dofinansowanie komputera w programie Student

1. Data: 2004-08-06 18:30:02

Temat: dofinansowanie komputera w programie Student
Od: "Przemek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos jest w stanie udzielic mi odpowiedzi na temat dofinansowania z
programu
Student realizowanego przez PFRON pomocy naukowych jak komputer juz po
rozpoczeciu nauki?
Tj. chcialbym sie dowiedziec, czy faktura moze byc wystawiona tuz po
rozpoczeciu
nauki, a ewentualny zwrot poniesionych kosztow nastapilby po pomyslnym
zakonczeniu I semestru.

2. Data: 2004-08-07 11:55:43

Od: "JaGa" <j...@a...gda.pl_ns> szukaj wiadomości tego autora

a nie lepiej zlozyc dokumenty do Programu " PEGAZ" ?

3. Data: 2004-08-07 20:42:29

Od: "Radzio" <w...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sz.P. Przemek <p...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> rozpoczeciu
> nauki, a ewentualny zwrot poniesionych kosztow nastapilby po

Nie możesz.
Musisz najpierw ukończyć I semestr (pozytywnie oczywiście) i podpisać z
PFRON-em umowe dotyczącą programu Student. Dopiero po podpisaniu umowy
możesz kupować pomoce naukowe (np. komputer).

A propos programu Pegaz, o którym wspomina JaGa to też możesz w
przyszłym roku złożyć wniosek (jak program będzie istniał)

Pozdrawiam,
radzio

--
Klub Zbuntowanych Kaleczniaków
www.kzk.prv.pl

4. Data: 2004-08-08 05:29:41

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A propos programu Pegaz, o którym wspomina JaGa to też możesz w
> przyszłym roku złożyć wniosek (jak program będzie istniał)

Program Pegaz - ta jego częśc dotycząca pomocy w zakupie sprzętu
komputerowego jest skierowana do bardzo ściśle określonej grupy ON. Trzeba
spełniać kilka podstawowych warunkow a zasadniczym jest dysfunkcja i to
poważna obu kończyn głównych. Więc teoretycznie każdy złożyć wniosek może
ale rozpatrywane będą wyłącznie te od osób z brakiem lub niedowładem obu
kończyn górnych i ich kombinacje tzn. mam na myśli inne schorzenia np. zanik
mięśni.
Pozdrawiam Dorota

5. Data: 2004-08-08 08:13:17

Od: "JaGa" <j...@a...gda.pl_ns> szukaj wiadomości tego autora

Mysle ze troche w tym przesady a w szczegolnosci :
"Więc teoretycznie każdy złożyć wniosek może
ale rozpatrywane będą wyłącznie te od osób z brakiem lub niedowładem obu
kończyn górnych i ich kombinacje .."
znam Prrogram PEGAZ z praktyki bo pracuje w firmie realizujacej przyznane
dotacje wiec powiem tyle ,ze komisja przyznajaca wcale nie rozpatruje
niedowalad ilu konczyn posiada skladajacy - to niedorzecznosc !
wystarczy spojzec na dokumenty PFRON :
http://www.pfron.org.pl/zwi/zwi.nsf/WWW/DBADAF3BA8BA
6C72C1256E6F003F47C4?OpenDocument
analogiczny jest do PEGAZ'a program : KOMPUTER DLA HOMERA" - dotyczy osob z
dysfunkcja wzroku- i tez nie dotyczy samych niewidoimych tylko w 80 % osob
niedowidzacych
program STUDENT warto wykorzystac na inne wydatki poniesione na nauke a
komputer polecam zakupic ze srodkow pr PEGAZ lub co tez jest bardzo
skuteczne z srodkow PCPR przy Urzedzie Powiawym ( przy 20% wkladzie wlasnym)
z tytułu Likwidacji Barier

Pozdrawiam
JaGa

6. Data: 2004-08-08 09:24:21

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaGa" <j...@a...gda.pl_ns> napisała w wiadomości
> [...]
> dotacje wiec powiem tyle ,ze komisja przyznajaca wcale nie rozpatruje
> niedowalad ilu konczyn posiada skladajacy - to niedorzecznosc !

-------------------------------------
Właśnie tekst, który można znaleźć pod podanym adresem polecam szczególnej
uwadze Autorce (?) cytowanej wiadomości.
Cytat Dorotki, to precyzyjny fragment tego tekstu zawartego w rozdziale I
punkt 2 [adresaci programu w obszarze B, o którym dyskusja]. Właśnie
zalecałbym unikania "niedorzeczności" albo powstrzymywania się od tego typu
niemiłych określeń [dowód niekompetencji pomimo pracy w "firmie realizujacej
przyznane
dotacje"... ].
--
Zdrówko!

Zbig A Gintowt

7. Data: 2004-08-08 09:32:33

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
typu
> niemiłych określeń [dowód niekompetencji pomimo pracy w "firmie

A ode mnie dla Ciebie Zbyszku - wielki :-*
Dorota

8. Data: 2004-08-08 09:49:23

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> komputer polecam zakupic ze srodkow pr PEGAZ lub co tez jest bardzo
> skuteczne z srodkow PCPR przy Urzedzie Powiawym ( przy 20% wkladzie

http://ipon.pl/prawo/pokaz.php?id=00&idp=0003
Oto link do wykazu likwidacji barier realizowany przez PCPRy. Jest to w
miartę szczegółowy wykaz, ale nigdzie nie podano, że w ramach tych
likwidacji można zakupić sprzet komputerowy. Ale skoro Pani JaGa wie lepiej,
" bo pracuje w firmie realizujacej przyznane dotacje" - nie będę się upierać
przy swoim. W każdym razie "mój" PCPR w Limanowej takich dofinansowań, w
ramach likwidwacji barier, nie przyznaje.

> Pozdrawiam
> JaGa

Pozdrawiam Dorota

9. Data: 2004-08-08 10:51:07

Od: "Radzio" <w...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sz.P. Dorota Nawara <d...@i...org.pl> napisał(a):

> Program Pegaz - ta jego częśc dotycząca pomocy w zakupie sprzętu
> komputerowego jest skierowana do bardzo ściśle określonej grupy ON.

Zgadzam się Doroto. Podstawowym warunkiem jest, że osoba musi mieć
znaczny niedowład obu kończyn górnych.

Pozdrawiam,
radzio

10. Data: 2004-08-08 11:32:31

Od: "Radzio" <w...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sz.P. JaGa <j...@a...gda.pl_ns> napisał(a):

> Mysle ze troche w tym przesady a w szczegolnosci :
> "Więc teoretycznie każdy złożyć wniosek może
> ale rozpatrywane będą wyłącznie te od osób z brakiem lub niedowładem
> obu kończyn górnych i ich kombinacje .."
[cut]

Miałem okazję kilka razy być w komisji społecznej odnośnie programu
PEGAZ.
Przesłanki są bardzo wyraźnie określone, przede wszystkim osoba musi
posiadać znaczny niedowład obu kończyn górnych. Jeżeli nie spełnia tego
warunku to wniosek zostaje rozpatrzony negatywnie. Z własnych
doświadczeń wiem, że niekiedy zaświadczenia lekarskie są "naciągane". Z
drugiej strony komisja nie jest kompetentna, by podważać lekarską
diagnozę. Stad właśnie biorą się przypadki, o których mówisz. Ci
ludzie, którzy przychodzą do Ciebie po zakupy po prostu naciągnęli
zaświadczenia lekarskie i tyle!

Pozdrawiam,
radzio

--
Klub Zbuntowanych Kaleczniaków
www.kzk.prv.pl

Na wesoło
zasiłek pielęgnacyjny, a renta, a normalna pensja
Zlecenie na zaopatrzenie ortopedyczne
trasa turystyczna dla ON
nie macie miłości?? dla czego??