dretwienie lewa/prawa reka 2 palce, zla pozycja?

1. Data: 2008-12-17 11:38:56

Temat: dretwienie lewa/prawa reka 2 palce, zla pozycja?
Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam od jakiegos czasu, mam problem z lewa i prawa reka.

dretwieja mi 2 palce najmniejszy i ten zaraz po nim w lewej rece.
w nocy najczesciej.

ostatnio zauwazylem ze jak spalem na plecach bez poduszki bylo ok, jak tylko
dalem ja po glowe po chwili zaczely dretwiec palce,

i taka sytuacja majac zdretwiale palce wywalam poduszke klade sie na brzuchu
bez poduszki i po chwili jest ok.

czy to moze byc ucisk ktoregos z kregow?

pracuje jako ph duzo jezdze to moze miec wplyw, a nawet podejrzewam ze ma.
Generalnie jestem aktywny sportowo (silownia, skakanka, troche boksu, ruch
jest..)

kolezanka mowila zeby zrobic badanie cholesterolu, inna zeby brac magnez i
potas...

ja osobiscie chce isc do masazysty aby moze ponastawial kregoslup jak cos
jest albo na akunpunkture????

2. Data: 2008-12-17 21:12:46

Temat: Re: dretwienie lewa/prawa reka 2 palce, zla pozycja?
Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dretwieja mi 2 palce najmniejszy i ten zaraz po nim w lewej rece.
> w nocy najczesciej.
> czy to moze byc ucisk ktoregos z kregow?
Drętwienie akurat tych dwóch palców wskazuje, że jest to ucisk tego
samego nerwu, wychodzącego z kręgosłupa. Te palce są na tym samym
nerwie, pozostałe są na innych. Ale lepiej byłoby pójść do lekarza,
może nawet neurologa, który to stwierdzi na żywo.

> pracuje jako ph duzo jezdze to moze miec wplyw,  a nawet podejrzewam ze ma.
> Generalnie jestem aktywny sportowo (silownia, skakanka, troche boksu, ruch
> jest..)
To wszystko zamiast pomagać, może potęgować problem. Tylko basen może
pomóc, tylko.

B.

3. Data: 2008-12-17 21:55:49

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 17 Dec 2008 13:12:46 -0800 (PST), biggero wrote:

> Drętwienie akurat tych dwóch palców wskazuje, że jest to ucisk tego
> samego nerwu, wychodzącego z kręgosłupa.

Gdzieś dzwonią... ;)

Takie zaburzenia czucia owszem, sugerują związek z nerwem łokciowym.
Najczęsciej ulega on uszkodzeniu w obrębie tzw rowka nerwu łokciowego k.
promieniowej - to ten punkt na łokciu, którego uderzenie daje taki fajny
prąd do palców ;) Neuropatie z uwięxnięcia nerwu łokciowego są dość
częste; rzadsze, niż zespół cieśni nadgarstka, ale dość częste.

Natomiast nie jest prawdą, że nerw łokciowy wychodzi z kręgosłupa - "z
kręgosłupa" "wychodzą" korzenie, z których on powstaje (ale nie tylko
on). I nie do końca jest prawdą, że:

> Te palce są na tym samym
> nerwie, pozostałe są na innych.

bo unerwienie ruchowe ręki jest inne, niż czuciowe :)

> Ale lepiej byłoby pójść do lekarza,
> może nawet neurologa, który to stwierdzi na żywo.

O właśnie :)

> To wszystko zamiast pomagać, może potęgować problem. Tylko basen może
> pomóc, tylko.

A dlaczego tylko basen i jakim cudem? :)
Dopóki nie wiadomo o co chodzi, to takie kategoryczne sądy są
nieuzasadnione - o ile w ogóle są uzasadnione, bo bywa, że basen też
może zaszkodzić.

m.
--
Marek Bieniek (mbieniek na epic kropa pl)
Na newsach jestem prywatnie i wyrażam tu swoje prywatne opinie.

4. Data: 2008-12-18 00:36:30

Od: biggero <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bo unerwienie ruchowe ręki jest inne, niż czuciowe :)
Czepianie się szczególików.

> A dlaczego tylko basen i jakim cudem? :)
> Dopóki nie wiadomo o co chodzi, to takie kategoryczne sądy są
> nieuzasadnione - o ile w ogóle są uzasadnione, bo bywa, że basen też
> może zaszkodzić.
OK, basen może zaszkodzić, jeśli wyprawia się w nim jakieś obciążające
ćwiczenia, płynie szybko, na wyścigi. W celach rehabilitacyjnych:
pluskanie w wodzie, jacuzzi, masaże wodne (też nie za ostre),
płynięcie żabką i to wolno... to raczej nie powinno zaszkodzić. O
wiele lepsze to niż porady typu: "proszę nie spać na plecach" lub
"kupić sobie wyprofilowaną poduszkę pod szyję", a tak się przecież
niestety leczy takie rzeczy. I jakim cudem TO ma pomóc?
Skierowanie do neurologa? Nawet jeśli zostanie wypisane, to ile się
czeka?
Tylko (wyłącznie) basen - *zamiast* całej reszty tych ćwiczeń typu
siłownia. Nie twierdzę tutaj, że basen jest jedynym panaceum na
kręgosłup. Natomiast przydałoby się wypróbować, czy zupełnie inny typ
aktywności nie poprawi stanu.
A dlaczego basen pomaga na kręgosłup i dlaczego może pomóc w tym
przypadku? Nad tym dlaczego basen pomaga w sprawach kręgosłupowych
zastanawia się wiele naukowców...
Odciąża wszystkie stawy, zmniejsza opuchliznę, zwiększa ukrwienie...
Dlaczego w tym przypadku - bo zakładam, że to jednak od kręgosłupa (a
nawet jeśli nie, to i tak może pomóc rozruszanie, zmniejszenie
opuchlizny i dokrwienie innych stawów, zmiana aktywności). Wtedy basen
może/powinien pomóc. Czasem zamiast wykonywania żmudnych badań,
czekania miesiącami na te badania i do specjalistów, albo wydawania
kupy pieniędzy, można sprawdzić od razu, czy jakieś lekarstwo nie
pomoże. Przy zachowaniu wszelkich środków ostrożności można to
lekarstwo zażyć bez większych obaw o własne bezpieczeństwo, na próbę.
Tak jest z tym basenem. A jak zaboli na basenie, przy wykonywaniu
niewymagających ćwiczeń i później będzie drętwieć, to będzie to
jeszcze jedna informacja diagnostyczna.
No i należy stwierdzić, że jeśli basen ma zaszkodzić, to takie samo
ryzyko, a nawet jeszcze większe jest przy ćwiczeniach na siłowni,
gdzie kręgosłup i ręce są obciążone... Więc właściwie, jeśli
zabraniamy basenu, to musimy zabronić także (a właściwie przede
wszystkim) siłowni... No ale bez przesady.
Co więcej powiedzieć? Pacjenci biorą własne zdrowie we własne ręce
(czasami to zdrowie narażając), bo nie ma dosłownie nikogo, kto by
pomógł. Niestety, takie są realia w naszej rzeczywistości. Mimo to,
namawiam do pójścia do lekarza.
Rady o basenie wbrew pozorom nie wymyśliłem sam, ale też usłyszałem od
lekarza - bez robienia żadnych badań, ot tak rzucone zdanie - można
spróbować, może dolegliwości przejdą.
Wierzę, że MB zleca takie badania i kieruje odpowiednio (i to wcale
nie jest jakaś ironia), ale nie jest to jakiś złoty standard, więc co
robić...

B.

5. Data: 2008-12-18 08:16:12

Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a jesli chodzi o ten nerw lokciowy....... to co robic by temu zapobiec?????

wczoraj bylem u masazysty, mowil ze to zaciesnienie jakis wezlow miedzy
kregami piersiowo szyjnymi cos takiego, pomasowal mnie dosc mocno zwlaszcza
w okolicach karku i musze powiedziec ze dzis bylo troche lepiej.
Ide na jeszcze jeden zabieg moze calkiem mnie wyleczy

pozdrawiam :}

6. Data: 2008-12-18 18:29:38

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 18 Dec 2008 09:16:12 +0100, bartek wrote:

> a jesli chodzi o ten nerw lokciowy....... to co robic by temu zapobiec?????
>
> wczoraj bylem u masazysty, mowil ze to zaciesnienie jakis wezlow miedzy
> kregami piersiowo szyjnymi cos takiego, [...]

To by znaczyło, że uważa on, ze sprawa nie dotyczy nerwu łokciowego, a
właśnie "wyjścia z kręgosłupa".
Mimo wszystko radziłbym poradzić się neurologa.

m.

7. Data: 2008-12-21 01:33:08

Od: karolgt <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]

> bez poduszki i po chwili jest ok.
>
> czy to moze byc ucisk ktoregos z kregow?

idz do dobrego rehabilitanta to pokaze Ci jakie robic cwiczenia na
odcinek szyjny kregoslupa i przy tak małych objawach (naprawde są małe)
w tydzien powinienes to wyleczyc.

Do tego spanie na 1 poduszce to max, przynajmniej przez najblizsze 2-3
miesiace.

> pracuje jako ph duzo jezdze to moze miec wplyw, a nawet podejrzewam ze ma.
> Generalnie jestem aktywny sportowo (silownia, skakanka, troche boksu, ruch
> jest..)

odpusc narazie wyciskanie sztangi zza głowy, przysiady ze sztangą itp,
zeby nie obciazac za bardzo tego odcinka kręgosłupa.

pozdr.

8. Data: 2008-12-21 01:36:07

Od: karolgt <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> płynięcie żabką i to wolno... to raczej nie powinno zaszkodzić.

jeśli podejrzenie jest o odcinek szyjny kręgosłupa - to pływanie żabką
dodatkowo go obciązy, wiec narazie niech daruje sobie leczenie basenem,
zanim nie będzie na 100% wiadomo co jest powodem.

9. Data: 2008-12-21 09:23:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Dec 2008 02:36:07 +0100, karolgt wrote:

> jeśli podejrzenie jest o odcinek szyjny kręgosłupa - to pływanie żabką
> dodatkowo go obciązy, wiec narazie niech daruje sobie leczenie basenem,
> zanim nie będzie na 100% wiadomo co jest powodem.

Cieszę się, że ktoś tu rozsądnie myśli ;)

m.

10. Data: 2008-12-21 20:21:25

Od: "bartek" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki dzieki, narazie spie bez poduszki tak jest najlepiej.

palca czuje caly czas teraz tylko juz jednego.... lekko poddretwialego ale
jest lepiej.

czekam na ziomka co by mi akunpunkture zrobil, narazie jest ok.
musze sie pojsc troche poruszac mysle i bedzie ok, u masazysty bylem 2 razy
mowil ze powinno byc ok

Użytkownik "karolgt" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> odpusc narazie wyciskanie sztangi zza głowy, przysiady ze sztangą itp,
> zeby nie obciazac za bardzo tego odcinka kręgosłupa.

ginekolog Jerzy Kotas, kolejny wołomiński mafiozo?
problem z nadgarstkiem po złamaniu kości przedramienia
Talerzem w raka - ciekawy artykuł
Zapalenie żył (?) u starszej osoby
Czy skan PET/CT da sie wykonać jako osoba prywatna i ile to kosztuje????