drozdze piekarskie

1. Data: 2002-04-09 13:12:38

Temat: drozdze piekarskie
Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanko
otoz czym sie roznia drozdze piekaraskie kupione w sklepie od tych
drozdzy dostepnych w aptece?
wiem ze sa jakies specjakne przepisy pomagajace zorbic specyfik
lczeniczy z ty drozdzy- jesli ktos takie zna to poprosze...
i czy mozan jesc takie drozdze bezposrednio czy jednak zrobic go wg
przepisu...?
mam tradzik rozowawy slyszlem ze to pomaga... kupowalem drzdze torulla w
aptece ale sa drogie a te kosztuja: 0,59gr

2. Data: 2002-04-09 21:03:48

Temat: Re: drozdze piekarskie
Od: Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

to co mam robic ?!! kogo sluchac?!!!!

3. Data: 2002-04-10 18:14:29

Od: "falcon" <f...@t...debica.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Krysiak <P...@w...edu.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@w...edu.pl...
> [...]
> aptece ale sa drogie a te kosztuja: 0,59gr
> drozdze ze sklepu np 2 dkg zalewa się 1/2 szklanki wody o temp
pokojowej dodaje łyzeczkę cukru i ustawia w ciepełku ,przykrywając.One
sobie pączkują jest ich coraz więcej i kiedy mają zamiar opuscić
szklankę-zamieszać i takie musujące wypić.Pycha.Życzę Ci smacznego,a poza
tym są zdrowe no mają sporo witaminy B.
FALCON

4. Data: 2002-04-10 18:43:58

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie pączkują jest ich coraz więcej i kiedy mają zamiar opuscić
> szklankę-zamieszać i takie musujące wypić.Pycha.Życzę Ci smacznego,a poza

No to jest zbrodnia ! I to popełniana na własnym organizmie ! Drożdże muszą
zostać zabite ! Należy zalać je wrzątkiem, a i to nie gwarantuje 100 %
śmiertelności drożdży.... Picie "smacznego napoju" może prowadzić do
drożdżycy przewodu pokarmowego, a to jest schorzenie grubego kalibru. Dajcie

5. Data: 2002-04-10 21:14:19

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Krysiak napisał(a):

> to co mam robic ?!! kogo sluchac?!!!!

Tego pierwszego postowicza....Woda musi być ledwo letnia, a nie gorąca!
Daj tylko wiecej wody np. w jakiś dzbanek...W lecie to wspaniały napój
orzeźwiający.

6. Data: 2002-04-11 04:52:25

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Krysiak" <P...@w...edu.pl> napisal w wiadomosci
> to co mam robic ?!! kogo sluchac?!!!!

Dajcie

Najlepiej siebie samego; czyli duzo czytac na temat zdrowia. Od wiedzy
jeszcze nikt nie umarl :-)
Teraz jest bardzo duzo literatury dostepnej w jezyku polskim. A wracajac do
drozdzy: piekarnicze generalnie nie nadaja sie do jedzenia, ale jezeli juz
ktos "musi" to po zabiciu. Czyli po zalaniu wrzatkiem. A najbezpieczniej
dac sobie z nimi spokój, bo efekt jest zaden, a nabyc mozna ciezkie
schorzenie...
JFK

7. Data: 2002-04-11 12:54:05

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> Tego pierwszego postowicza....Woda musi być ledwo letnia, a nie gorąca!

Droga Kaju,
już wielokrotnie na grupie udzielasz porad, które są bardzo szkodliwe. Czy
mogłabyś się powstrzymać od tego ? Jeżeli zaś jesteś lekarzem, to oddaj
dyplom, zanim zabijesz kilku ludzi ....
To nie jest grupa towarzyska, tu można zaszkodzić !!!!
JFK

8. Data: 2002-04-11 15:26:37

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" napisał(a):

> [...]
> dyplom, zanim zabijesz kilku ludzi ....
> To nie jest grupa towarzyska, tu można zaszkodzić !!!!

Piekłeś kiedyś ciasto, czy chleb na drożdżach?
Jak nie, to upiecz... ale przedtem do drożdży, dla ich wyrośnięcia dodaj
gorącą wodę.
Życzę udanego wypieku i smacznego ;-)

Kaja

9. Data: 2002-04-13 08:12:35

Od: "jar.zak" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ktos "musi" to po zabiciu. Czyli po zalaniu wrzatkiem. A najbezpieczniej
> dac sobie z nimi spokój, bo efekt jest zaden, a nabyc mozna ciezkie

Czy pieczywo (białe) zawiera żywe drożdże? czy martwe drożdże są całkowicie
nieszkodliwe dla organizmu? czy w związku z tym należy
uznać je za niezdrowe i przejść na pieczywo żytnie na zakwasie?
bardo proszę o odowiedź na te pytania

jar.zak

10. Data: 2002-04-13 09:20:44

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jar.zak" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> nieszkodliwe dla organizmu? czy w związku z tym należy
> uznać je za niezdrowe i przejść na pieczywo żytnie na zakwasie?

Drożdże jako konstrukcja "białkowa" giną podczas pieczenia (powyżej 100 st.
Celsjusza) więc żyć nie powinny :-)

JFK

Klinika snu - Łódź
zespół nadnerczowo płciowy