Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!not-for-mail
From: Yyy <y...@m...o2.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: czy nauczanie j.ang. w I klasie PODSTAWOWKI ma sens?
Date: Sat, 2 Aug 2008 12:32:37 +0000 (UTC)
Organization: yyy
Lines: 27
Message-ID: <X...@2...180.128.149>
NNTP-Posting-Host: chello087206142057.chello.pl
X-Trace: news.onet.pl 1217680357 14878 87.206.142.57 (2 Aug 2008 12:32:37 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...onet.pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 2 Aug 2008 12:32:37 +0000 (UTC)
User-Agent: Xnews/2006.08.24
X-Sender: jABxAH0Ghw7dn02yreqi12Jyg9O3GuLO
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:412880
Ukryj nagłówki
to moze JEDNAK ;) podyskutujmy naukowo na temat psychologii (rozwojowej) - do
tego ta grupa zostala stworzona? (chociaz trudno zauwazyc)
bo sie zastanawiam, ze jesli dziecko nie zetknelo sie z danym tzw. "jezykiem
obcym" np. w 2-gim roku zycia, kiedy mozg przyjalby ten jezyk "obcy" na
najprymitywniejszym-atawistycznym poziomie - to jakby owo okno
czasowe przyjecia jezyka jako "pierwotnego" i tak minelo...
teraz w I klasie szkoly podstawowej dziecko i tak musi sie juz uczyc
tego jezyka niestety ale na poziomie ABSTRAKCYJNYM
lecz wlasnie! przeciez to sa lata kiedy dzieci okropnie znosza jakiekolwiek
abstrakcje! bardziej potrzebuja rozwoju emocjalnego i fizycznego - i takich
tez bodzcow - gdyz jest to pierwszy rok zetkniecia sie ze spolecznoscia
innych dzieci - szkola! (do tej pory byly "zamkniete" w domach)
efekt jest taki, ze takie dziecko przez caly rok nauczy sie 20 slow
CZY TO MA SENS???
przeciez potem, za pare lat, te 20 slow polknie w 1 godzine!!!
czy jest wiec sens meczyc takie dzieci?
--
Y?
|