do Magdaleny Bassett - makaron?

1. Data: 2007-04-19 20:12:12

Temat: do Magdaleny Bassett - makaron?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdo,
Znalazłam w archiwum Twój przepis na makaron domowy (mąka, wrzątek, masło).
Wypróbuję go, jednak zastanawiam się też nad makaronem tzw jajecznym. Czy Ty
zawsze robiesz z tego właśnie przepisu, czy czasami do ciasta dajesz jajka?
Chcę skorzystać, że mam akurat w domu mąkę z pszenicy durum.

Dziękuję i pozdrawiam
Barbara i Marysia (11.10.2006)

2. Data: 2007-04-19 20:23:49

Temat: Re: do Magdaleny Bassett - makaron?
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> zawsze robiesz z tego właśnie przepisu, czy czasami do ciasta dajesz jajka?
> Chcę skorzystać, że mam akurat w domu mąkę z pszenicy durum.

Czesto dodaje cale jajka do tego ciasta. Najpierw wlewam troche goracej
wody do maki durum, potem dodaje jajka, i jeszcze troche wody, jesli
jest za malo. Plus szczypte soli. Czasem tez dodaje lyzke-dwie oliwy,
zeby ciasto bylo jeszcze bardziej elastyczne - np., gdy robie lasagne.
MB

3. Data: 2007-04-20 06:25:56

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:132fjun3up2rr21@corp.supernews.com...
> [...]
> za malo. Plus szczypte soli. Czasem tez dodaje lyzke-dwie oliwy, zeby
> ciasto bylo jeszcze bardziej elastyczne - np., gdy robie lasagne.

Dziękuję. A czy tę oliwę dajesz zamiast masła, czy oprócz niego? I ile jajek
np. na 3 szklanki mąki (wg tego co znalazłam były 3 szklanki mąki, 1
szklanka wrzątku i 1 łyżka masła) ? Acha, i jeszcze jedno - czy to ciasto
jajeczne nie klei się do maszynki?

Jeszcze raz dzięki i pozdrawiamy
Barbara i Marysia

4. Data: 2007-04-20 19:45:32

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:

> [...]
> np. na 3 szklanki mąki (wg tego co znalazłam były 3 szklanki mąki, 1
> szklanka wrzątku i 1 łyżka masła) ? Acha, i jeszcze jedno - czy to ciasto

Oliwe zamiast masla. Na 3 szklanki maki daje 1 jajko, 3/4 wrzatku (albo
troszke wiecej, zalezy od maki) i 1 lyzke oliwy. Po wyrobieniu (troche)
przepuszczam przez maszynke na Nr1 kilka razy, az ciasto przestanie sie
drzec - skladam na pol po przewalkowaniu i jeszcze raz. To tak, jakbys
jeszcze dodatkowo maszynka wyrabiala to ciasto. Zwykle mi sie nie klei,
nie mialam tego problemu, ale ja robie ciasto dosc twarde, robie je w
mikserze z hakiem (mozna tez wyrabiac w maszynce do pieczenia chleba).

Mam nadzieje, ze Ci wyjdzie
MB

5. Data: 2007-04-21 18:11:11

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:132i62vqfadfd27@corp.supernews.com...
> [...]
> nie mialam tego problemu, ale ja robie ciasto dosc twarde, robie je w
> mikserze z hakiem (mozna tez wyrabiac w maszynce do pieczenia chleba).

Dzięki wielkie. Wypróbuję na pewno. Używam tej maszynki i jestem bardzo
zadowolona. Ciasto na pierogi zawsze przekręcam po kolei kilka razy przez nr
1 potem ewentualnie 2 aż dochodzę do nr 5.
Pozdrawiam
Barbara i Marysia (11.10.2006)

6. Data: 2007-04-21 18:29:02

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:

> [...]
> zadowolona. Ciasto na pierogi zawsze przekręcam po kolei kilka razy przez nr
> 1 potem ewentualnie 2 aż dochodzę do nr 5.

Ja tez tak robie, jest latwiej, niz dlugo wyrabiac. Ale jak mam wiecej
czasu, to wyrabiam cisto troche, przykrywam wilgotna sciereczka, i po
pol godzinie znow wyrabiam. WteJst wtedy elastyczniejsze.

Ja lubie makaron dosc konkretny, wiec koncze na nr. 4, a faworki robie
do nr. 5. Ciasto na lasagne tez robie tylko do nr. 4. Jeszcze nie
probowalam, ale czytalam gdzies, ze mozna robic rowniez ciasto
francuskie. Choc trudno sobie wyobrazic, co by sie dzialo z tym
wylazacym maslem. Moze cienko smarowac, i przewijac kilkanascie razy?

MB

7. Data: 2007-04-21 18:41:49

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:132klvfab8cr650@corp.supernews.com...

> Ja tez tak robie, jest latwiej, niz dlugo wyrabiac. Ale jak mam wiecej
> czasu, to wyrabiam cisto troche, przykrywam wilgotna sciereczka, i po pol
> godzinie znow wyrabiam. WteJst wtedy elastyczniejsze.

Nie wiedziałam. Muszę kiedyś wypróbować zostawić na jakiś czas ciasto.

> Ja lubie makaron dosc konkretny, wiec koncze na nr. 4, a faworki robie do
> nr. 5. Ciasto na lasagne tez robie tylko do nr. 4.

Ja też lubię w miarę konkretny makaron, a pierogi jakoś tak mi najbardziej
przypadły do gustu nr 5.
Faworków jeszcze nie robiłam na maszynce.

> Jeszcze nie probowalam, ale czytalam gdzies, ze mozna robic rowniez ciasto
> francuskie. Choc trudno sobie wyobrazic, co by sie dzialo z tym wylazacym
> maslem. Moze cienko smarowac, i przewijac kilkanascie razy?

Ooo, na to bym nie wpadła. Takie ciasto pewnie się strasznie klei, a z ej
maszynki raczej zbyt łatwo się go nie usunie.
A masz sprawdzony przepis na ciasto francuskie? Ja próbowałam kiedyś z
jakiegoś starego przepisu cioci, ale wszystko się tak lepiło, że się
poddałam i od czasu do czasu kupuję gotowe. Ale czasami kusi mnie takie
domowe, tylko trochę się boję kombinować.

Barbara i Marysia

8. Data: 2007-04-21 18:55:41

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
> [...]
> poddałam i od czasu do czasu kupuję gotowe. Ale czasami kusi mnie takie
> domowe, tylko trochę się boję kombinować.

Ja tez, zrobilam raz, bylo pyszne, ledwo moglam ruszac rekoma po tym
walkowaniu, i juz nigdy sie nie skusilam. Kupne ma ten kupny smak, ale
coz, ja nie mam sily na reczne walkowanie godzinami.

Stad zastanawiam sie nad maszynka i moze cos pokombinuje - jakby warstwy
masla byly cienkie? Dam znac, jak cos mi wyjdzie.

MB

9. Data: 2007-04-22 07:04:56

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisał w
wiadomości news:132knhdsi0mqdfd@corp.supernews.com...
> Ja tez, zrobilam raz, bylo pyszne, ledwo moglam ruszac rekoma po tym
> walkowaniu, i juz nigdy sie nie skusilam. Kupne ma ten kupny smak, ale
> coz, ja nie mam sily na reczne walkowanie godzinami.

A mogłabyś podać mi przepis, z którego robiłaś ręcznie to ciasto? Może raz
się skuszę/

> Stad zastanawiam sie nad maszynka i moze cos pokombinuje - jakby warstwy
> masla byly cienkie? Dam znac, jak cos mi wyjdzie.

Chętnie skorzystam, jak tylko uda Ci się wymyślić zastosowanie maszynki do
ciasta francuskiego :-)

Dzięki i pozdrawiamy
Barbara i Marysia (11.10.2006)

Jak upiec szarlotke?