czy pluca bola?

1. Data: 2006-10-06 08:19:25

Temat: czy pluca bola?
Od: "Wiolka" <w...@r...skasuj_to.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Moje pytanie pewnie jest glupie, ale czy ktos moglby mi powiedziec:
czy pluca bola?
jakie sa przyczyny bolow plecow z dwoch stron, wlasnie tam gdzie sa pluca?
jakie sa przyczyny ucisku w klatce piersiowej? ucisk jest taki jakby byl wielki
guz i ktos by go mocno naciskal, a przy tym zaczyna mi sie mocno krecic w glowie
jakie sa przyczyny szmerow i swistow w plucach mimo tego ze bierze sie leki
przeciwalergiczne?

Pisze o lekach antyalegicznych, gdyz lekarz stwierdzil astme na podstawie badan
skornych i wyszlo uczulenie na roztocza, a przeciez nigdy nie bylo problemu np.
przy sprzataniu zebym sie dusila i nadal nie na. Dusznosc i to wszystko o co
chce zapytac wystepuje ot tak i trwa juz 3 tydzien, a z tego co wiem atak astmy
trwa najdluzej kilka godzin a nie 3 tygodnie.

Nie wiem juz do jakiego lekarza sie udac, bo rodzinny nie chce mi dac
skierowania do pulmunologa, bo RTG klatki wyszlo prawidlowe - tylko troche
poszerzone pecherzyki plucne i uszkodzenie pluca po wczesniejszej chorobie gdzie
doszlo do wysieku do oplucnej a poza tym stwierdzaja ze jest ok.

Prosze doradzce cos, bo nie wiem do kogo mam isc a czuje sie coraz gorzej,
prawie jak przed zawalem.

Z gory dziekuje za odpowiedz.
Pozdrawiam Wiolka

2. Data: 2006-10-07 16:19:19

Temat: Re: czy pluca bola?
Od: "adni" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje pytanie pewnie jest glupie, ale czy ktos moglby mi powiedziec:
> czy pluca bola?
Same płuca NIE bolą (bo nie ma tam zakończeń nerwowych), może natomiast
boleć opłucna, to jest chyba coś takiego wokół płuc, (nie jestm lekarzem
dlatego pisze "chyba"), opłucna moze zwapnieć (nie wiem z jakich przyczyn ,
ale napewno po chorobie płuc może się tak zdarzyć) i wtedy boli ,
szczególinie przy głębokim wdechu.

> [...]
glowie
> jakie sa przyczyny szmerow i swistow w plucach mimo tego ze bierze sie
Nie chce straszyć ale to może być (podkreślam MOŻE BYĆ, a nie jest) jakaś
choroba płuc: gruźlica, mykobakterioza, nowotwór.

> [...]
gdzie
> doszlo do wysieku do oplucnej a poza tym stwierdzaja ze jest ok.
Przy podejrzeniu o gruźlice (a możesz chyba to podejrzewać) nie potrzeba
skierowania do pulmonologa (ale chyba tylko takiego który może leczyć
gruźlice, czyli musisz znaleść jakąś poradnie chorób płuc i GRUŹLICY). Znam
podobny przypadek: facet zrobił RTG, radiolog opisał że pola płucne czyste
(lub coś takiego), leczył się przez 6 mies. na astme, bo tak zdiagnozował
lekarz rodzinny, po 6 mies. poszedł do pulmonologa razem ze starym zdjęciem,
a ten sie pyta dlaczego tak późno , bo już wtedy było widac małe (ok 1 - 1,5
cm.) zmiany, diagnoza: gruźlica i musiał juz iść do szpitala bo za późno
przyszedł. Jakby wcześniej zdjagnozowali dobrze to leczyłby się w domu. Na
szczęście po 6 mies. był juz zdrów.
> Prosze doradzce cos, bo nie wiem do kogo mam isc a czuje sie coraz gorzej,
> prawie jak przed zawalem.
Przy chorobach płuc typu gruźlica, mykobakterioza występuje osłabienie,
nadmierne pocenie się, czasami krwioplucie.
Jeśli pójdziesz do pulmonologa domagaj się badań: plwoniciny RAZEM z
posiewem , a nie tylko wynik bezpośredni , oraz antybiogram. Niestety często
nasi lekarze diagnozują, w ramach jakiejś niezrozumiałej dla mnie
oszczędności, tylko na podstawie: RTG, próba turkulinowej (czy jakoś
tak -nie pamiętam), badania plwociny (tylko wynik bezpośredni). Potem sie
okazuje że ktoś się leczy 4 mies. na gruźlice choć miał w rzeczywistości
mykobakterioze i od nowa leczenie troszke innymi lekami (choc część z nich
jest i na to i na to, a w końsekwencji może być tak że leczy się jakimś
zestawem leków ,ale zaraki wrażliwe sa tylko na jeden lek i tak można sobie
wychodowac zarazki lekowrażliwe i później jest już problem jak leczyć -
lekarz może stwierdzić że pacjent nadaje sie tylko do wycięcia płuca, ale
stwierdzić na co są wrażliwe bakteria/prądki można na podstawie
antybiogramu - nie ma jakiś podręcznikowych zarazków że są wrażliwe na jakiś
lek - to trzeba sprawdzić).
Polecam też artykuł w niedawnym Newsweeku nr. 39 "Suchoty znów atakują".

3. Data: 2006-10-07 20:57:27

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

adni napisał(a):

> [...]
> skierowania do pulmonologa (ale chyba tylko takiego który może leczyć
> gruźlice, czyli musisz znaleść jakąś poradnie chorób płuc i GRUŹLICY).

Pulmonolog jest od gruźlicy? Myślałam, że od astmy. Moja koleżanka mówi,
że chodzi do pulmologa, bo ma napady kaszlu/astma.

--
Kaja

4. Data: 2006-10-07 21:12:32

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <k...@n...ma.wp.pl> napisał w wiadomości
adni napisał(a):

Pulmonolog jest od gruźlicy? Myślałam, że od astmy. Moja koleżanka mówi,
że chodzi do pulmologa, bo ma napady kaszlu/astma.

Pulmonolog jest od wszystkiego co z płucami związane:-) Internista ze
specjalizacja lekarza chorób płuc (bo tak ona brzmi po polsku:)

5. Data: 2006-10-07 23:23:17

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):

> [...]
>
> Pulmonolog jest od wszystkiego co z płucami związane:-) Internista ze
> specjalizacja lekarza chorób płuc (bo tak ona brzmi po polsku:)

Dzięki.
A ja myślałam, że astma to od oskrzeli, a nie płuc.

--
Kaja

6. Data: 2006-10-08 11:23:49

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Dzięki.
A ja myślałam, że astma to od oskrzeli, a nie płuc.

Gdyby rozdrabniać się na składowe, to jest moment, w którym proces
dotyczy jedynie dróg doprowadzających powietrze. Ale jest oczywiste, że
ma to wpływ na wentylację, a zmiany w wentylowaniu pęcherzyków płucnych
odruchowo zmieniają przepływ krwi przez te pęcherzyki a jeśli obszary
zmniejszonej wentylacji są duże (a w astmie są, bo nie ma miejscowej
astmy), to i duży jest obszar niedokrwienia pęcherzyków. Tak więc
zdarzenie dotyczyć zaczyna całego układu oddechowego i wywiera wpływ na
krążenie - po latach trwania tego teoretycznie pierwotnie oskrzelowego
procesu są widoczne zmiany rozejmowe i w wyglądzie serca (serce płucne)
Są poradnie chorób płuc często sprofilowane i pewnie dlatego wydaje się,
w zależności od tego z czym mieliśmy do czynienia, że takim specjalistą
jest pulmonolog. A jest to jak widać odpowiedzialna działka, gdzie z
zastanowieniem trzeba się zająć przynajmniej_tym_co_w_klatce_piersiowej.

7. Data: 2006-10-08 13:41:24

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li napisał(a):

> [...]
> jest pulmonolog. A jest to jak widać odpowiedzialna działka, gdzie z
> zastanowieniem trzeba się zająć przynajmniej_tym_co_w_klatce_piersiowej.

Dziękuję :-)

--
Kaja

Davercin żel - pieczenie