doradzicie??

1. Data: 2003-10-14 18:27:17

Temat: doradzicie??
Od: "news" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Robie imprezę (późna kolacja) na 6 osób, wymysliłem sobie zawijasy z
wołowiny w sosie sliwkowo-jabłokowo-rodzykowo-żurawinowy,
w zrazikach bedzie słoninka, cebulka i korniszonek no i masełko, przyprawy
standart, do tego pieczarka z nadzieniem szpinakowym, dalej bedzie ryz z
pietruszką, sosik oczywiście bedzie ze zrazików - mysle że zestawienie
będzie ok. Ale mam problem z deserem chciałbym podać coś ciekawego a zarazem
prostego , z tym że chcę żeby było dla każdego mała miseczka, rozumiecie,
nie ciasto, nie jakieś na wspólnym, coś takego ekstra i n ie mam za bardzo
pomysłu, coś żeby razem się komponowało. Dzięki za rady.
Pa

--
maciek

1. Data: 2003-10-14 20:56:05

Temat: Re: doradzicie??
Od: "Morrigan" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "news" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
bardzo
> pomysłu, coś żeby razem się komponowało. Dzięki za rady.

Moze arroz con leche czyli rizogalo czyli budyn ryzowy

1.5 (1.75) litra mleka, 1 szklanka bialego ryzu, patyczki cynamonowe(kora)
zagotowac, mieszajac czesto. Kiedy ryz bedzie miekki wsypac pol szklanki
cukru (wiecej, jesli lubisz slodycze;). Przez caly czas mieszasz i kiedy
solidnie zgestnieje to znaczy, ze jest juz gotowe. Przelac do miseczek i
posypac platkami migdalow. Bardzo lubie mocno schlodzony, ale na cieplo tez
jest smaczny, szczegolnie mily deser na jesienne chlody:)

Pozdrawiam,
Mor.

1. Data: 2003-10-14 21:15:38

Temat: Re: doradzicie?? (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Morrigan <b...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bmhns6$nfk$...@a...news.tpi.pl...
> Moze arroz con leche czyli rizogalo czyli budyn ryzowy
swietne

....a ksiazka o czekoladzie
zaproponowala mi wczoraj cos podobnego co mnie zainteresowalo....na 1l
mleka, 100g mialkiego cukru, 500g ryzu i szczypty cynamonu....zaproponowala
200g startej ciemnej czekolady...
Ryz zagotowany zostal (20') w mleku z cukrem (do momentu
miekkosci...ewentualnie odlano lub dodano mleka) Trzymajac na ogniu - dodano
3/4 startej czekolady i cynamon. teraz juz tylko przerzucic do naczyn w
ktorych podane zostanie....i posypac po wystudzeniu.

uwaga chyba ciekawa...na czubek nalozyc dobrze ubita smietane.....posypac
czekolada....

i co tez fajne :)

agataw na podstawie Liliputa - "Czekolada"

1. Data: 2003-10-14 21:16:20

Od: "Izabela Sowula" <i...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> posypac platkami migdalow. Bardzo lubie mocno schlodzony, ale na cieplo tez
> jest smaczny, szczegolnie mily deser na jesienne chlody:)

Mozna zamiast cynamonu dac kilka ziarenek kardamonu. Reszta przepisu jak
wyzej.

Iza

1. Data: 2003-10-14 21:28:25

Od: "Yenefer" <y...@N...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ale mam problem z deserem chciałbym podać coś >ciekawego a zarazem
> prostego , z tym że chcę żeby było dla każdego mała >
>miseczka

cos prostego a zarazem ciekawegio to mi przychodza na mysl jedynie
odbajerowane lody :) tzn kup kilka smakow waniliowe, owocowe, kakaowe,
orzechowe, kawowe czy jeszcze inne-ponakladaj kulki do pucharkow czy
miseczek, wczesniej ubij bita smietane-naloz ja na lody, kup polewe
truskawkowa, toffi albo czekoladowa (w buteleczce) polej nia bita smietane z
lodami, posyp to wszystko pokruszonymi orzechami, rodzynkami, starta
czekolada, wetknij rurke waflowa albo listek waflowy do dekoracji. Mozesz
tez na spod dac po lyzce koktajlu wieloowocowego z puszki (odsaczonego) a na
wierzch rzucic winogrono.... Wyglada fajnie, smakuje wysmienicie i chyba
jest to deser powszechnie lubiany i tolerowany... Pzdr Yenefer

1. Data: 2003-10-15 06:57:43

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2003-10-14 at 23:15, Agata wrote:

> agataw na podstawie Liliputa - "Czekolada"

Ooo, tez to mam... I jeszcze mam liliputa "risotto", bardzo fajny
przepis na zielone risotto tam jest - przemycilam szpinak i nawet nie
zostal zauwazony ;-)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-15 07:29:25

Od: d...@b...com.pl (Daniel Walas) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Oct 2003 20:27:17 +0200, "news" <m...@o...pl> wrote:

> [...]
>nie ciasto, nie jakieś na wspólnym, coś takego ekstra i n ie mam za bardzo
>pomysłu, coś żeby razem się komponowało. Dzięki za rady.

Po takich pysznosciach preferowalbym lody, jak radzi tez Yenefer.
Waniliowe z czekoladowymi i do tego jakas polewa, z porzeczki albo
malin i kilka orzechow na wierzch. Albo jakies slodkie, ciemne ciasto
+ mocne esspreso.

Daniel

1. Data: 2003-10-15 07:41:46

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 2003-10-15 at 09:29, Daniel Walas wrote:

> [...]
> Waniliowe z czekoladowymi i do tego jakas polewa, z porzeczki albo
> malin i kilka orzechow na wierzch. Albo jakies slodkie, ciemne ciasto

Albo granita: sok owocowy ew. doslodzony wrzucamy w szklanej lub
metalowej misce do zamrazalnika, co pol godziny mieszamy, az sie pojawi
duzo dosc duzych igielek lodu (tak 3-4 godziny, moze troche wiecej).
Podajemy w szerokich szklankach ze slomka, kazdy wypija z dna co sie
roztopilo + troche lodu. Pycha !

Kot wielbiciel deserow owocowych (czekolady niestety tez...)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

--
Zaloz prywatne forum:
http://forum.onet.pl

1. Data: 2003-10-15 09:08:44

Temat: Odp: doradzicie??
Od: "maciek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

napewno coś wykorzystm, a co to póżniej odpisze o i powiem jak
smakowało, dzieki za wszystkie porady

1. Data: 2003-10-15 21:50:54

Temat: Re: doradzicie (OT)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kot <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:1066200895.15014.289.camel@cosmos...

> Ooo, tez to mam... I jeszcze mam liliputa "risotto", bardzo fajny
> przepis na zielone risotto tam jest - przemycilam szpinak i nawet nie
> zostal zauwazony ;-)

...a Ja mam (jeszcze).....foccacie, pomidory,wloskie i risotto(tez).... : P

agataw

bita smietana
Nowy wok pyt. i może jakieś fajne przepisy na wok !
A jakie skutki?
ziarna kakaowca
witam wszystkich wszem i wobec