czym najlepiej ciac panele?

1. Data: 2003-04-20 14:53:39

Temat: czym najlepiej ciac panele?
Od: "kuku" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
No wlasnie , wiem ze panele juz byly wielokrotnie ukladane na grupie ;) ale
chcialem tylko zapytac czy warto sobie z tej okazji kupic na przyklad jakas
tarczowa pile, wyzynarke czy na przyklad w zupelnosci wystarczy jakas reczna
pila, a jesli reczna to jaka?
Pytam bo mam akurat malutki margines bledu i nie moge sobie pozwolic na
strate paneli ktore poszarpie przy cieciu.
acha, bedzie tego jakies 65 m2 do polozenia

1. Data: 2003-04-20 16:21:41

Temat: Re: czym najlepiej ciac panele?
Od: Adam Moczulski <w...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kuku napisał:
> [...]
> strate paneli ktore poszarpie przy cieciu.
> Pozdrawiam,
> acha, bedzie tego jakies 65 m2 do polozenia

Ja kładłem trochę przy pomocy ręcznej piły, bo jak się wprowadzałem to
jeszcze prądu nie miałem. I nie mam aż takich wrogów którym bym tę
zabawę polecił. Zwłaszcza równe cięcie wzdłuż panela. No ale jak ktoś
jest masochistą to proponuję piłkę włosową.
Pozostałym doradzam raczej piłę tarczową (niekoniecznie trzeba kupować,
tu i ówdzie są wypożyczalnie) lub wyrzynarkę dobrej klasy (znaczy
równą). Ale najważniejszy jest stabilny stół na którym będziesz ciął.
Jeśli będziesz robił sam to jeszcze solidne ściski.

Adam

1. Data: 2003-04-22 06:05:15

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zabawę polecił. Zwłaszcza równe cięcie wzdłuż panela. No ale jak ktoś
> jest masochistą to proponuję piłkę włosową.

Ja trochę ciąłem paneli zwykłą ręczną piłką i nie jest to taka tragedia.
Jeżeli ktoś ma położyć do 20-30m2 paneli to jakoś to przeżyje, ale przy tych
65m2, to już trochę dużo.

> [...]
> równą). Ale najważniejszy jest stabilny stół na którym będziesz ciął.
> Jeśli będziesz robił sam to jeszcze solidne ściski.

Ja większość ciąłem wyrzynarką, nie wiem czy dobrej klasy - zwykła Boscha
... idzie naprawdę elegancko i przy tym nie ma bardzo dużo pyłu (szczególnie
taką z regulacją szybkości - takową mam), bo piłą tarczową pyłu chyba byłoby
znacznie więcej (nie próbowałem).
W ostateczności można też ciąć szlifierką kątową z tarczą diamentową (to jak
byś miał szlifierkę kątową i taką tarczę, a nie chciał kupować wyrzynarki,
czy piły). Tnie się całkiem dobrze, ale jest baaardzo dużo pyłu (bo
szlifierka ma bardzo wysokie obroty ...).

1. Data: 2003-04-22 09:02:23

Od: "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian (Poczta - e-mail)"
> [...]
> czy piły). Tnie się całkiem dobrze, ale jest baaardzo dużo pyłu (bo
> szlifierka ma bardzo wysokie obroty ...).

Generalnie im szybszy ruch (piła tarczowa, szlifierka), tym większe ryzyko
spalenia (przybrudzenia spalenizną) panela.

Ja ciąłem wyrzynarką Boscha. Ale miała tendencję do zjeżdżania w bok...
nawet mimo ustawionej prowadnicy.

Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2003-04-22 10:13:09

Od: "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja ciąłem wyrzynarką Boscha. Ale miała tendencję do zjeżdżania w bok...
> nawet mimo ustawionej prowadnicy.

Stosując prowadnicę w wyrzynarce sam prosisz się o kłopoty. Jeszcze nie
udało mi się wykorzystać tego gadżetu zgodnie z teorią - po prostu nożyki są
zbyt elastyczne.
Wyrzynarka bardzo dobrze nadaje się do cięcia paneli, ale trzeba robić to w
najprostrzy sposób - prowadzić ją bez naprężeń wzdłuż narysowanej linii. W
przypadku cięcia paneli zjechanie i 1-2 mm nie stanowi problemu. Te
nierówności i tak znajdą się pod szczeliną dylatacyjną.
Pozdrawiam,
Marcin

1. Data: 2003-04-22 22:48:43

Od: "kuku" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Sławicz" <mslawicz@NO_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:b834hb$pt0$1@news.onet.pl...

> [...]

> przypadku cięcia paneli zjechanie i 1-2 mm nie stanowi problemu. Te
> nierówności i tak znajdą się pod szczeliną dylatacyjną.

Dzieki wszystkim za odpowiedzi. Zaopatrzylem sie w (pozyczona) pile
tarczowa - taki stolik z tarcza, w moich stronach nazywa sie to cyrkularka.
Jeszcze jedno pytanie, tarcza jaka jest w niej zamontowana ma dosc spore
zeby, czy nie powinienem dokupic tarczy z malymi zabkami?
Pozdrawki

1. Data: 2003-04-23 07:12:20

Od: "Sebastian \(Poczta - e-mail\)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeszcze jedno pytanie, tarcza jaka jest w niej zamontowana ma dosc spore
> zeby, czy nie powinienem dokupic tarczy z malymi zabkami?

Wg mnie piła nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem (lepsza jest jednak
wyrzynarka), ale jak masz dostęp to OK.
Tarcza powinna mieć zdecydowanie bardzo małe ząbki. Możesz spróbować uciąć
jeden panel i zobaczyć jak idzie, ale obawiam się, że będzie stasznie
poszarpany.

1. Data: 2003-04-23 07:34:54

Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sebastian (Poczta - e-mail) wrote:

> [...]
> Tarcza powinna mieć zdecydowanie bardzo małe ząbki. Możesz spróbować
> uciąć jeden panel i zobaczyć jak idzie, ale obawiam się, że będzie

Nie masz racji. Pila jest bardzo dobrym rozwiazaniem jak sie tnie duze
ilosci paneli. Ciecie jest bardzo szybkie i bezproblemowe - np. nie
wyobrazam sobie ciecia wzdluz za pomoca wyrzynarki... Za pomoca pily
przecicie 5 paneli wzdluz to czas 5 minut. Za pomoca wyrzynarki pewnie
bedzie to trwalo z pol godziny a efekt i tak nie bedzie najlepszy.
Przeciecie panela w poprzek to 10s ciecia. Ciecie jest idealnie proste, nie
ma odpryskow. Zeby nie musza byc wcale malutkie. Ja mialem zeby wielkosci
6-7mm i ciela bez problemu.

D.

1. Data: 2003-04-23 08:19:02

Od: "Wojciech Gołąbowski" <w...@g...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dave"
> [...]
nie
> ma odpryskow. Zeby nie musza byc wcale malutkie. Ja mialem zeby wielkosci

Z tym, że:
1) trzeba zastosować ostrze z małymi ząbkami,
2) warto mieć doświadczenie w pracy z piłą tarczową, żeby sobie (lub
pomocnikom) nie zrobić krzywdy - łatwiej o to przy pile tarczowej niż przy
wyrzynarce...

Wojtek

1. Data: 2003-04-23 08:29:18

Od: "Dave" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Gołąbowski wrote:
> Użytkownik "Dave"
>
> Z tym, że:
> 1) trzeba zastosować ostrze z małymi ząbkami,

uwazasz ze 7mm to malo ?

> 2) warto mieć doświadczenie w pracy z piłą tarczową, żeby sobie (lub
> pomocnikom) nie zrobić krzywdy - łatwiej o to przy pile tarczowej niż
> przy wyrzynarce...

ja mialem pile reczna. Sadze ze obsluga i bezpieczenstwo jest zblizone do
wyrzynarki.

D.

Blender? Maszynka do miesa?
POLECAM BARDZO