czy marichuana szkodzi?

1. Data: 2003-11-14 14:20:10

Temat: Re: czy marichuana szkodzi?
Od: "A1bert" <a...@p...fm.spam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kapitan NECIK" <n...@N...fm> napisał w wiadomości
news:bp2ocq$qs5$1@inews.gazeta.pl...
> Witam!
> Nie wiedziałem na jakiej grupie ... to napisałem tutaj ;-)
> Jak to jest naprawdę?
> W końcu w niektórych krajach zalegalizowali?
> Jak działa na organizm człowieka? Ponoć jest mniej szkodliwa od
papierosów?

Trudno pisać o większej szkodliwości od papierosów, ale uzależnia, to fakt -
wbrew obiegowej opinii.
W zależności od lobby, podejmuje się dyskusję o legalizacji lub nie. Oby
nie.

P.

2. Data: 2003-11-14 14:21:03

Temat: czy marichuana szkodzi?
Od: "kapitan NECIK" <n...@N...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

--
__ __ ___ __
/ \ / _/ | __| __ | | __ GG:4014480

3. Data: 2003-11-14 14:26:38

Od: Anka Łazowska <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Nie wiedziałem na jakiej grupie ... to napisałem tutaj ;-)
> Jak to jest naprawdę?
> W końcu w niektórych krajach zalegalizowali?

W Holandii owszem - ale maja wprowadzic zakaz sprzedazy dla obcokrajowcow.

Anka

4. Data: 2003-11-14 14:38:07

Od: "Maciek Tychy" <z...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka Łazowska" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> W Holandii owszem - ale maja wprowadzic zakaz sprzedazy dla obcokrajowcow.
>
> Anka
> Witam
Ja sam pale i nie nie narzekam ,poprostu dobra uzywka pale juz ok 5lat
,nigdy nie siegalem po twarde i nie zamierzam,i kiedy slysze ze potym siega
sie pote tywarde to smiac mi sie chce.Oczywiscie zalezy od
czlowieka.Podobnie jest z piwem lubisz piwo to pijesz ,wodki nie to nie.
I naprawde znam tyle osob ktore pala i niemaja z tym zadnych
problemow-jedyny to policja .
Podsomowujac trawka wiem ze jest tez szkodliwa podobnie jak papierosy
,ale uzalenic sie od niej nieuzaleznisz,tak wiec ja jestem za legalizacja.
PS. Gdyby to naprawde byl narkotyk to czy w Holandi by go legalnie
sprzedawali??
Pozdrawiam Maciek[przepalone płuco)

5. Data: 2003-11-14 14:41:45

Od: "hefalump" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

We wiadomości o cyferkodzie:bp2oh3$okj$...@s...rmf.pl,
A1bert <a...@p...fm.spam> napisawszy ot:

> Trudno pisać o większej szkodliwości od papierosów, ale uzależnia, to
> fakt - wbrew obiegowej opinii.

* A niby skąd to wiesz ? Bo według badań wielu ośrodków ewidentnie
wynika, że marihuana uzależnia po takim samym/dłuższym czasie niż
tytoń. Należy też rozgraniczyć : marihuana a marihuana maczana
w chemii. Jeżeli byłaby kontrola - o wiele mniej byłoby tego ścierwa.
Tak samo jak z alkoholem - jakby nie był legalny, ludzie kupowali by
na bazarach - a jak to się skończyć może wytarczy zobaczyć statystyki
zatruć i przypadków śmeirtelnych z tego powodu.

--
Pozdrowionka!
<<<<<<<===|---- http://www.castorfiber.prv.pl ----|===>>>>>>>

6. Data: 2003-11-14 14:42:59

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Trudno pisać o większej szkodliwości od papierosów, ale uzależnia, to
fakt -
> wbrew obiegowej opinii.
fajki są bardziej szkodliwe , a czy uzależnia to bym się spierała(może
ludzie po prostu różnie na nią reagują)

> W zależności od lobby, podejmuje się dyskusję o legalizacji lub nie. Oby
> nie.
to by nam się rozpaliło towarzystwo :D

pozdr Magda

7. Data: 2003-11-14 14:45:48

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na bazarach - a jak to się skończyć może wytarczy zobaczyć statystyki
> zatruć i przypadków śmeirtelnych z tego powodu

święta racja !

nie ma to jak wychodowane przez siebie .. ha

Magda

8. Data: 2003-11-14 14:52:11

Od: "Meg" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to by nam się rozpaliło towarzystwo :D

i spokojniejsi by byli

9. Data: 2003-11-14 14:55:44

Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bp2ocq$qs5$1@inews.gazeta.pl>, kapitan NECIK wrote:
> Nie wiedziałem na jakiej grupie ... to napisałem tutaj ;-)
> Jak to jest naprawdę?
> W końcu w niektórych krajach zalegalizowali?
> Jak działa na organizm człowieka? Ponoć jest mniej szkodliwa od papierosów?

Ma więcej syfu w dymie, ale w sumie pali się jej znacznie mniej, niż
tytoniu. Uzależnia psychicznie, jeśli będziesz przesadzał. Coś jak gry
komputerowe. Jest pewna grupa ludzi, która krzyczy, że to śmiertelny
narkotyk, ale oni na ogół nie wiedzą, że marihuana, LSD, amfetamina i
heroina to nie są inne nazwy tego samego narkotyku. ;)

Ogólnie rzecz biorąc, jest znacznie mniej szkodliwa społecznie od alkoholu,
nie powoduje m.in. agresji po zażyciu, a żeby stracić świadomość (i np.
zamarznąć na ławce, jak to się zdarza pijakom) trzeba by wypalić naraz
jakieś potworne ilości.

Jedno jest pewne - polskie społeczeństwo wie o marihuanie bardzo niewiele,
a jeśli wie cokolwiek, to głównie wyolbrzymione negatywne aspekty jej
zażywania lub wręcz różne fałszywe (a może nawet kłamliwe) stereotypy.
Biznes alkoholowy to ogromne pieniądze - polmosy, browary - oni zrobią
wiele, żeby ten stan rzeczy nie uległ zmianie. Daleki jestem od szukania
jakiegoś spisku, ale no patrząc obiektywnie - firmie produkującej alkohol
zależy na tym, żeby ludzie pili alkohol, a nie palili marihuanę. :)

A to przecież czysta hipokryzja, aby karać więzieniem za posiadanie
marihuany, zachowując jednocześnie pełną legalizację CONAJMNIEJ równie
szkodliwego zdrowotnie i społecznie (moim zdaniem dużo bardziej
szkodliwego, ale to już moja prywatna opinia) narkotyku, jakim jest
alkohol.

To taka polska tradycja, że uchlanie się na imprezie czy innym weselu w
trupa, zeszczanie w porty i zarzyganie łazienki (łazienki - w tym bardziej
optymistycznym scenariuszu ;) po sufit nikogo nie dziwi (na szczęście pomału
zaczyna gorszyć, przynajmniej), natomiast zapalenie sobie jointa to
narkomania i całkowity upadek.

Nie zasuwam tutaj argumentów, które choć pewnie prawdziwe, to i mnie
śmieszą, bo są na siłę - czyli ew. działanie lecznicze marihuany i tak
dalej. Chodzi mi tylko o pewną konsekwencję w myśleniu. Zabraniać czegoś
prawnie można z dwóch pobudek - albo dlatego, że jest szkodliwe dla
zdrowia, albo dlatego, że dla społeczeństwa. Alkohol jest szkodliwy i tu i
tu. Marihuana też, chociaż moim zdaniem znacznie mniej. No tak, tyle że
alkohol jest legalny, a marihuana nie. Przecież to się kupy nie trzyma! To
po alkoholu mężowie leją żony, to po alkoholu są bójki, pobicia 'za głupi
wyraz twarzy'... Ale jak to wytłumaczyć polskiemu społeczeństwu, skoro ono
nie ma pojęcia o tym, co to jest marihuana?! To przecieżw Polsce taki
temat tabu, że nie wyobrażam sobie, jak jakiś poseł mógłby z trybuny
sejmowej o tym wspomnieć!
--
Samotnik
www.zagle.org.pl

10. Data: 2003-11-14 15:05:06

Od: "hefalump" <h...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

We wiadomości o cyferkodzie:s...@s...zagle.o
rg.pl,
Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> napisawszy ot:

> [...]
> szczęście pomału zaczyna gorszyć, przynajmniej), natomiast zapalenie
> sobie jointa to narkomania i całkowity upadek.

* Naprawde trafne spostrzeżenie :)

--
Pozdrowionka!
<<<<<<<===|---- http://www.castorfiber.prv.pl ----|===>>>>>>>