dieta biegacza

1. Data: 2003-09-07 18:36:46

Temat: dieta biegacza
Od: "Grzegorz Gierlasiński" <s...@u...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

zaczalem rekreacyjnie biegac dystans 1500m
dlatego chcialem zapytac jak poprawic wydolnosc organizmu ?
jaka dieta ? czy jest cos (np witaminy) co sprawia ze organizm lepiej znosi
dlugi wysilek ?

pozdrawiam
Grzegorz G.

2. Data: 2003-09-07 21:02:30

Temat: Re: dieta biegacza
Od: "Michal" <5...@i...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dlatego chcialem zapytac jak poprawic wydolnosc organizmu ?
> jaka dieta ? czy jest cos (np witaminy) co sprawia ze organizm lepiej

Bez przesady :)
1500 to nie długi wysiłek - ile go biegniesz ??? 6-7 minut ??
Wydolność organizmu poprawia się głównie poprzez trening a nie przez dietę.
Jak nie masz przeciwskazań zdrowotnych i chciałbyś poprawić wydolność to
musisz trenować - oczywiście wszystko w granicach zdrowego rozsądku.

Dużo zależy od wieku, czy uprawiałeś sport , jaką masz wagę itp.

Generalnie źródłem energii przy bieganiu są węglowodany.
A więc makarony, ryż.
Mniej tłustych potraw.
Witaminiy generalnie są potrzebne i należy je brać.
Inna sprawa z solami mineralnymi- trzeba ich dostarczać.
Uzupełnianie płynów (woda mineralna, napoje izotoniczne)
staje się kluczowe ale przy dłuższym bieganiu.

Generalnie jak czy biegasz rekreacyjnie czy nie warto odpowiednio sie
odżywiać.
Aha - jesli palisz to bardzo dużo dobrego zrobisz dla organizmu jak rzucisz.

Pamiętaj, że podstawą rekreacji jest przyjemność płynąca z uprawiania
sportu.
Jak nigdy nie uprawiałeś sportu to zacznij spokojnie.
Na samym zaś początku powinienś udać się do lekarza który stwierdzi czy
aby nie masz przeciwskazań do uprawiania sportu.

wieczorne swędzenie nóg
Jaki kierunek proponujecie na studia?
Algorytmy do wykrywania zaburzen EKG.
co zrobic z tym ASO1100