daglezja???

1. Data: 2005-02-05 12:25:32

Temat: daglezja???
Od: "fiora" <a...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce wsadzic w ogrodzie obok sciezki daglezje.
I mam pytania - jak szybko rosnie, np. po
10 latach ile urosnie? I jaki ma pokroj - czy sie szeroko
rozrasta - ile od sciezki trzeba posadzic, aby
mi w "swiatlo" sciezki za bardzo nie wchodzila?
Podrawiam
Fiora

2. Data: 2005-02-05 12:57:58

Temat: Re: daglezja???
Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "fiora" <a...@n...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> rozrasta - ile od sciezki trzeba posadzic, aby
> mi w "swiatlo" sciezki za bardzo nie wchodzila?

Po 150 latach może dorosnąc nawet do 50 m a w obwodzie do 330 cm.
Dasz radę sam obliczyć.
;-)
pozdrawiam pogodnie
skryba

3. Data: 2005-02-05 14:06:11

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> rozrasta - ile od sciezki trzeba posadzic, aby
> mi w "swiatlo" sciezki za bardzo nie wchodzila?

A tak na serio to poczytaj:
http://iglaki.agrosan.pl/pseud.htm

http://www.krzewy.pl/Daglezja/daglezja.htm

Pozdrawiam pogodnie
skryba

4. Data: 2005-02-06 18:21:00

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"fiora" <a...@n...com.pl> wrote in message

> Chce wsadzic w ogrodzie obok sciezki daglezje.
> I mam pytania - jak szybko rosnie, np. po
> 10 latach ile urosnie?

Przy dostatecznej ilosci swiatla forma zielona bedzie miala 4 do 5 m wys.
po 10 latach (forma sina troche mniej). Zalezy tez to od tego, jak duza
masz sadzonke.

> I jaki ma pokroj - czy sie szeroko
> rozrasta - ile od sciezki trzeba posadzic, aby
> mi w "swiatlo" sciezki za bardzo nie wchodzila?

Powinna miec typowo stozkowy pokroj.
Z czasem mozesz ja podkrzesac, bo i tak jest to wysokie drzewo, a dolne
galezie nie beda Ci wtedy utrudnialy przejscia.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2005-02-07 09:21:25

Od: "Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

U mnie daglezja rosnie prawie 1 metr w górę rocznie i ok 0.5 metra wna
szerokość. Posadź co najmniej 6 metrów od ścieżki. Zależy też czy zamierzasz
podcinać dolne gałęzie, wtedy można bliżej.

Edyta

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:cu5n50$6ih$1@atlantis.news.tpi.pl...

6. Data: 2005-02-07 16:58:07

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Edyta Szajnóg" <e...@n...com.pl> wrote in message

> U mnie daglezja rosnie prawie 1 metr w górę rocznie i ok 0.5 metra wna
> szerokość. [...]

Przytoczylem dane ksiazkowe, usrednione zapewne. Tez widzialem metrowe
przyrosty daglezji ale watpie by Twoja daglezja miala 10 metrow po
dziesieciu latach (tym bardziej, jesli liczylabys od siewu).

Pozdrawiam,
Bpjea

7. Data: 2005-02-07 17:23:23

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przyrosty daglezji ale watpie by Twoja daglezja miala 10 metrow po
> dziesieciu latach (tym bardziej, jesli liczylabys od siewu).

Nie mylicie daglezji z wierzbą ?

Pozdrawia milimetrowo boletus

Mieczyki-pomocy!!!
funkie.....