dieta plynna przed kolonoskopia?

1. Data: 2006-01-23 18:32:06

Temat: dieta plynna przed kolonoskopia?
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

rowno za tydzien maz ma miec kolonoskopie. chcialam sie upewnic u tych,
ktorzy juz ten zabieg mieli, czy na pewno dobrze maz bedzie przygotowany.
lewatywy nie ma w aptekach i o dziwo powiedziano nam, zeby wypil troche
wiecej wody i to wystarczy.

a wiec tak:

1. juz od dzis nie jest pieczysz a z ziarnami, zadnych pestek ani owocow z
pestkami typu winogrona czy kiwi, nie jest tez makowca. inne rzeczy mozna
normalnie jesc.

2. w sobote (2 dni przed zabiegiem) - jesc wyjacznie plynne rzeczy - czyli
na pewno moze pic cokolwiek i jesc kisiele. ale co jeszcze - czy takie zupy
knorra w karonie np. moze? czy budyn moze? co jeszcze moze jesc, zeby zabic
to ssanie w zoladku?

3. w niedziele (1 dzien przed zabiegiem) moze zjesc plynne na sniadanie, o
12 fortrans + 4 litry wody i do konca dnia juz tylko woda. czy ten fortrans
musi wypic w okreslonym czasie?

4. w poniedzialek (zabieg poznym popoludniem, w narkozie) - mozna pic tylko
wode, ostatni lyk na 6 godz przed zabiegiem. ranne leki mozna wziac
normalnie.

2. Data: 2006-01-23 18:53:43

Temat: Re: dieta plynna przed kolonoskopia?
Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> rowno za tydzien maz ma miec kolonoskopie.

Przyznaje, ze nigdy kolono nie mialem i nie wiem jakbym sie zachowal. Ale
przez ostatnie pol roku uczestniczylem w duuuzej ilosci kolonoskopii i
ogolnie wiekszosc ludzi znosilo to bez wiekszych problemow,..ani jedna z
nich nie miala robinej kolono w narkozie,...ogolnie wiekszosc z nich
przychodzila tak po prostu na kolono (oczywiscie byli przeczyszczeni) i
spora ilosc wstawala z lezanki i szla do pracy,czy do domu po 20 minutowym
odpoczynku.

Duzo zawsze czytam tu na grupie,ze ten zabieg jest straszny,...a okazalo
sie,ze nic zlego sie nie dzieje i 95% ludzi przechodzi to bez wiekszych
problemow (reszta 5% pojekuje czasami na zakretach:)) ).

Tak wiec,glowa do gory! :))

Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl
s...@s...pam.szczecin.pl
GG: 1277234

3. Data: 2006-01-23 19:15:40

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> spora ilosc wstawala z lezanki i szla do pracy,czy do domu po 20 minutowym

ok - to nie jest przedmiotem dyskusji. maz bedzie mial do wyboru.
postanowil, ze poprosi lekarza o rade i w razie czego zdecyduje, czy chce
narkoze, czy nie. przyjdzie na czczo, jakby ja mial miec, ale zdecyduje juz
na mcu.

4. Data: 2006-01-23 19:25:40

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"sq1euo" <s...@w...pl> wrote in message

> [...]
> spora ilosc wstawala z lezanki i szla do pracy,czy do domu po 20 minutowym

dla mnie kolonoskopia, czy gastrosokopia bez jakiejkolwiek sedacji
jest barbarzynstwem.

iwon(k)a

5. Data: 2006-01-23 19:33:53

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dla mnie kolonoskopia, czy gastrosokopia bez jakiejkolwiek sedacji
> jest barbarzynstwem.

ja do gastroskopii poszlam na zywca (bo chyba nie chodzi o to psikanie do
gardla? - nie uspokoilo mnie:) i znioslam ja b. dobrze, ale ludzie sa rozni
i badania sa rozne. do innego badania tak sie balam, ze wzielam narkoze i
nie zaluje - czasem spokoju nie da sie wycenic:)

powiedzcie mi jednak, co z ta dieta????:)

6. Data: 2006-01-23 20:22:20

Od: mirekm <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana wrote:
> [...]
> knorra w karonie np. moze? czy budyn moze? co jeszcze moze jesc, zeby zabic

"Zupy" knorra moze sobie darowac. Budyn, kisiel, soki bez farfocli.
Ssanie go nie zabije.

> 3. w niedziele (1 dzien przed zabiegiem) moze zjesc plynne na sniadanie, o
> 12 fortrans + 4 litry wody i do konca dnia juz tylko woda. czy ten fortrans
> musi wypic w okreslonym czasie?

Zgodnie z ulotka. Zdaje sie, ze okolo 1 litra na godzine powinno byc ok?

> 4. w poniedzialek (zabieg poznym popoludniem, w narkozie) - mozna pic tylko
> wode, ostatni lyk na 6 godz przed zabiegiem. ranne leki mozna wziac
> normalnie.

Tego musi sie juz trzymac scisle.

pozdrawiam,

mirek

7. Data: 2006-01-23 21:10:42

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "sq1euo" <s...@w...pl> wrote in message

> dla mnie kolonoskopia, czy gastrosokopia bez jakiejkolwiek sedacji
> jest barbarzynstwem.

sedacja jest zawsze,...ale sedacja a narkoza to 2 rozne sprawy

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

8. Data: 2006-01-24 03:45:45

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> sedacja jest zawsze,

zawsze?

>...ale sedacja a narkoza to 2 rozne sprawy

to wiem.

iwon(k)a

9. Data: 2006-01-24 10:37:59

Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "sq1euo" <s...@w...pl> wrote in message

> zawsze?

Przy kolono tak, jakies dormicum chociaz,..przy gastro nie zawsze.

--
Jarek (SQ1EUO) - V740 B230F+LPG (1988)
s...@w...pl

10. Data: 2006-01-24 15:41:27

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy kolono tak, jakies dormicum chociaz,..przy gastro nie zawsze.

jakos inaczej wynikalo ( i wynika) z Twojego swiadkowania przy kolonoskopii.

iwon(k)a

wada zwyrodnieniowa kręgosłupa a wojsko
biały grzybek a ból- candidoza???
smak
INTERLUMBIAL - tlumaczenie BARDZO PROSZE!!!
gorączka