czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?

21. Data: 2005-03-02 17:57:41

Temat: Re: czy blizniaki jednojajowe moga byc roznej plci?
Od: "kwiatki w oknie" <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, nie są pewne wszystkie przyczyny które powodują urodzenie
> wieloraczków, ale znane są czynniki sprzyjające temu (np. wiek matki
> jest takim czynnikiem). Wieloraczki rodzą się też w państwach, gdzie
> jakiekolwiek stosowanie hormonów w celach leczniczych jest rzadkością.

a wieloraczki jednojajowe? mozliwe to? jak czeste?

22. Data: 2005-03-02 18:40:40

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces kwiatki w oknie <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> zwrócił błąd:
> a wieloraczki jednojajowe? mozliwe to? jak czeste?

Możliwe, ale niezbyt częste. Z tego co mi wiadomo nie robi się statystyk
ile z porodów wielokrotnych to trojaczki monozygotyczne, nawet w USA,
gdzie każdy aspekt życia jest ujęty w statystyki :). Zrobiono tylko
kilka badań, nie są one systematycznie prowadzone. Około 6% trojaczków i
30% bliźniąt było jednojajowymi. Nie wiadomo dokładnie ile czworaczków
rodzi się jako jednojajowe, ale znane są przypadki, gdy rodzą się dwa
zestawy jednojajowych na raz (ale bardzo rzadko). Wiadomo też, że
prawdopodobieństwo urodzenia bliźniąt lub trojaczków itd.
monozygotycznych jest stałe, w odróżnieniu od wieloraczków dwu czy
trzyzygotycznych, które są coraz częstsze.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

23. Data: 2005-03-02 21:42:49

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> napisał w wiadomości

> znane są przypadki, gdy rodzą się dwa
> zestawy jednojajowych na raz (ale bardzo rzadko).

he he - chyba tak czesto, jak miec 6-tke w toto-lotka 3 x z rzedu:)

24. Data: 2005-03-02 21:56:22

Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 02.03.05, około 22:42, Ruua bulgocze

> he he - chyba tak czesto, jak miec 6-tke w toto-lotka 3 x z rzedu:)

i wyrastają wtedy dwa nowe karmidełka ;)

--
ika - umop apisdn

26. Data: 2005-03-03 11:02:54

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d02qc9$p03$1@mamut1.aster.pl>
tako rzecze Ruua :

> Użytkownik "kwiatki w oknie" <kwiatki_w_oknie@bzium@go2.pl> napisał w
> wiadomości news:d02pl1$67d$1@inews.gazeta.pl...

> nie. one sa jak klony - maja nawet takie same linie papilarne,
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Tu bym polemizował. To już nie tylko geny, ale też rozłożenie pewnych
substancji w zarodku. Linie papilarne, piegi, pieprzyki mogą mieć różne

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

25. Data: 2005-03-03 11:02:54

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <d049i0$hjn$1@nemesis.news.tpi.pl>
tako rzecze Andrzej m. :

> I bardzo slusznie, bo czy mialoby to jakiekolwiek znaczenie? Material
> genetyczny jest przeciez w obu przypadkach identyczny (pomijam mutacje)

To czasem ma bardzo duże znaczenie
http://www.detnews.com/2004/metro/0406/05/d11e-17333
5.htm

27. Data: 2005-03-03 17:51:26

Od: "Ruua" <TU.WPISZ.MÓJ.NICK@idea.WYTNIJ.net.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert Pyzel" <r...@g...Bez.Spamu.pl> napisał w wiadomości
..

> Tu bym polemizował. To już nie tylko geny, ale też rozłożenie pewnych
> substancji w zarodku. Linie papilarne, piegi, pieprzyki mogą mieć różne

chmmm, to ja juz nie wiem:( w necie przeczytalam, co innego, a biologiem nie
jestem:(

28. Data: 2005-03-03 18:32:47

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <42274e5b$0$1377$f69f905@mamut2.aster.pl>
tako rzecze Ruua :

> chmmm, to ja juz nie wiem:( w necie przeczytalam, co innego, a biologiem nie
> jestem:(

Ja też nie, ale mam próbkę w domu :-D toteż kiedyś szukałem

http://www.policensw.com/info/fingerprints/finger04.
html
Fingerprint detail is unique and individual for a given finger, even if
two fingerprints may be similar, as is the case with identical twins,
since the detail in a fingerprint is formed in an accidental manner
during gestation.

I jeszcze znalazłem

Fingerprints are immutable (do not change throughout life) and nature
does not make duplicates (no prints have ever been found the same). Even
identical twins have different fingerprints (although they may be
strikingly similar). Fingerprints are thought to develop in the fourth
month of gestation.

http://faculty.colostate-pueblo.edu/david.collins/Fi
ngerprints.doc

29. Data: 2005-03-05 09:08:55

Od: "killim" <k...@w...buziaczek.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Saiko Kila" <f...@p...vqrn.arg.cy> wrote in message

> monozygotycznych jest stałe, w odróżnieniu od wieloraczków dwu czy
> trzyzygotycznych, które są coraz częstsze.

a moglabys mi wytłumaczyc jak powstają wieloraczki trzyzygotyczne? czy to
znaczy ze naraz zapładniane są trzy komórki jajowe?

30. Data: 2005-03-05 11:01:20

Od: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

Proces killim <k...@w...buziaczek.pl> zwrócił błąd:
> a moglabys mi wytłumaczyc jak powstają wieloraczki trzyzygotyczne? czy to
> znaczy ze naraz zapładniane są trzy komórki jajowe?

Tak. Oczywiście w naturalnych warunkach to stosunkowo rzadkie, ale ten
wzrost przypadków wieloraczków jest z powodu stosowania różnych technik
sztucznego zapłodnienia. Jak się zaimplementują i nie obumrą trzy
zapłodnione komórki jajowe to urodzą się trzy trojaczki.

PS. mimo żeńskiej (po japońsku) formy pseudo jestem chłopakiem :)
--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8

Pytanie o adresy ośrodków leczenia bezdechu u osób dorosłych
Angina - Grzybica - Szukam Pomocy?
Miażdżyca, a osobowość. Proszę o pomoc.
ziarnistości Pacchiona
12-centymetrowy nóż w glowie i pacjent ma sie dobrze:)