czas pieczenia dwoch rzeczy naraz

1. Data: 2001-04-13 16:58:28

Temat: czas pieczenia dwoch rzeczy naraz
Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie moze tu ktos jeszcze bedzie pomimo szalu swiatecznego i mi
doradzi.Bede piec sernik,scislej to bedzie to serniczek Joasi Duszczynskiej,
pychotka niezmierna i ktory wszyscy tu u mnie uwielbiaja.No wlasnie i tu jest
moj problem.Poniewaz wszyscy go tak uwielbiaja to sie nim obzeraja po prostu(ja
tez przyznaje sie bez bicia) no i jeden to za malo!!!Musze piec dwa!Oto
wreszcie moje pytanie:jak to zrobic?Czy moge je obydwa wlozyc do piecyka?Czy
musze wydluzyc czas pieczenia dwukrotnie czy mniej czy wcale?A temperatura?
Jeszcze jedna sprawa to,ze zawsze pieklam w foremce metalowej a teraz jak bede
piec dwa to druga forme musze uzyc szklana.Mozna piec sernik w szklanej formie?
Piknie wos prose pomozta cobyk ni musiolo piec dwo rozy :-)))
Dotka

1. Data: 2001-04-13 17:26:12

Temat: Re: czas pieczenia dwoch rzeczy naraz
Od: "MaF" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Malo ludzi jest na grupie i nie wiem czy ci odpowiedza
Nie zajmuje sie ciastami, ale napewno nie mozesz wydluzyc czasu dwukrotnie,
dlatego, ze masz dwa ciasta.
Z obserwacji wiem, ze ciasto piecze sie sie w zaleznosci od polozenia w
piekarniku/wyzej, nizej/. Jezeli ciasta piecze sie z termoobiegiem w
nowoczesnej kuchence, to polozenie nie powinno miec znaczenia i czas taki
jak przy jednym ciescie.
Moze odezwie sie jakis specjalista na tegj grupie.
Tylko nie spal ciasta, tego Ci zyczy
MarekF

1. Data: 2001-04-13 17:42:02

Od: "krzych" <n...@z...sosnowiec.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli mogę coś doradzić(o ile się nie mylę)
to wszystko zależy od tego w jakim piecyku pieczesz.
Jeśli w elektrycznym:2 grzałki góra-dół itp.
to pieczesz dwie rzeczy jak jedną (Ja tak robię)
Jeśli się mylę to przpraszam .
Pozdrawiam
Krzych

1. Data: 2001-04-13 22:39:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
piecyka?Czy
> musze wydluzyc czas pieczenia dwukrotnie czy mniej czy wcale?A

Jeśli dwa ciasta zmieszczą się na tej samej wysokości to zero stresu -
normalnie pieczesz... Jeśli dwa poziomy to tylko na rusztach i tylko w
elektrycznym z termoobiegiem - w gazowym bym nie ryzykowała...

> Jeszcze jedna sprawa to,ze zawsze pieklam w foremce metalowej a teraz jak
bede
> piec dwa to druga forme musze uzyc szklana.Mozna piec sernik w szklanej
formie?

Ja piekę tylko w szklanych formach odkąd takie sobie kupiłam...W szklanych
po prostu lepiej widać, czy się dopieka... Tradycyjną metalową mam tylko
tortownicę...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-16 20:19:07

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

Joanna dzieki za odpowiedz.Dopiero teraz
dzisiaj tu zajrzalam,w piatek juz nie mialam czasu.Nie zaryzykowalam dwoch
serniczkow naraz upieklam je osobno ale w koncu nie zaluje bo mase tez zrobilam
osobno.Jeden serniczek mialam tak jak w przepisie a do drugiego dodalam oprocz
wanilli starta skorke z cytryny i pomaran-
czy i tez wyszlo super.Sama nie wiem ktory byl lepszy mmm...Od tego probowania
i calej wyzerki swiatecznej
czekaja mnie dni diety ale to jeszcze nie teraz,za duzo dobrych rzeczy zostalo
przed dieta najlepiej oczyscic zapasy hi hi
Dotka

1. Data: 2001-04-16 21:42:17

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zostalo
> przed dieta najlepiej oczyscic zapasy hi hi

A moja teściowa zapytała dzisiaj przy obiedzie, czy dużo miejsca ma zostawić
na słodkości... No to powiedziałam, że jest keks, ciasto bananowe,
serniczek, szarlotka i tort makowy... Nie uwierzyła - myślała, że żartuję...
a ja to naprawdę zrobiłam... hmm... i 5 ciast to się nijak nie da razem i
piekłam po kolei... Najgorzej było z szarlotką - jabłek się nie dało
naobierać, bo mi wyjadali i żeby uzyskać te na szarlotkę musiałam ponad 5 kg
naobierać... ;-)))... Hmm... A co do serniczka, to ja nie lubię żadnych
innych zapachów niż arak, rum i wanilia... - a z tego zestawu to tylko
wanilia pasuje i duuuuużo rodzynek... ostatnio nawet daję mniej cukru - ten
świąteczny na 90 dkg sera miał pół szklanki cukru tylko ale za to tak ze 1/4
kg rodzynek... ;-))) Znaczy kolejna twórcza modyfikacja ;-))
A dieta hmm... jak świąteczne zapasy znikną to może... ale jak zwykle dieta
modyfikowana a la asia, bo musi być pysznie i rodzinkę musi się dać przy tym
normalnie żywić... ;-)))

1. Data: 2001-04-17 22:22:03

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>A co do serniczka, to ja nie lubię żadnych
>innych zapachów niż arak, rum i wanilia...

To tak jak ja kiedys!Omijalam szerokim lukiem wszystkie wypieki co mialy w
sobie zapach czy skorke cytrynowa lub pomaranczowa.Teraz nagle bardzo je
lubie!?Co do rodzynek to kiedys nic a nic,ku zgrozie rodziny wydlubywalam je z
wszystkiego a teraz je toleruje ale tylko toleruje :-))) Dotka

wolowina
Wszystkiego NAJ i Smacznych, zdrowych i wesolych Swiat...
Kasztany.
Gdzie mozna kupic ges
zyczenia