czy trzeba znow antybiotyk? ;(

1. Data: 2004-09-03 07:30:06

Temat: czy trzeba znow antybiotyk? ;(
Od: "ilka" <i...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam przewlekle czerwone gardlo, spuchniete etc, co jakis czas robia sie biale
naloty zatykajace migladki, ostatnio bralam antybiotyk i mi przeszlo teraz po
jakims miesiacu jest to samo, czy sa jakies sposoby zapobiegania, jakies inne
lekarstwa botabletki do ssania i Halsy z eukaliptusem (niby dobre na gardlo)
nic nie pomogly.. ;(

2. Data: 2004-09-03 08:26:32

Temat: Re: czy trzeba znow antybiotyk? ;(
Od: "Piotr" <e...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Doradzałbym konsultację laryngologiczną. Byćmoże usunięcie migdałków
załatwiło by sprawę.

Uwaga odnośnie antybiotyków: Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, jak
NIEZWYKLE ISTOTNE jest branie ich do końca kuracji, ZGODNIE Z ZALECENIEM
LEKARZA (w przypadku gardła, w zależności od antybiotyku najczęściej ok. 10
dni). Zaprzestanie leczenia po trzecim dniu, kiedy objawów już nie ma,
kończy się zwykle nawrotem w ciągu 2 tygodni. Podanie następnym razem tego
samego antybiotyku w takim przypadku MOŻE już być nieskuteczne. ...ale to
tak na marginesie.

P.S. Odradzam leczenie na własną rękę. Wbrew pozorom to nie jest błahostka.
Halls i inne dropsy z supermarketu wpływają wyłącznie na SUBIEKTYWNE
odczucia dolegliwości i nie mają wpływu na przebieg choroby.

Pozdrawiam
Piotr

podejrzenie o PSC
[gdzie] dobra ginekolog w Trójmieście?
co to jest LEP???
nowa ustawa o swobodzie dzial gosp a praktyka lekarska
afazja