dofinansowanie aparatu słuchowego

1. Data: 2007-09-21 11:18:58

Temat: dofinansowanie aparatu słuchowego
Od: "Gemini" <g...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc !!
Mam kupić nowy aparat słuchowy. Cena 3100 !! Dla mnie bardzo duża i chcę by
choc trochę dofinansowano. Byłam w NFZ dadza ok560zł. Czy moge starac sie w
PEFRONie ? Na Ile tam moge liczyć ? Może jeszcze ktoś dokłada ? Mam 3grupe
na słuch

--
Pozdroowka
Gemini

2. Data: 2007-09-22 07:44:09

Temat: Re: dofinansowanie aparatu słuchowego
Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gemini" <g...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> sie w PEFRONie ? Na Ile tam moge liczyć ? Może jeszcze ktoś dokłada ? Mam

Dzień dobry,
Widzę, że Piotr nie ma czasu a ja nie za bardzo jestem w temacie na dzień
dzisiejszy ale podpowiem ile pamiętam.

560 zł otrzymuje się na dofinansowanie do każdego aparatu słuchowego według
potrzeb czyli albo 560 albo 1120 w przypadku użytkownia dwóch aparatów.
Do tego po 50 zł na wkładkę douszną. Tyle otrzymujemy z NFZ.

Można starać się o dofinansowanie zakupu aparatów słuchowych w Miejskim/
Powiatowym OŚrodku Pomocy Społecznej. I tu w zależności od uzyskiwanych
zarobków można było otrzymać 1140 zł maksymalnego dofinansowania ale .... ta
kwota mogła ulec zmianie bowiem jest to kwota, którą ja otrzymałam przy
zakupie moich ostatnich aparatów słuchowych a więc dość dawno. Obecnie nie
jestem już użytkownikiem tychże tak więc nie mogę podpowiedzieć dokładnie.
Najlepeij będzie się udać do MOPS i dowiedzieć u źródła bo z tego co wiem to
w każdym miejscu zamieszkania kwoty mogą się różnić.

Co oznacza, że masz III grupę na słuch?
Renta, lekki stopień niepełnosprawności ... ?
Ja posiadam z tego samego powodu umiarkowany stopień niepełnosprawności lecz
nie pobieram żadnych świadczeń. Pracuję na pełnym etacie. Stąd musiałam
udokumentować zarobki.

Życzę miłego weekendu,

--
do usłyszenia
Sylwi@

3. Data: 2007-09-22 12:24:03

Od: "Gemini" <g...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> napisał w
wiadomości news:fd2h49$m9h$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Ja posiadam z tego samego powodu umiarkowany stopień niepełnosprawności
> lecz nie pobieram żadnych świadczeń. Pracuję na pełnym etacie. Stąd

Dzieki serdeczne za wyczerpującą odpowiedz. Tak mam rente i nie pracuje. A
orzeczenie jest potrzebne do dofinansowania. I tak mysle czy nie można tego
wydatku odliczyć od podatku :)) A o MOPSie zupełnie zapomniałam. Czyli NFZ,
MOPS i PFRON .W tygodniu będę dalej załatwiać.

--
Pozdroowka
Gemini

4. Data: 2007-09-22 21:11:35

Od: "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

[....]

> [...]
> tego wydatku odliczyć od podatku :)) A o MOPSie zupełnie zapomniałam.
> Czyli NFZ, MOPS i PFRON .W tygodniu będę dalej załatwiać.

Orzeczenie jest niezbędne do otrzymania dofinansowania.
Co do odliczenia to można odliczyć w PIT tylko różnicę czyli faktycznie
poniesione koszta jako wydatek na cele rehabilitacyjne.
Jak wygląda sprawa otrzymania dofinansowania z PFRON niestety nie jestem
zorientowana bo mi takowe nie przysługuje.

--
do usłyszenia
Sylwi@

5. Data: 2007-09-23 18:15:30

Od: "Gemini" <g...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sylwi@" <eskape@dziwny_jest_ten_swiat_ o2.pl> napisał w
wiadomości news:fd40ed$h59$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> Jak wygląda sprawa otrzymania dofinansowania z PFRON niestety nie jestem
> zorientowana bo mi takowe nie przysługuje.

Thx.

--
Pozdroowka
Gemini

Basen - Katowice i okolice.
petycja Europejskiego Forum Osób Niepełnosprawnych
inwalido urwę ci łeb...
Warto pamiętać
troche prywaty