czy można upiec ciasto w naczyniu żaroodpornym??

1. Data: 2006-05-10 21:05:45

Temat: Odp: czy można upiec ciasto w naczyniu żaroodpornym??
Od: "Joanna" <joanna.ozog@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!
Zawsze piekę w żaroodpornym naczyniu, widzę czy sie nie przypala, a np.
szarlotka w tortownicy zawsze miała
półsurowy srodek a w szklanym piecze sie równiutko poza tym ciasto tak nie
przywiera i ładnie odchodzi od naczynia
Pozdrawiam
Joanna
Użytkownik <d...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

2. Data: 2006-05-11 17:28:18

Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2006-05-11 17:43:21

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> do pieczenia. Mam natomiast naczynie żaroodporne. Jak myslicie, czy mozna
> upiec w nim ciasto? Czy ktos kiedy probowal???

Myślę, że można. W dawniejszych czasach baby piekło się w naczyniach
glinianych
Pozdrówka - Agnieszka

4. Data: 2006-05-11 17:59:33

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

<d...@o...pl> wrote in message
> [...]
> do pieczenia. Mam natomiast naczynie żaroodporne. Jak myslicie, czy mozna
> upiec w nim ciasto? Czy ktos kiedy probowal???

Można, mam żeliwną, grubościenną, emaliowaną, z kominkiem, bardzo starą
formę na babkę, fantastycznie pieką się w niej ciasta, mam też ceramiczną
formę, też fantastyczne wypieki...
A tu link do foremek, które mi się bardzo podobają:
http://www.galeriakuchenna.pl/index.php?&id3=18&id4=
1&sid=8a410c78c9710246c5c420d00c3b4b7d
Na tej stronie jest wiele sprzętu np. maszynki do makaronu...

Ale można nawet te silikonowe na http://www.allegro.pl

5. Data: 2006-05-11 18:20:06

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam forme do ciasta (taka prostokatna) ze szkla. Mysle, ze w takim
do pieczenia miesa tez sie uda, tylko ksztalt ciasta bedzie troche
inny.

MJ

6. Data: 2006-05-11 19:49:26

Od: <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do pieczenia. Mam natomiast naczynie żaroodporne. Jak myslicie, czy mozna
> upiec w nim ciasto? Czy ktos kiedy probowal???

Zależy od ciasta, są takie które muszą po pieczeniu szybko ostygnąć. W
naczyniu zaroodpornym udało mi się zrobić jedynego w życiu niejadalnego
mazurka. Zębów nie dało się w niego wbić. No ale babki rzeczywiście pieczono
w naczyniach glinianych, jeszcze takie mam i planuje kiedyś przetestować :)

elffaran

7. Data: 2006-05-12 05:58:13

Od: "Marek" <m...@...tkb.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do pieczenia. Mam natomiast naczynie żaroodporne. Jak myslicie, czy mozna
> upiec w nim ciasto? Czy ktos kiedy probowal???

Ja pieke w takim naczyniu chleb wiec ciasto powinno tez sie upiec.

MP

maślanka a kefir
Gorczyca biała
drozdze_Londyn_gdzie?