czy ktos juz zaczal "pierniczyc"??? :)

1. Data: 2003-11-14 07:56:18

Temat: czy ktos juz zaczal "pierniczyc"??? :)
Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja wiem, ze dopiero polowa listopada, ale pierniki to przeciez
dlugoterminowa sprawa.
a ze ciagle mysle o swietach a mam niemowlaka w domu, to sie zastanawiam czy
juz nie zaczac, zeby drobnymi kroczkami zdazyc zrobic wszystko do swiat.
a wy jak???

pzdr
marta, co to calymi dniami za chodzik robi :))

1. Data: 2003-11-14 10:30:23

Temat: Re: czy ktos juz zaczal "pierniczyc"??? :)
Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2003 08:56:18 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Martka*, w
wiadomości news:<bp21r0$719$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> juz nie zaczac, zeby drobnymi kroczkami zdazyc zrobic wszystko do swiat.

w przyszły weekend zaczynam pierwsze dwie porcje :)
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"Wbrew obiegowej opinii langusta żywi się wyłącznie owocami morza,

1. Data: 2003-11-14 10:42:38

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ti`Ana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> w przyszły weekend zaczynam pierwsze dwie porcje :)

ufff, to dobrze, bo juz myslalam, ze tylko ja jedna nawiedzona :)
a przepisik jakis grupowy?

pzdr
marta

1. Data: 2003-11-14 10:45:43

Od: "Deuter" <mój_nick@op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy
> juz nie zaczac, zeby drobnymi kroczkami zdazyc zrobic wszystko do swiat.

Ja jutro sie zabieram za robienie piernika. W tym roku z podwojnej porcji,
bo pojawiły się zamówienia ;)
A właśnie, tak się zastanawiam ile to będzie pół kilo miodu w przeliczeniu
na duralexowe kubki, dwa kubełki, więcej czy mniej?

Pozdrowienia,
Deuter

1. Data: 2003-11-15 09:20:38

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Nov 2003 11:42:38 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Martka*, w
wiadomości news:<bp2biq$627$1@news.onet.pl> zawarł, co następuje:

> ufff, to dobrze, bo juz myslalam, ze tylko ja jedna nawiedzona :)
> a przepisik jakis grupowy?

nie, prywatny
wychodzą pyszne
jak znajdę mogę podać :)

1. Data: 2003-11-15 11:58:07

Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie, prywatny
> wychodzą pyszne
> jak znajdę mogę podać :)
> --

To możesz znależć i podać?
M.

1. Data: 2003-11-15 12:15:23

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 15 Nov 2003 12:58:07 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Małgosia*, w
wiadomości news:<bp54e0$1rg$1@flis.man.torun.pl> zawarł, co następuje:

> To możesz znależć i podać?

PIERNICZKI ANKI

1 kg mąki
2 łyżeczki mielonych goździków
2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu
1/2 kg cukru
1 pudełko miodu
1 kostka margaryny
3 jaja
1/2 butelki kwaśnej śmietany

(to jest stary przepis - ja goździki zastępuję przyprawą gotową do
pierników, a cynamon i tak dodaję, bo lubię dużo. co do miodu - pudełko
miało bodajże 250 gramów kiedyś, w każdym razie ja tyle daję. śmietany
250ml)

Rozpuszczasz w rondelku miód z margaryną i cukrem. Gotujesz na małym ogniu,
aż trochę ściemnieje, zbrązowieje.
Mieszasz mąkę z sodą, przyprawami - dodajesz zawartość rondelka i kręcisz
kopystką, aby trochę przestygło. Na końcu dodajesz jaja i śmietanę i
wyrabiasz ręcznie. Dalej jak w każdym przepisie - rozwałkować, wycinać, piec
w rozgrzanym piekarniku (ale oby im się końcówki nie pozawijały do góry, bo
to nieefektowne jest). Po wyjęciu należy zaobratrzyć się w shotguna, albo
inny odstraszać na braci, którzy twierdzą, że pierniczki prosto z piekarnika
są podstawą przewigilijnej egzystencji...
Proszę bardzo :)

1. Data: 2003-11-16 01:54:46

Od: "Małgosia" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierników, a cynamon i tak dodaję, bo lubię dużo. co do miodu - pudełko
> miało bodajże 250 gramów kiedyś, w każdym razie ja tyle daję. śmietany
Dziękuje bardzo, szczególnie, że odgadłaś moje myśli i od razu napisałaś ile
miodu i śmietany.
Tylko jeszcze jedno pytanko, czy skoro są amatorzy na pierniczki prosto z
piekarnika to znaczy ,że one od razu się nadaja do jedzenia, że nie muszą
mięknąć, bo nie wiem kiedy je piec?
Pozdrawiam, Małgosia

1. Data: 2003-11-16 09:41:05

Od: Ti`Ana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 16 Nov 2003 02:54:46 +0100, Waćpanna lub Waćpan *Małgosia*, w
wiadomości news:<bp6let$ebs$1@flis.man.torun.pl> zawarł, co następuje:

> [...]
> piekarnika to znaczy ,że one od razu się nadaja do jedzenia, że nie muszą

zaraz po upieczeniu są miękkawe i wtedy opada szarańcza rodzinna :)
poten twardnieją i trzeba je zapuszkować
najlepsze to są po pół roku jak mam być szczera, ale miesiąc im starczy :D

1. Data: 2003-11-16 10:11:34

Od: "Martka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Martka" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> a ze ciagle mysle o swietach a mam niemowlaka w domu, to sie zastanawiam
czy
> juz nie zaczac, zeby drobnymi kroczkami zdazyc zrobic wszystko do swiat.

no kochani! zaczelam :)) wczoraj zagniotlam ciasto na pierniczki z przepisu
Evvy, jutro, jak dostane od mamy z laboratorium chemikalia to waldkowe
ciasto zrobie :)))) i jeszcze mojego troche, zeby bylo co z czym porownywac.
pieczenie zaczne w polowie tygodnia jak sie uda i mam nadzieje skonczyc do
weekendu, kiedy to zrobie ciasto na moj hitowy piernik adwentowy, bo mi z
wyliczen wyszlo, ze to juz!!! 3 tygodnie ciasto ma odpoczywac, a upiec
trzeba tak z 10 dni przed wigilia - jakbym nie liczyla to za tydzien ciasto
trza robic :)

pzdr zza hald maki (haud monki:))))
marta "pierniczaca" juz

(none)
Mikrofalówka
Bez jaj
Bigos - dawno nie było relacji na zywo ;-)
smakołyki z orzechów