czym malowac drewno?

1. Data: 2007-06-19 09:37:41

Temat: czym malowac drewno?
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

witam

A wlasciwie to pytanie powinno brzmiec 'czym zabarwiac drewno'

Chcialbym pomalowac kilka elementow drewnianych w moim domu, ale tak aby
- zachowac matowosc drewna
- zachowac widok uslojenia drewna. czyli aby farba wsiakla w to drewno i
je zabarwila a nie pokryla powierzchniowo

Wczoraj pomalowalem jedna szafke emalią alkidową i to jest dokladnie to
czego nie chcialem :) Wyglada jakby cala byla z plastiku a nie drewna i
blyszczy sie tak, ze moge sie w niej przejrzec

--
body {
name: '|<o?rad Karpieszu>|';

2. Data: 2007-06-19 09:45:41

Temat: Re: czym malowac drewno?
Od: Hanka Skwarczyńska <hanka@[asiowykrzyknik]truecolors.pyly> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał w wiadomości
> [...]
> - zachowac widok uslojenia drewna. czyli aby farba wsiakla w to drewno i
> je zabarwila a nie pokryla powierzchniowo

Bejca/lazura/matowa lakierobejca.

> Wczoraj pomalowalem jedna szafke emalią alkidową i to jest dokladnie to
> czego nie chcialem :) Wyglada jakby cala byla z plastiku a nie drewna i
> blyszczy sie tak, ze moge sie w niej przejrzec

Miłego szlifowania :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
http://www.truecolors.pl

3. Data: 2007-06-19 09:46:25

Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 6/19/2007 11:37 AM, |<onrad napisał(a):

> [...]
> - zachowac widok uslojenia drewna. czyli aby farba wsiakla w to drewno i
> je zabarwila a nie pokryla powierzchniowo

Jasna bejca lub lakierobejca, ewentualnie rozcieńczona farba akrylowa.

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

4. Data: 2007-06-19 09:48:51

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska napisał(a):

> Miłego szlifowania :)

nie jest tak zle :) chcialem innego efektu, ale ten na jednej szafce tez
da sie zniesc :)

5. Data: 2007-06-19 12:11:42

Temat: Re: czym malowac trzcinę?
Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czego nie chcialem :) Wyglada jakby cala byla z plastiku a nie drewna i
> blyszczy sie tak, ze moge sie w niej przejrzec

Teraz mam podobne pytanie, ale chce zabarwic takze trzcine :) Do tego
tez bejca czy probowac czyms inynym? Chce uzyskac zywy żółty kolor

6. Data: 2007-06-19 17:44:57

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

|<onrad napisał(a):
> Teraz mam podobne pytanie, ale chce zabarwic takze trzcine :) Do tego
> tez bejca czy probowac czyms inynym? Chce uzyskac zywy żółty kolor

Do wyboru masz: żółte drzewo farbiarskie, drewno kubańskie, drewno
tampiko, galasy, szafran, kwiaty janowca
http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Genista_germanica
.htm itp.
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-06-19 19:28:56

Od: "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> Do wyboru masz: żółte drzewo farbiarskie, drewno kubańskie, drewno
> tampiko, galasy, szafran, kwiaty janowca
> http://www.atlas-roslin.pl/gatunki/Genista_germanica
.htm itp.

troche nie rozumiem. mam to wcierac, czy tez powyzsze podales jako
przyklad czegos czym mam w ogole zastapic trzcine? Bo google nic nie
znajduje na haslo "drewno kubańskie" itd

--
body {
name: '|<o?rad Karpieszu>|';
blog: url('http://aukcjoteka.blogspot.com/');
}

klej metal-plastik
Klimatyzacja - samodzielne odgrzybianie
Mechanizm spluczki od kompaktu - gdzie kupic
Problem z pilotem do bramy
odkurzacz centralny - prosba o rade