drzewa wokol ogrodzenia

1. Data: 2001-08-20 12:54:28

Temat: drzewa wokol ogrodzenia
Od: "eugeno" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

witam
mialem spokoj a teraz obok ogrodu bedzie prowadzona droga
czy ktos ma pomysl jaka roslinnosc lub jakie drzewka mozna
posadzic wzdluz ogrodzenia aby sie "odizolowac "

pozdrawiam
eugeno

2. Data: 2001-08-21 21:07:28

Temat: Re: drzewa wokol ogrodzenia
Od: s...@m...com (Stan Tyminski) szukaj wiadomości tego autora

"eugeno" <e...@k...net.pl> wrote in message news:<9lqtru$f9e$1@news.tpi.pl>...
> [...]
> czy ktos ma pomysl jaka roslinnosc lub jakie drzewka mozna
> posadzic wzdluz ogrodzenia aby sie "odizolowac "

Polecam krzew chinskiego pochodzenia - "forsythia" - rosnie do 6
metrow wysokosci i zageszcza sie bardzo dobrze - na wiosne ma mase
zoltych kwiatow a w lecie ladne zielone liscie. Tego krzewu nawet nie
trzeba kupowac - latwo go rozmnonyc sadzac w mokra ziemie uciete 20-o
centymetrowe tegoroczne patyczki - same puszcza korzenie jesli beda
mialy wilgoc. Posadzilem takich 150 wzdluz swojej drogi i ten zolty
pas na wiosne jest wsapanialy.

3. Data: 2001-08-22 07:59:53

Od: "eugeno" <e...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

dzieki za porade

pozdrawiam
eugeno

4. Data: 2001-08-23 07:58:39

Od: "arpt" <a...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

czy forsycja to to samo?
jakie ma wymagania glebowe - kamienisto-gliniasta ziemia ujdzie?
jak gesto sadzic patyczki? - oczywiscie w celach zywoplotowych
kiedy wsadzic je do ziemi?
jak szybko urosnie?
wiecej pytan nie pamietam i z gory dzieki za odpowiedz
artur

5. Data: 2001-08-24 18:41:19

Od: "Rafał" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Również jestem zainteresowany,proszę o bliższe informacje,z góry dziękuję
Stanisław.
:9m2dbf$r7k$...@n...tpi.pl...

6. Data: 2001-08-27 04:51:52

Od: s...@m...com (Stan Tyminski) szukaj wiadomości tego autora

Poprawka: forsycja rosnie do 3-ch metrow wysokosci. (myslalem w
stopach). Najepiej zebrac scinki patyczkow z doroslego, wyroslego
krzewu - wtedy ma sie pewnosc czego oczekiwac bo jest wiele rodzajow
forsycji.

Ziemia glinista z kamieniami OK - forsycja nie jest wybredna. U mnie
ziemia jest podobna.

Patyczki (zielone tegoroczne) najlepiej posadzic w pol-cieniu co 10 cm
i trzymac ziemie wilgotna. Kiedy puszcza liscie i korzenie przesadzic
co 2 lub 3 metry jako zywoplot. Patyczki puszcza korzenie w 3
tygodnie. Przed wlozeniem w ziemie nalezy uciac liscie ale nie "oczka"
lub paki. Najlepiej sie przyjma te patyczki co maja paki. Patyk
przysciac 2 cm nad i pod oczkami. Ukorzenione i lisciaste patyczki
dobrze przeniesc w docelowe miejsce w czasie jesiennych lub wiosennych
deszczow aby uniknac podlewania po przesadzeniu.

Patyczki (tegoroczne - zielone) forsycji mozna tez ukorzenic w kuble
wody w polcieniu ale mam mniejsze straty z patyczkami w wilgotnej
ziemi.

Zakorzeniona forsycja rosnie bardzo szybko - do 3-metrow na rok. Mozna
ale nie trzeba krotko przycinac co 2 lata aby bylo wiecej zoltych
kwiatow na wiosne.

W zastosowaniu jako zywoplot jest doskonala - kiedy sie zlaczy s
sasiednimi krzewami jej galezie sa tak liczne ze nie pozwalaja na
przejscie - tworzy gesta sciane.

Kiedy forsythia sie ukorzeni jest praktycznie niezniszczalna - bardzo
odporna na mrozy i susze i wszelkiego rodzaju robactwo wlacznie z
chszczaszczami (te z pedrakow).

Powodzenia,

Stan T.

Jak odstraszyć skorki?