dostałem cebulki i... początkujący

1. Data: 2004-09-30 17:51:36

Temat: dostałem cebulki i... początkujący
Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem tu pierwszy raz, problem jest następujący.
Dostałem nasiona szalotki, pare cebulek, i torebkę nasion od rodziny za
granicą. Zastanawiam się jak to uprawiać, przechowywać, (nie znam
się na ogrodnictwie). Ustaliłem na razie, że jest to roślina
całoroczna tzn. chyba chodzi o szklarnie, a taką posiadają rodzice w
ogrodzie. Google nie wiele mi powiedziało. Ktoś tu już pytał ale dla
mnie to czarna magia, a wątek prowadziły osoby które mają jakieś
pojęcie o ogrodnictwie. Może jakaś literatura drukowana? Smakowało mi
to i zaparłem się, że sobie wychoduje. Jakby mi wyszło, to od razu jak
to drugi raz sadzić/siać? Ponoć można pozyskiwać nasiona i siać znowu?

Przepraszam z góry za lame ale bardzo mi smakowała ta cebulka:-)

2. Data: 2004-09-30 18:30:51

Temat: Re: dostałem cebulki i... początkujący
Od: "Terplan" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posadzić

3. Data: 2004-09-30 19:54:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

| Dostałem nasiona szalotki, pare cebulek, i torebkę nasion od rodziny za
| granicą. Zastanawiam się jak to uprawiać, przechowywać, (nie znam

Jakkolwiek byś nie chciał hodować (hodować, hodować...), to za wieszczem
powtórzę: zacząć należy wczesną wiosną. W sumie szalotkę traktuje się jak
zwykłą cebulę, którą można uprawiać albo z dymki (takich małych cebulek),
albo z nasion, ale wtedy trwa to dłużej. Czyli - wiosną wysadzasz te swoje
małe cebulki do gruntu. Również wiosną wysiewasz nasiona, z których będą
cebulki jesienią i _te_ można będzie przeznaczyć do kolejnej uprawy.
Znacznie trudniejszym problemem, przed którym stoisz, jest przechowanie
cebulek przez zimę. Osobiście bym poeksperymentowała - do lutego powiedzmy w
piwnicy, potem do jakichś doniczek jednorazówek dalej w chłodnym miejscu i
jak najwcześniej do gruntu. Doniczki z tego względu, że cebulki mogą do
marca nie dotrwać bez kiełkowania. Aha, nasiona też przechowywać w chłodnym
miejscu.

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2004-10-01 05:45:19

Temat: Re: Re: dostałem cebulki i... początkujący
Od: kesser <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> marca nie dotrwać bez kiełkowania. Aha, nasiona też przechowywać w chłodnym

A mogę w szklarence już teraz wsadzić??

5. Data: 2004-10-01 08:37:19

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| A mogę w szklarence już teraz wsadzić??

Nasiona na pewno nie. Natomiast cebulki - zrobić można wszystko, ale efekty
nie będą właściwe. Zastanów się - nie to światło i nie to ciepło, co wiosną!

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-10-02 06:56:29

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kesser" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> A mogę w szklarence już teraz wsadzić??

Ja wysadzilam kilka-kilkanascie dni temu na parapecie(w domu) w szkrzynce i
juz pieknie wyrosly.
Nie mam pojecia czy tak wolno czy nie, ale nie mialam poprostu co zrobic z
tymi cebulkami a szkoda mi bylo wyrzucic.
Magda

Roundap na drzewa
Chodowla cisu z nasion
Kora 1