dania z ryzu

1. Data: 2004-01-17 21:28:42

Temat: dania z ryzu
Od: "Ewa Miecznikowska" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szukalam roznych dan z ryzu ale jakos nic odpowiedniego nie znalalzlam.
W sumie to zalezy mi na czyms w miare smacznym, niedrogim i szybkim w
przygotowaniu (znaczy nie dluzej niz 1,5h)
Mam nadzieje ze pomozecie :)
Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2004-01-17 22:52:29

Temat: Re: dania z ryzu
Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukalam roznych dan z ryzu ale jakos nic odpowiedniego nie znalalzlam.
> W sumie to zalezy mi na czyms w miare smacznym, niedrogim i szybkim w
> przygotowaniu (znaczy nie dluzej niz 1,5h)

polecam risotto... grzybowe. 30min.

niebo w gebie.

Pozdrawiam
Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
-_--_--_--

Największy sklep z grami wszelkiego rodzaju w polskim Internecie!

1. Data: 2004-01-17 23:47:03

Od: "Ewa" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

| polecam risotto... grzybowe. 30min.
|
| niebo w gebie.

Ah no wlasnie bo przejrzalam juz dzisiaj chyba jakies 20 - 30 roznych przepisow
risotto, ktore trafily do mnie mniej lub bardziej dlatego jesli mozna to prosze
o przepis lub link do przepisu.
Pozdrawiam
Ewa :)

1. Data: 2004-01-18 00:08:37

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Miecznikowska wrote:

> [...]
> W sumie to zalezy mi na czyms w miare smacznym, niedrogim i szybkim w
> przygotowaniu (znaczy nie dluzej niz 1,5h)

Kurczak z ryzem:

Na woku, w oleju (nie oliwie):
1. Ugotowac ryz, odstawic
2. Podsmarzyc kurczaka pokrojonego w kostke ok. 1.5cm wielkosci, wyjac
3. Podsmarzyc pokrojonego na ok. 2cm kawalki pora, wyjac
4. Podsmarzyc cebulke pokrojona na osemki, wyjac
5. Zblanszowac marchewke pokrojona na kawalki jw., wyjac
6. Roztrzepane jajko wlac do woka na pozostalosci oleju j.w., szybko
mieszajac poczekac az zgestnieje
7. wrzucic szybko wszystko przygotowane j.w.
8. Doprawic spora iloscia bialego pieprzu, cukrem, sokiem z limonki lub
cytryny, szczypta soli, jesli jest to tez fish sauce (mozna kupic w
sklepach z azjatycka zywnoscia).
9. Odparowac, nakladac i zjesc :D

Smacznego,

Pozdr.,
Shrek

1. Data: 2004-01-18 01:20:25

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szukalam roznych dan z ryzu ale jakos nic odpowiedniego nie znalalzlam.
====
Zupa mleczna na ryżu.
Zdrowe, tanie i pożywne. Lepsze od danonków! I tańsze!

waldek
====

1. Data: 2004-01-18 08:27:43

Od: "Magdalena Witkowska" <s...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

niestety jedyne które znam jest w odpłatnym serwisie. (www.mniammniam.pl)
Ale może znajdziesz gdzieś na sieci inne risotto grzybowe. Mogę Ci tylko
powiedzieć, że jest bardzo dobre. :) ale wymaga jakiegoś chrupkiego dodatku
lub czegoś o wyraźnym smaku, bo na dłuższą metę ma za łagodny smak.

Pozdrawiam
Sasannka
---
http://sasannka.xpect.pl

--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_--_-
-_--_--_--

1. Data: 2004-01-18 09:20:10

Od: "Lilith" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam Nasi Goreng : usmażyć drobne kawałki kurczaka(bez mięsa też jest
super),dodać niewielką ilość warzyw -obojętnie jakie,najlepiej ulubione
,też chwile smażyc , do tego przyprawa Nasi Goreng i na koncu ryż.Ważne aby
ryż nie był rozgotowany , musi być taki lekko twardawy ,ale tak aby można go
bylo swobodnie gryść.Wszystko musi mieć konsystencje raczej sypką , a nie
papkowatą.Pozdrowienia,Nika.
"Ewa Miecznikowska" <h...@p...onet.pl> schrieb im
Newsbeitrag news:buc9im$cc6$1@news.onet.pl...

1. Data: 2004-01-18 09:25:14

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Miecznikowska napisał:

> [...]
> W sumie to zalezy mi na czyms w miare smacznym, niedrogim i szybkim w
> przygotowaniu (znaczy nie dluzej niz 1,5h)

Pomożemy! ;) Podaję przepisy orientacyne,z założeniem, że troszkę umiesz
gotować.

Tanie i pyszne (dla mnie) są grzyby z własnych zbiorów. Pieczarek nie
lubię (tych kupowanych, bo łąkowe są dobre), ale jeśli nie robi ci różnicy,
czy leśne grzyby, czy hodowlane, możesz ich użyć.

Budyń z ryżu z grzybami:
Ryż gotujesz na mleku z wodą, odcedzasz. Grzyby suszone moczysz,
gotujesz w małej ilości wody, a świeże (ew. mrożone) przysmażasz na
maśle. Usiekane grzyby mieszasz z ryżem, dodajesz 4 żółtka (na ok. 20
dag ryżu) i dokładnie ucierasz. Ja dodaję też odrobinkę posiekanej
zeszklonej cebuli. Mieszasz z białkami ubitymi na bardzo sztywną pianę.
Oczywiście doprawiasz do smaku.
Formę do budyniu smarujesz masłem, wysypujesz bułką, wkładasz masę,
zakręcasz pokrywę, gotujesz godzinę na parze.
Podajesz z sosem grzybowym, który, jeśli grzyby suszone, robisz na bazie
wywaru, a jeśli świeże, z innej porcji grzybów.

Kotlety z ryżu z grzybami:
Robisz analogicznie, jak poprzednią masę budyniową, lecz z jednym
jajkiem( nie ubijasz piany, normalnie wbijasz jajo). Z masy formujesz
małe kotleciki, obtaczasz w bułce, zmażysz, podajesz z sosem.

Można to zrobić z rydzami, ale musi ich być duzo, by nadały wyraźny smak
- imo jest to danie pyszne, choć nieco ekstrawaganckie, bo jak sie już
ma rydze, to szkoda ich mieszać z ryżem, lepiej zjeść smażone, a
najlepiej - z octu ;)
--
pa, BasiaBjk grzybiara

1. Data: 2004-01-18 09:31:14

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Popełniłam::

> małe kotleciki, obtaczasz w bułce, zmażysz, podajesz z sosem.
~~~~~~~~~
I co gorsze, nie mam pojęcia, skąd to 'z' mi się wzięło? Słucham
programu poświęconego Niemenowi, myslę o innych sprawach, niz kuchnia...
_Smażysz_, oczywiście.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-18 09:53:56

Od: GoniaP <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Miecznikowska wrote:
> [...]
> W sumie to zalezy mi na czyms w miare smacznym, niedrogim i szybkim w
> przygotowaniu (znaczy nie dluzej niz 1,5h)

Witaj
Bardzo chetnie pomoge.
Moje ulubione danie z ryzu to paella. Czy nie drogie? hmm... to zalezy
od tego jakie skladniki dodasz. Mozna zrobic bez miesa, mozna dac tylko
kurczaka, albo same ryby, czy inne owoce moza. To tak jak z pizza we
Wloszech ;) w Hiszpanii kazdy co innego wklada w swoja paelle.
Ja akurat poznalam przepis na paelle ze wszystkim ;)(tzn wolowina,
wieprzowina, kurczak, kalmary, malze, krewetki), ale niejednokrotnie
zmienialam skladniki, dla urozmaicenia smaku i zawsze wychodzi super.

Tutaj jest moj przepis: http://tinylink.com/?h3rhYGGpzu
Poszukaj jeszcze w googlach innych przepisow na to danie.

Gosia

Popkorn - da rade w mikrofali?
tort weselny
Zupa czosnkowa