka - bez powodu :(
Paracetamol-uczulenie(!)
Actimel