czym przeciąć szklaną butelkę ?

1. Data: 2006-03-25 16:08:00

Temat: czym przeciąć szklaną butelkę ?
Od: "Karol Borowy" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytałem o taką usługę u szklarza , niestety nie wykonują tego typu prac
Problem polega na przecięciu szklanej butelki aby została sama tuba,
czy ktoś zna jakies spoosby ?

Pozdrawiam K

2. Data: 2006-03-25 16:13:02

Temat: Re: czym przeciąć szklaną butelkę ?
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol Borowy wrote:
> [...]
> typu
> prac Problem polega na przecięciu szklanej butelki aby została

Klasyka z książek typu "Zrób to sam", to owinięcie butelki w
miejscu cięcia cienkim sznurkiem nasączonym parafiną czy czymś
innym palnym, podpalenie i po chwili wsadzenie jej do ognia.
Widziałem też odmianę tego sprowadzającą się do tego, że butelkę
z owiniętą wokół niej pętlą należało szybko przesuwać wzdłuż
sznurka, a potem jak już sie od tarcia rozgrzeje wetknąć do wody,
ale nie próbowałem żadnej z tych metod. Popróbuj na kilku
flaszkach, jak wyjdzie to super, jak nie - spróbuj klasycznie:
naciąć dobrym krajakiem do szkła i obstukać. W najgorszym
przypadku zawsze możesz kupić brzeszczot "diametowy" do wycinania
krzywizn w glazurze, do tego ramkę i butelkę wsadzoną w miske z
wodą po prostu przerżnąć.

J.

3. Data: 2006-03-25 16:50:05

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Klasyka z książek typu "Zrób to sam", to owinięcie butelki w
> miejscu cięcia cienkim sznurkiem nasączonym parafiną czy czymś
> innym palnym, podpalenie i po chwili wsadzenie jej do ognia.

TFUUU!!! do wody oczywiście, nie do ognia :-)))

J.

4. Data: 2006-03-25 17:31:07

Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

> TFUUU!!! do wody oczywiście, nie do ognia :-)))

kurde, a juz sobie wyobrazalem te obcegi kowalskie i proby
nad kuchenka gazowa ;-))

Sierp

5. Data: 2006-03-25 19:36:24

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Patent do ciecia min. butelrk widzielem z 10 lat temu u ulicznego handlarza na
dworcu centralnym w warszawie. Byl to niby sznurek zalazony na ramke do
brzeszczotow i gosciu normalnie w ramach reklamy nacinal tym butelki. Nie wiem
co to bylo, ale moze ktos z grupowiczow widzial i kojarzy nazwe.

6. Data: 2006-03-25 19:47:43

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

gomez wrote:
> Patent do ciecia min. butelrk widzielem z 10 lat temu u
> ulicznego
> handlarza na dworcu centralnym w warszawie. Byl to niby sznurek
> zalazony na ramke do brzeszczotow

Proponowałem w pierwszym swoim poście brzeszczot do cięcia
glazury (pisałem o posypce diamentowej, podczas gdy ona jest
wolframowa, mój błąd), to właśnie to było, tu pierwszy z brzegu
przykład, na opakowaniu widać, że do krojenia butelek sie nadaje:

http://www.allegro.pl/item93917922.html

J.

7. Data: 2006-03-25 20:11:04

Od: "gomez" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach
> [...]
> wolframowa, mój błąd), to właśnie to było, tu pierwszy z brzegu
> przykład, na opakowaniu widać, że do krojenia butelek sie nadaje:

To z mojej strony wszystko w tym temacie, to wlasnie taki brzeszczot mialem na
mysli.

8. Data: 2006-03-26 14:24:00

Temat: Re: czym przeciac szklana butelke ?
Od: "Marek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proponuje mala modyfikacje sposobu z plonacym sznurkiem (nie
zawsze skutkuje).
Butelke owinac cienkim drutem oporowym (lub w przypadku jego braku,
innym stalowym) podlaczyc na 2-3 sek. do akumulatora (6V lub 12V)
np. samochodowego. Drut musi byc oczywiscie caly czas napiety! Gdy
drut bedzie dobrze czerwony, butelke polac lub zanurzyc w wodzie.
Po kilku nieudanych próbach napewno bedzie sukces!
Powodzenia.

9. Data: 2006-03-26 14:40:00

Od: "Marek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardziej pewnym sposobem byloby wykonanie prostego przyrzadu
zlozonego z dwu pryzm lub drewnianego korytka z umocowanym
,,diamentem" szklarskim. Obracajac butelka z jednoczesnym
dociskaniem jej do ,,diamentu" wykonamy na obwodzie równa ryse.
Po wykonaniu rysy (naciecia) lekko opukujemy butelke w miejscu rysy.
Butelka powinna peknac tam gdzie oczekujemy.
Mozna spróbowac tez dotknac nacieta ryse czyms goracym, np.
rozzarzonym gwozdziem, butelka peknie dokladnie wzdluz naciecia.
Powodzenia.

Negocjuj ceny!!!http://www.bigmar ket.pl/
preparaty do fug HG
czym doczyścić plamy po oleju z silnika?
Ogrzewanie podłogowe do łazienki jako drugie - jaka moc?
Na jakiej wysokości relingi