do specjalistów!!!!!

1. Data: 2002-03-16 20:47:28

Temat: do specjalistów!!!!!
Od: "malgorzata" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ważne pytanie,czy ktoś z Państwa popmógłby mi zrozumiećco to jest
postępujące zwyrodnienie powierzchni stawów?

2. Data: 2002-03-20 15:52:45

Temat: Re: do specjalistów!!!!!
Od: "Łukasz Szczerba" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malgorzata" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

Witaj Małgosiu,

Postępujące zwyrodnienie powierzchni stawowych to jest sedno choroby
nazywanej potocznie reumatyznem na którą leczy się większość starszych ludzi
po 65 roku życia.Obecnie leczy sie także sporo młodych osób...
Prawdziwa nazwa tego schorzenia to choroba zwyrodnienowa stawów, aczkolwiek
jest także wiele innych schorzeń gdzie dochodzi do takiego samego zjawiska
np: reumatoidalne zapalenie stawów itd.
Zmiany powstające na powierzchniach stawowych można porównać do wycierania
galarety papierem ściernym.Powstają na niej dołki, zadziory, kieszenie i
dziury do których dostaje sie starty materiał i je zatyka (tak powstaja
geody czyli jamy w nasadach kości).
Oczywiście ta galareta broni sie jak może - zmienia konsystencje , kształt,
aż wreszcie musi się poddać i zostaje zupełnie wytarta aż do białego tależa
(czyli do kości).I wten sposób dochodzi do zupełnego zniszczenia stawu...

Jeśli chcesz wiedzieć więcej pisz:

mój e mail: g...@p...onet.pl

Grabarz M.D.

P.S.Powyzszych informacji proszę nie traktować jako porady lekarskiej.

Wypadanie włosów u dziecka (10 lat)
in vitro
Jak wygląda okres w czasie
jak przetlumaczyc na ang???