degeneracja oka

1. Data: 2003-09-24 09:01:20

Temat: degeneracja oka
Od: "maxter" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moja córka za miesiac skończy 6 lat. W wieku 2 lat nagle z dnia na dzień
dostała zeza. Okazało się, że ma nadzwroczność i stopniowo zaczęto u niej
zwiększać szkła korekcyjne.Obecnie ma +2,5L i +2,75P oprócz tego po 1
cylinder na każde szkło.Nosi obtulator na jednym szkle.W wieku 3,5 lat miała
przeprowadzony zabieg korekcji zeza.Obecnie zez jest dużo mniejszy, a w
okularach nie występuje. Leczy się w klinice okulistycznej w Katowicach i
ostatnio lekarzy z panią profesor zaniepokoiły plamki na siatkówce, dość
nietypowe, które być może zapowiadają utratę wzroku u córki. Być może to
uroda jej oka, ale nikt nie jest przekonany. W rodzinie nie było takich
przypadków. W wieku 9 lat ma mieć jeszcze jedno badanie, ale to odlegly
termin. Martwię się o zdrowie córki, chciałabym wiedzieć o tym więcej, co to
za plamki? Jakie badanie bezpiecznie wykonać, mowa była też o wprowadzeniu
kontrastu, ale w swojej zawodowej karierze, pani profesor nie wykonywala
tego u dziecka, boję się.

2. Data: 2003-09-24 09:24:40

Temat: Re: degeneracja oka
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bkrmib$4ml$...@a...news.tpi.pl,
maxter <m...@N...pl>:

> Leczy się w klinice okulistycznej w Katowicach i ostatnio lekarzy z
> panią profesor zaniepokoiły plamki na siatkówce, dość nietypowe,
> które być może zapowiadają utratę wzroku u córki.

Masz szczescie leczyc corke w czolowym polskim osrodku. Mozesz miec zaufanie
do tamtejszych lekarzy.

> odlegly termin. Martwię się o zdrowie córki, chciałabym wiedzieć o
> tym więcej, co to za plamki?

Ciezko powiedziec - ale byc moze chodzi o plamke zolta, ktora jest centralna
czescia siatkowki - byc moze tam obserwuja jakies nietypowe zmiany.

> Jakie badanie bezpiecznie wykonać, mowa
> była też o wprowadzeniu kontrastu, ale w swojej zawodowej karierze,
> pani profesor nie wykonywala tego u dziecka, boję się.

Chodzi byc moze o angiografie fluoresceinową.

Lekarze z Kliniki na pewno najlepiej wiedzą, jakie badania wykonać.

--
Robert

3. Data: 2003-09-24 10:54:11

Od: "maxter" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Chodzi byc moze o angiografie fluoresceinową.
>
> Lekarze z Kliniki na pewno najlepiej wiedzą, jakie badania wykonać.

dzięki

4. Data: 2003-09-24 19:15:12

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maxter" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
> Moja córka za miesiac skończy 6 lat. W wieku 2 lat nagle z dnia na dzień
> dostała zeza.

Jezeli nastapilo to z dnia na dzien prawdopodobnie pokazala sie tzw ostra
forma zeza i dlatego zoperowano corke tak wczesnie. Z reguly najpierw sie
wyprowadza z niedowidzenia a potem koryguje ustawienie galek ocznych.

> [...]
miała
> przeprowadzony zabieg korekcji zeza.Obecnie zez jest dużo mniejszy, a w

Zapytaj o mozliwosc cwiczen pleoptyczno-ortoptycznych, ktore sa bardziej
efektywne od zaslaniania oka.

> [...]
> nietypowe, które być może zapowiadają utratę wzroku u córki. Być może to
> uroda jej oka, ale nikt nie jest przekonany.

Prawdopodobnie chodzi o inny niz norlanie obraz plamki zoltej,
odpowiedzialnej za najostrzejsze widzenie.

> [...]
> kontrastu, ale w swojej zawodowej karierze, pani profesor nie wykonywala

Angiografia fluoresceinowa. Osobiscie powaznie zastanowilbym sie na tym
badaniem u dziecka. Jezeli ostrosc wzroku oka slabszego sie poprawia
zdecydowanie nalezy z badaniem AF poczekac.

casus

5. Data: 2003-09-29 06:46:33

Od: "maxter" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> badaniem u dziecka. Jezeli ostrosc wzroku oka slabszego sie poprawia
> zdecydowanie nalezy z badaniem AF poczekac.

Bardzo dziękuję za informację. To dla mnie bardzo ważne. Córka kilka razy
już była na ćwiczeniach pleoptyczno-ortoptycznych w Katowicach i Jastrzębiu.
Miała też lasery. Na razie nie ma pogorszenia i dlatego nie chcemy tego
badania, bo wiemy o ryzyku. Nie wiemy natomiast co jeszcze robić.
Pozdrawiam, Daria

6. Data: 2003-09-29 20:18:20

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Miała też lasery. Na razie nie ma pogorszenia i dlatego nie chcemy tego
> badania, bo wiemy o ryzyku. Nie wiemy natomiast co jeszcze robić.

mysle, ze poczekac. A jak na razie: cwiczyc, cwiczyc i cwiczyc.

casus

LigthCycler -polskie nazewnictwo
Alergia na klimatyzacje?
dializa otrzewnowa
torbiele w piersi
Opole/ zlece opis zjecia RTG stopy - zaplace