duża ulga budowlana

1. Data: 2001-05-14 07:13:26

Temat: duża ulga budowlana
Od: "Gear" <g...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Niedługo odbieram mieszkanko, w związku z tym mam pytanko o ulgę budowlaną.
Czy można odliczyć kuchnię elektryczną ( wiem że gazową można, ale
elektryczna nie jestem pewien )?
Do kiedy można odliczać materiały budowlane, do dnia oddania budynku a może
jeszcze inaczej ( mój lokal firma budowlana udostępni mi wcześniej abym mógł
zacząć prace wykończeniowe )?
Pozdrawiam wszystkich z tej grupy.

1. Data: 2001-05-14 16:41:09

Temat: Re: duża ulga budowlana
Od: "hombre" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
może
> jeszcze inaczej ( mój lokal firma budowlana udostępni mi wcześniej abym

ponoc, data kluczowa jest data przekazania mieszkania.

hombre

1. Data: 2001-05-14 18:57:52

Od: "AWoj" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odliczeń możesz dokonywać do czasu zasiedlenia mieszkania tzn. umownie
przyjmue się, że jest to data zameldowania.
Pozdrawiam
Agnieszka

1. Data: 2001-05-15 08:38:55

Od: "SEB" <s...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> ponoc, data kluczowa jest data przekazania mieszkania.

Fachowo mówią na to ZASIEDLENIE, ale interpretacja nalezy do
US, w którym bedziesz rozliczał tę ulgę, więc najlepiej
zadaj to pytanie bezpośrednio w tym US, a będziesz miał
pewność.

Sebastian

1. Data: 2001-05-16 07:23:06

Od: Slawomir Mateuszczyk <s...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech Gołąbowski" wrote:
> A w przypadku kupna mieszkania w nowym bloku (razem z wycinkiem gruntu
> - księga wieczysta)? Mieszkanie jest już kupione, księga założona...
> Wykańczanie liczy się do ulgi budowlanej, czy remontowej?

Generalnie wykańczanie wchodzi do ulgi budowlanej, ale tylko do momentu
zamieszkania w lokalu. Później możesz korzystać już tylko z ulgi remotowej.
I tu ważna uwaga - jest w tym haczyk. Jeżeli zameldujesz się jeszcze przed
podpisaniem aktu notarialnego przeniesienia własności to nie możesz
korzystać z żadnej ulgi: budowlanej - bo już mieszkasz, a remontowej - bo
jeszcze nie masz tytułu prawnego do lokalu!!!

W Twoim przypadku istotne jest czy będziesz potrafił udowodnić Urzędowi
Skarbowemu, że w tym mieszkaniu nikt nie mieszkał w momencie wykańczania.
US może brać pod uwagę fakt zameldowania, a jeśli nikt nie był zameldowany
to np. zużycie ciepłej wody, gazu, prądu, oświadczenia sąsiadów itp.
W dowolnej chwili możesz przejść z ulgi budowlanej na remontową, byle
konsekwentnie traktować wszystkie rachunki po określonej dacie. Nie musisz
do tego się przemeldowywać.
Slaw

1. Data: 2001-05-16 08:03:51

Od: "Wojciech Gołąbowski" <v...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AWoj" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]

- księga wieczysta)? Mieszkanie jest już kupione, księga założona...
Wykańczanie liczy się do ulgi budowlanej, czy remontowej?

TIA
Wojtek
--
, Wojciech "Voqo" Gołąbowski
. / ,'. ,'| ,'. http://www.golabowski.art.pl

1. Data: 2001-05-16 13:31:09

Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl> szukaj wiadomości tego autora

Slawomir Mateuszczyk napisał:

> [...]
> możesz korzystać z żadnej ulgi: budowlanej - bo już mieszkasz, a
> remontowej - bo jeszcze nie masz tytułu prawnego do lokalu!!!

A umowa przedwstępna ze spółdzielnią/developerem + protokół przekazania nie
są tytułem prawnym do lokalu?

Przy okazji: jeżeli sprzedaż lub przeniesienie prawa do wieczystego
użytkowania gruntu są wyodrębnione od sprzedaży samego mieszkania (np.
osobna faktura), to tę część można sobie odpisać w pozycji zakup gruntu.
Jest to istotne wtedy, gdy koszt mieszkania + wykończenia przed
zasiedleniem przekracza limit dużej ulgi budowlanej.

Pozdrowienia
MWK
--
Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

1. Data: 2001-05-18 11:21:01

Od: "glaeken" <g...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

A lipa odliczeń można dokonywać od momentu otrzymania FAKTURY za wpłate
zamieszkanie i to jest NAJWAŻNIEJSZE reszta to dokumenty uzupełniające
(umowa itp).
wiem bo odliczam a jeszcze nie mieszkam bo nie ma okien he he.

"AWoj" <a...@i...pl> wrote in message
> Odliczeń możesz dokonywać do czasu zasiedlenia mieszkania tzn. umownie
> przyjmue się, że jest to data zameldowania.
> [...]

Grzyb w nowym mieszkaniu.
uproszczony kosztorys
Wykonczenie mieszkania
mieszkanie w centrum czy domek na granicach miasta?
Jak walczyc z wilgocia w starym budynku