drgawki przed zaśnięciem

1. Data: 2004-11-10 15:05:30

Temat: drgawki przed zaśnięciem
Od: "MariuszW." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

czym mogą być spowodowane drgawki przed zaśnięciem ?
występują pojedynczo w odstępach 1 - 3 minutowych.
wygląda to tak, że spokojnie leżące ciało szarpane jest
nagle jakimś wstrząsem, który np. "potrafi" przesunąć rękę.
wygląda to tak jakby napięty system nerwowy "puszczał i rozluźniał".
czy kłopoty z kręgosłupem mają z tym coś wspólnego ?

2. Data: 2004-11-10 16:46:07

Temat: Re: drgawki przed zaśnięciem
Od: "Radoslaw HORODNICZY" <x...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wygląda to tak jakby napięty system nerwowy "puszczał i rozluźniał".
> czy kłopoty z kręgosłupem mają z tym coś wspólnego ?

kregoslup raczej nie ma tu znaczenia, to po prostu nerwica

polecam albo to przeczekac, albo jakies lagodne uspokajajace
leki ziolowe

3. Data: 2004-11-10 17:10:36

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Nov 2004 16:05:30 +0100, MariuszW. wrote:

> [...]
> wygląda to tak jakby napięty system nerwowy "puszczał i rozluźniał".
> czy kłopoty z kręgosłupem mają z tym coś wspólnego ?

Jeśli dobrze zrozumiałem to, co napisałeś, to nie masz na myśli żadnych
drgawek, a coś, co się zwykło nazywać niesłusznie miokloniami
przysennymi, a jest opisywane w literaturze angloęzycznej jako
"somnolescent starts". Nie ma to z reguły żadnego znaczenia
patologicznego.

Są to pojedyńcze "zrywania" mięśniowe, wstępujące w czasie zasypiania,
czasem się powtarzające i budzące duży niepokój u pacjentów:)

Jeśli jednak masz jakiekolwiek watpliwości - skonsultuj się z lekarzem.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

4. Data: 2004-11-10 17:11:44

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Nov 2004 17:46:07 +0100, Radoslaw HORODNICZY wrote:

> kregoslup raczej nie ma tu znaczenia, to po prostu nerwica

Sam jesteś nerwica:)

Poza tym w medycynie nie ma czegoś takiego jak "nerwica" - i słusznie.

5. Data: 2004-11-10 19:11:53

Od: "BarBarella" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"MariuszW." <e...@w...pl> wrote in message
> [...]
> nagle jakimś wstrząsem, który np. "potrafi" przesunąć rękę.
> wygląda to tak jakby napięty system nerwowy "puszczał i rozluźniał".

mam coś takiego przed samym zaśnięciem. Lubię to, bo czuję jak mi się
organizm rozluźnia. :) Nie słyszałam, żeby było coś w tym złego.
Do Marka Bieńka, czy wiadomo dlaczego jedne osoby mają takie objawy a inne
nie? :) Wg mnie jest uwarunkowane genetycznie - mój dziadek tak miał :).
pozdrawiam
barbarella

6. Data: 2004-11-10 19:24:58

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 10 Nov 2004 19:11:53 GMT, BarBarella wrote:

> [...] czy wiadomo dlaczego jedne osoby mają takie objawy a inne
> nie? :) Wg mnie jest uwarunkowane genetycznie - mój dziadek tak miał :).

O ile mi wiadomo - nie.

Zresztą nie jest to patologia, więc raczej nie ma specjalnego powodu,
żeby to badać pod kątem genetyki;)

7. Data: 2004-11-11 07:21:51

Od: "MariuszW." <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Są to pojedyńcze "zrywania" mięśniowe, wstępujące w czasie zasypiania,

dokładnie tak
dziękuję za odpowiedź

8. Data: 2004-11-11 15:31:37

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

2004-11-10: Marek Bieniek in <1898oj79deuqu$.dlg@always.coca.cola> wrote:

> Są to pojedyńcze "zrywania" mięśniowe, wstępujące w czasie zasypiania,
> czasem się powtarzające i budzące duży niepokój u pacjentów:)

A, to mi raz na długi czas zdarzy się coś takiego, że... powiedzmy
zasypiam (albo już spię?) i o czymś myślę lub mam jakiś już sen. Załóżmy, że w
tym śnie schodzę ze schodów - potykam się i w chwili ,,wywrotki'', kiedy we
śnie próbuję się osłonić rękami przed upadkiem to budzi mnie moja ręka,
która też się poruszyła (tylko poruszyła) - zwykle w identycznym kierunku jak
to we śnie. A to co takiego? :) To też ma z tym związek? I to się dzieje
tylko wtedy, gdy się we śnie jakiejś rzeczy przestraszę - no przykładowo
tego upadku ze schodów. :)

Strasznie mnie to potrafi zdenerwować, bo albo obudzi, albo z rytmu
zasypiania wybije (na szczęście na krótko).

--
Pozdrawiam.

9. Data: 2004-11-11 16:02:07

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 11 Nov 2004 15:31:37 GMT, Mateusz Szczyrzyca wrote:

> [...]
> to we śnie. A to co takiego? :) To też ma z tym związek? I to się dzieje
> tylko wtedy, gdy się we śnie jakiejś rzeczy przestraszę - no przykładowo

Opisujesz to prawie dokładnie tak samo, jakbyś rozwijał opis tych
sensacji z neurologii Victora i Adamsa:) Nie zawsze jednak musi mieć to
związek z marzeniami sennymi.

> Strasznie mnie to potrafi zdenerwować, bo albo obudzi, albo z rytmu
> zasypiania wybije (na szczęście na krótko).

Tez tak czasami miewam;)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Badanie jelit?