drożdżówka ze śmietaną

1. Data: 2002-04-15 10:35:59

Temat: drożdżówka ze śmietaną
Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tylko chciałam powiedzieć, ze znowu zrobiłam drożdżówkę z przepisu Sylwii
i Jurka tę ze śmietana kremówką. Tym razem też wyszła przecudna z kruszonką,
olejkiem cytrynowym, rodzynkami, migdałami, skórką cytrynową kandyzowaną i
odrobiną kurkumy dla koloru. Pychotka, jutro tez ją robię, a co tam (po
prostu pierwszą zeżarli teściowie, hehe)

Wkn

ps. jakby ktoś nie znał, to przypominam przepis:

500 g mąki pszennej
200 gram masła lub margaryny
200 g letniej śmietanki 30%
130 g cukru
3 jajka
1 paczka suszonych drożdży
1 paczka cukru waniliowego
kilka kropli aromatu cytrynowego
150 g rodzynek
70 g obranych i zmielonych migdałów albo płatków migdałowych, albo migdałów
w kawałkach
szczypta soli

Drożdże wymieszać z łyżeczką cukruwlać ciepłą śmietankę i zostawić pod
przykryciem do wyrośnięcia.
Do miski z mąką wsypać cukier, cukier waniliowy, szczyptę soli, aromat,
jajka, rozczyn drożdżowy oraz stopiony i przestudzony tłuszcz. Wyrobić
mikserem z końcówkami do zagniatania na najniższych obrotach, potem
zwiększyć moc. Kulę ciasta odstawić pod przykryciem w ciepłym miejscu aż
podwoi swą objętość. Dodać migdały i rodzynki i wymieszać dokładnie z
ciastem. Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy i
poczekać aż wyraźnie podrośnie.
Piec około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

1. Data: 2002-04-15 11:43:43

Temat: Re: drożdżówka ze śmietaną
Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy i
> poczekać aż wyraźnie podrośnie.
> Piec około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

To na duza prostokatna forme?
pozdrawiam:))

Kalina

1. Data: 2002-04-15 11:54:05

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <n...@m...ch> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:5...@n...onet.pl...
> Przełożyć do wysmarowanej tłuszczem i wysypanej bułką tartą formy i
>

> To na duza prostokatna forme?
> pozdrawiam:))

ja piekę w prostokątnej formie, większej niż keksowa, bo wtedy wychodzi
piękna wysoka drożdżówa.
Wymiary mniej więcej 30 cm długości 14 szerokości 8 głębokości
zaraz dopiszę na stronę

Wkn

1. Data: 2002-04-15 12:46:56

Temat: Re: dro?d?ówka ze ?mietan?
Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

"Wkn" <w...@w...pl> schreef in bericht news:a9eahn$qon$1@news.tpi.pl...

> 1 paczka suszonych dro?d?y

A ile to dokladnie ? U nas sa rozne paczki-z reguly standardowo jest
1 paczka na 500 gr maki.

Pozdrawiam z NL-Luiza.

1. Data: 2002-04-15 13:01:53

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Luiza Groeneveld <l...@n...nl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:4Zzu8.101597$n...@a...chello.co
m...

> "Wkn" <w...@w...pl> schreef in bericht news:a9eahn$qon$1@news.tpi.pl...

> A ile to dokladnie ? U nas sa rozne paczki-z reguly standardowo jest
> 1 paczka na 500 gr maki.

tak, dokladnie tyle, odpowiednik jakich 30 gram zwyklych drozdzy

Wkn

1. Data: 2002-04-15 15:46:28

Od: "Luiza Groeneveld" <l...@n...nl> szukaj wiadomości tego autora

> U?ytkownik Luiza Groeneveld <l...@n...nl> w wiadomooeci do grup
> dyskusyjnych napisa?:4Zzu8.101597$n...@a...chello.co
m...

> tak, dokladnie tyle, odpowiednik jakich 30 gram zwyklych drozdzy
>
> Wkn

Dzieki wielkie-na priva tez dotarlo.

Pozdrowienia obiadowe ( pomidorowa z ryzem wg przepisu mojej Mamy-
palce lizac !) - Luiza

1. Data: 2002-04-16 13:44:04

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

No to robie te drozdzowke, juz sobie siedzi w piekarniku 30 minut i boski
zapach dociera na drugie pietro... Nie wiem tylko czy mi nie wyjdzie troche
zakalec, bo nie za bardzo wyroslo przed wstawieniem do piekarnika. W ogole
bylam rozkojarzona i odmierzajac make myslalam o niebieskich migdalach a nie o
wadze i chyba zamiast 500 g odwazylam 250, dopiero po dodaniu jajek jakos mi
sie to wszystko rzadkie wydalo i na wlasna odpowiedzialnosc dorzucilam maki "na
oko" tak zeby uformowala sie kula.
HMMMM, nie moge sie juz doczekac...
Kalina

1. Data: 2002-04-16 14:36:17

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
mi
> sie to wszystko rzadkie wydalo i na wlasna odpowiedzialnosc dorzucilam

musze zmodyfikować przepis, bo to baardzo luźna kula, raczej kula klapciata
:) Pół kilo w zupełności wystarczy.
Ja jak wymieszam ciacho z rodzynkami, to wsadzam z kruszonką na górze do
piekarnika na jakieś 80 stopni i jak za jakieś 20-30 minut znacznie
podrośnie zwiększam temperaturę do 180 stopni. Dziś mi znów wyszło cudo,
pożarłyśmy z koleżanką ćwierć, a robiłam w średniej tortownicy.
Teraz pyrkocze sos do spagetti :-))

Wkn

1. Data: 2002-04-16 18:14:05

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

Dziś mi znów wyszło cudo,
> pożarłyśmy z koleżanką ćwierć, a robiłam w średniej tortownicy.

Jest tylko jeden problem - przy tych 400 gramach tluszczu + kruszonka jakos mi
juz nie wypada takiego drozdzowego posmarowac maslem (a to bardzo lubie):))))
Ale bylo (i jeszcze jest) b.smaczne!

Kalina

1. Data: 2002-04-16 18:49:50

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jakos mi
> juz nie wypada takiego drozdzowego posmarowac maslem (a to bardzo

przy jakich 400 gramach?? Przecież to 200 gram masła w droźdżówce i może 50
gram w kruszonce

Wkn

Jak domowym sposobem zrobić białą czekoladę?
ryz nieluskany
Domowy budyń mocca i nie tylko... :)
Wapń
Nowa Chmielewska ( nieco, ale tylko nieco OT)