druty clapotis

1. Data: 2006-10-26 08:01:55

Temat: druty clapotis
Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam! Chciałabym zrobić clapotis,ale potrzebny mi jest schemat i
czytelny opis ,bo inaczej nie poradzę sobie.Czytelny tzn.taki,żeby
taki laik jak zrozumiał.Bardzo proszę o pomoc.Może ktoś mi to
wytłumaczy . pozdrawaim maria

2. Data: 2006-10-26 09:09:49

Temat: Re: druty clapotis
Od: kroowka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

maria wrote:
> Witam! Chciałabym zrobić clapotis,

a co to takiego?

--
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka

3. Data: 2006-10-26 09:38:39

Od: "Elen" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś takiego?
http://smutkiirobotki2.blox.pl/html/1310721,262146,2
1.html?259737
E.
The gifts the gods gave me I use in battle or in bed.

4. Data: 2006-10-26 09:38:52

Od: "a_ja_na_nic_nie_mam_czasu" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Clapotis to szal
Mam taki opis:

Clapotis szal

Rozmiar:
Tylko jeden. Wielkość zależy od ilości powtórzeń wzoru

Materiał:
Raczej dowolny: ja użyłam akrylu 300 m/100 gram ( oni użyli: wełna
50
%/jedwab 50% 184 m/100 gram . ja zużyłam 220 gram akrylu, oni 300
gram
mieszanki. Dobór włóczki nie ma wielkiego znaczenia. Dobrze by było
gdyby
włóczka była cieniowana(lepszy efekt)
Druty nr 4 lub nr 5 (zależnie od włóczki)
18 markerów (znaczników do oddzielania powtórzeń wzorów, takie
metalowe
kółeczko lub plastikowe) ja ich nie używam J

Sekcja 1: Początek
Szal zaczynam robić z rogu. Nabieramy 2 oczka.
Rząd1: 1 lewe, 2 oczka lewe z jednego(przerabiamy oczko na lewo, nie
zdejmujemy z lewego druta i jeszcze raz przerabiamy na lewo ( tak że
oczko w
które wbijamy prawy drut wygląda jak ósemka)
Rząd 2: 1 brzegowe(=zdjęte), 1 prawe, założyć marker na drut,
narzut, 2 oczka
prawe z jednego ( tak jak przy lewych)
Rząd 3: i wszystkie nieparzyste: 1 brzegowe, lewe do ostatniego oczka,
2
oczka lewe z jednego
Rząd 4: 1 brzegowe ,1prawe, 1prawe przekręcone(wbijamy prawy drut z
tyłu
oczka),1 prawe,1 przekręcone, 2 oczka prawe z jednego

Od tego momentu do końca robótki w rzędach parzystych, będziemy
oczko przed
markerem i drugie za nim przerabiać jako przekręcone. Oczko pomiędzy

przekręconymi oczkami będziemy upuszczać ( będzie to oczko nad
narzut, więc
robótka się nie popruje, tylko wyjdzie ciekawy efekt wizualny)

Rząd 6: 1brzegowe ,2prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1
przekręcone,1 prawe,
2 oczka prawe z jednego.
Rząd 8: 1brzegowe ,3prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1
przekręcone,2 prawe,
2 oczka prawe z jednego.
Rząd 10: 1brzegowe ,4prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1
przekręcone,3 prawe,
2 oczka prawe z jednego.
Rząd 12: 1brzegowe ,5 prawych, 1prawe przekręcone,1 prawe,1
przekręcone,4
prawe, 2 oczka prawe z jednego.
Rząd 14: 1brzegowe ,1prawe, umieścić marker, narzut, 2 razem na
prawo, 3
prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1 przekręcone,3 prawe, zdjąć 2
oczka jedno
po drugim na prawy drut i przerobić je razem na prawo, umieścić
marker,
narzut, 2 oczka prawe z jednego. Teraz powinno być 17 oczek na drucie.

Sekcja 2: (dodawanie oczek)

Rząd 1: i wszystkie nieparzyste: 1 brzegowe, lewe do ostatniego oczka,
2
oczka lewe z jednego.
Rząd 2: 1brzegowe ,1prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1
przekręcone, 3
prawe, 1 prawe przekręcone*(powtarzać od * do* do ostatniego
markera), 1
prawe,1 przekręcone ,2 oczka prawe z jednego.
Rząd 4: 1brzegowe ,2 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1
przekręcone, 3
prawe, 1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 1 prawe, 2 oczka
prawe z
jednego.
Rząd 6: 1brzegowe ,3 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1
przekręcone, 3
prawe, 1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 2 prawe, 2 oczka
prawe z
jednego.
Rząd 8: 1brzegowe ,4 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1
przekręcone, 3
prawe, 1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 3 prawe, 2 oczka
prawe z
jednego.
Rząd 10: 1brzegowe ,5prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1
przekręcone, 3
prawe, 1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 4 prawe, 2 oczka
prawe z
jednego.
Rząd 12 : 1brzegowe ,1 prawe, umieścić marker, narzut, 2 razem na
prawo , 3
prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone, 3 prawe, 1 prawe
przekręcone*(powtarzać od * do* do ostatniego markera), 1 prawe,1
przekręcone, 3 prawe, zdjąć 2 oczka jedno po drugim na prawy drut i
przerobić
je razem na prawo, umieścić marker, narzut, 2 oczka prawe z jednego.
Powtarzać rzędy 1-12 jeszcze 6 razy i raz rzędy 1-6. powinno być
107 oczek na
drucie( w tym miejscu można manipulować szerokością szala- zależy
ona od
liczby powtórzeń wzoru)

Sekcja 3 : Proste rzędy

Rząd 1: i wszystkie nieparzyste: 1 brzegowe, lewe do ostatnich 2
oczek, 2
oczka razem na lewo.
Rząd 2: 1 lewe, 2 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone,
3 prawe,
1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 3 prawe, 2 oczka prawe z
jednego.
Rząd 4: 1 lewe, 1 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone,
3 prawe,
1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 4 prawe, 2 oczka prawe z
jednego.
Rząd 6: 1 lewe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone, 3 prawe,
[...]
Rząd 8: 1 lewe, usunąć marker, upuścić następne oczko, pozwolić
aby poleciało
do końca, podnieść to oczko z poprzedniego rzędu na lewy drut i
przerobić na
prawo(uformować nowe oczko), 1 prawe przekręcone, 3 prawe, 1prawe
przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone, 3 prawe, 1 prawe przekręcone*, 1
prawe,1
przekręcone, 2 oczka prawe z jednego.
Rząd 10: 1 lewe, 4 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone,
3 prawe,
1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 1 prawe, 2 oczka prawe z
jednego.
Rząd 12: 1 lewe, 3 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone,
3 prawe,
1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 2 prawe, 2 oczka prawe z
jednego.
Powtarzać rzędy 1-12 jeszcze 12 razy. W tym miejscu można
manipulować
długością(liczbą powtórzeń)

Sekcja 4: Ujmowanie oczek

[...]
1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 2 prawe, zdjąć 2 oczka
jedno po
drugim na prawy drut i przerobić je razem na prawo.
Rząd 4: 1 lewe, 1 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone,
3 prawe,
1 prawe przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, 1 prawe, zdjąć 2 oczka
jedno po
drugim na prawy drut i przerobić je razem na prawo.
Rząd 6: 1 lewe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone, 3 prawe,
1 prawe
przekręcone*, 1 prawe,1 przekręcone, zdjąć 2 oczka jedno po drugim
[...]
upuścić
oczko jak poprzednio, zdjąć 2 oczka jedno po drugim na prawy drut i
przerobić
je razem na prawo.
Rząd 10: 1 lewe, 4 prawe, 1prawe przekręcone,*1 prawe,1 przekręcone,
3 prawe,
1 prawe przekręcone*, usuń marker, zdjąć 2 oczka jedno po drugim na
[...]
Powtarzać rzędy 1-12 jeszcze 6 razy. Zostają 23 oczka na drucie.
Powtarzać rzędy 1-10 jeszcze 1 raz. Zostaje 13 oczek na drucie.

Sekcja 5: Końcowe rzędy
Rzędy 1,3,5,7 i 9: 1 prawe, lewe do ostatnich 2 oczek, 2 oczka razem
na lewo.
Rząd 2: 1 lewe, 3 prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1 przekręcone, 3
prawe,
zdjąć 2 oczka jedno po drugim na prawy drut i przerobić je razem na
prawo.
Rząd 4: 1 lewe, 2 prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1 przekręcone, 2
prawe,
zdjąć 2 oczka jedno po drugim na prawy drut i przerobić je razem na
prawo.
Rząd 6: 1 lewe, 1 prawe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1 przekręcone, 1
prawe,
zdjąć 2 oczka jedno po drugim na prawy drut i przerobić je razem na
prawo.
Rząd 8: 1 lewe, 1prawe przekręcone,1 prawe,1 przekręcone, zdjąć 2
oczka jedno
po drugim na prawy drut i przerobić je razem na prawo.
Rząd 10: 1 lewe, usuń marker, upuść oczko( tym razem nie robić
nowego), zdjąć
2 oczka jedno po drugim na prawy drut i przerobić je razem na prawo.
Rząd 12: 2 o. razem na lewo.
Uciąć nitkę, zostawić kawałek i zawiązać tak aby się nie
rozpadło.

a tu są przykładowe zdjęcia

http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html

Pozdrawiam
Ela

5. Data: 2006-10-26 10:11:17

Od: kroowka <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

kroowka wrote:

> a co to takiego?

ale ja zacofana!!!!!!

http://www.knitty.com/ISSUEfall04/PATTclapotis.html
juz w 2004 było!! ;)
pozdrawiam :)

--
, ,
()'.".'() Olcia - kroowka

6. Data: 2006-10-26 11:18:36

Od: "a_ja_na_nic_nie_mam_czasu" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście opis wykonania nie jest mój. Ja go tylko wygrzebałam w
necie i zacytowałam. Autora przepraszam za skopiowanie bez pytania.

A tu znalazłam schemat graficzny szala

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/8d73d91120
2e1a61.html

Ela

7. Data: 2006-10-26 15:08:19

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

kroowka napisał(a):

> ale ja zacofana!!!!!!

Nie przejmuj się, napewno nie tylko Ty, niektórzy po prostu
nie mieli odwagi się odezwać, bo też nie wiedzieli o co
chodzi... :-)
A ja na szczęście czytałam jak była już odpowiedź co to jest ;-)

Pozdrówka
również zacofana Rablinka

8. Data: 2006-10-26 16:07:54

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

R@blinka wrote:

> Nie przejmuj się, napewno nie tylko Ty, niektórzy po prostu nie mieli
> odwagi się odezwać, bo też nie wiedzieli o co chodzi... :-)
> A ja na szczęście czytałam jak była już odpowiedź co to jest ;-)

A ja się zastanawiam czym różni sie od zwykłego szala. Bo na zdjecie nic
szczególnego nie widać.

Pozdrawiam
Bea

9. Data: 2006-10-26 16:56:41

Od: "R@blinka" <r...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> A ja się zastanawiam czym różni sie od zwykłego szala. Bo na zdjecie nic
> szczególnego nie widać.

Według mnie to sposobem robienia, bo jak przeczytałam to się
od rogu zaczyna... A tak poza tym to nie wiem...

Pozdrawiam
Rablinka

10. Data: 2006-10-26 18:17:56

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

a_ja_na_nic_nie_mam_czasu napisał(a):
> Oczywiście opis wykonania nie jest mój. Ja go tylko wygrzebałam w
> necie i zacytowałam. Autora przepraszam za skopiowanie bez pytania.

> [...]

Jestem bardzo wdzięczna za opis i schemat,ale jeszcze bardziej jestem
przerażona,jak czytam sposób wykonania.Nic innego mi nie pozostaje
,tylko iść do szkoły i nauczyć sie tych wszystkich oczek
przekręconych ,narzutów, dodawania i odejmowania .... .Może zrobię
, chyba zejdzie mi sie do przyszłej zimy ,ale jak zachciało sie
szaliczka to..... pozdrawiam maria

[haft] naszywanie cekinow
[ot]szablony malarskie
Kram z robótkami