czyszczenie zelazka z ceramiczna stopą

1. Data: 2006-12-05 10:31:17

Temat: czyszczenie zelazka z ceramiczna stopą
Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak w temacie. Mam żelazko Tefala z ceramiczną stopą do którego
"coś" się przykleiło. Teraz w trakcie prasowania jest ryzyko że mogę
pobrudzić prasowane rzeczy. Nie wiem jak to "coś" usunąć. Przy typowej
metalowej stopie mógłbym w ostateczności poradzić sobie drobnoziarnistym
papierem ściernym natomiast przy ceramicznj stopie jestem w kropce, nie
chce zbytnio ingerować ostrymi narzędziami aby nie zniszczyć ceramiki.
Pzdr.

2. Data: 2006-12-05 10:44:01

Temat: Re: czyszczenie zelazka z ceramiczna stopą
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
Użytkownik "vogl" <f...@u...com> napisał w wiadomości

> Pytanie jak w temacie. Mam żelazko Tefala z ceramiczną stopą do którego
> "coś" się przykleiło. Teraz w trakcie prasowania jest ryzyko że mogę
> pobrudzić prasowane rzeczy.

W takim razie rozgrzej żelazko i wyprasuj mocno jakąś niepotrzebną szmatkę.
Może to "coś" się odklei pod wpływem gorąca. Na zimno można spróbować
wyczyścić jakimś rozpuszczalnikiem organicznym (aceton, benzyna
ekstrakcyjna, alkohol etylowy lub izopropylowy).
Na pewno nie szoruj po stopie żadnym narzędziem, bo zniszczysz sobie
żelazko.

N.

3. Data: 2006-12-05 21:32:58

Od: vogl <f...@u...com> szukaj wiadomości tego autora

...ciach...
> [...]
> ekstrakcyjna, alkohol etylowy lub izopropylowy).
> Na pewno nie szoruj po stopie żadnym narzędziem, bo zniszczysz sobie

Pomogło kilkakrotne przejechanie rozgrzanym żelazkiem po nieheblowanej
desce i na koniec, dla kosmetyki po papierze ksero.
Pzdr.

4. Data: 2006-12-07 12:53:23

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"vogl" <f...@u...com> wrote in message
> Pytanie jak w temacie. Mam żelazko Tefala z ceramiczną stopą do którego

Mam takie samo, tylko inny problem - jak je odkamienic. W instrukcji
stało,zeby nie octem ani niczym takim, moczenie w soku cytrynowym sztyftu
antywapiennego nie rozwiaze problemu.

pozdr

cherokee

5. Data: 2006-12-22 11:56:59

Od: "Kalisima" <n...@m...me> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> papierem ściernym natomiast przy ceramicznj stopie jestem w kropce, nie
> chce zbytnio ingerować ostrymi narzędziami aby nie zniszczyć ceramiki.

Można kupić taki sztyft do czyszczenia żelazka. Nazywa się np. Vigor i
kosztuje grosze. U mnie w Leclercu zawsze obok żelazek a nie w dziale
chemicznym.
Kalisima

6. Data: 2006-12-22 16:58:58

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

vogl <f...@u...com> napisał(a):

> Pytanie jak w temacie. Mam żelazko Tefala z ceramiczną stopą do którego
> "coś" się przykleiło. Teraz w trakcie prasowania jest ryzyko że mogę
> pobrudzić prasowane rzeczy. Nie wiem jak to "coś" usunąć.

Skuteczny sposób, a "materiały" zawsze pod ręką:

Na drewnianą deseczkę kuchenną - ważne, żeby była płaska, nie "wyrzezana"
przez lata - położyć kartkę białego papieru /np, śniadaniowego/. Rozsypać na
nim warstwę soli grubości ok. 2 mm. Sól prasować gorącym /na maks./
żelazkiem aż do usunięcia zanieczyszczeń. W drastycznych sytuacjach zmienić
sól.

Ania

7. Data: 2006-12-29 16:39:11

Od: "fiora" <f...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kalisima" <n...@m...me> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Można kupić taki sztyft do czyszczenia żelazka. Nazywa się np. Vigor i
> kosztuje grosze. U mnie w Leclercu zawsze obok żelazek a nie w dziale
A najlepiej kupic taką nakładkę na stopę - ja kupilam w Makro za
chyba kilkanaście złotych (lub mniej...) .
Przedtem też musiałam czyścić żelazko często.
Nazywa się to jakoś z teflonem
i jest rewelacyjne - można bardzo gorącym prasować wszystko,
nic nie trzeba czyścić - super.
Fiora

odliczenia...
gniazdko+wyłącznik