dyskopatia?

1. Data: 2004-08-02 06:26:00

Temat: dyskopatia?
Od: "grem" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Od kilku tygodni odczuwam bóle w okolicy krzyzowej. Podejżewam dyskopatię
choćby ze względu na siedzący tryb pracy. Bóle nie są silne, ale można by
powiedzieć, że ciągłe. Zapewne jest to konkretny sugnał, że coś trzeba z tym
zacząć roboć. Co radzicie? Udać się do lekarza, czy próbowac coś samenu - np
baseny itp. Prosił bym o podanie jakiś sposobów na "to" by pomóc ale nie
zaszkodzić.

Pzdr
grem

2. Data: 2004-08-02 17:44:24

Temat: Re: dyskopatia?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Aug 2004 08:26:00 +0200, grem wrote:

> [...]
> baseny itp. Prosił bym o podanie jakiś sposobów na "to" by pomóc ale nie

To wcale a wcale nie musi być dyskopatia:)

Napiszę tak: ja raczej poszedł bym do lekarza. Bardzo prawdopodobne
jest, że wystarczy trochę współpracy z rehabilitantem, niewielka zmiana
trybu życia, pewne ćwiczenia.

Powodzenia:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2004-08-02 18:48:04

Od: "k.ia" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik grem napisał:

> [...]
> baseny itp. Prosił bym o podanie jakiś sposobów na "to" by pomóc ale nie

Witam! Jeśli długo siedzisz może warto zainwestować w specjalnę
podkładkę pod oparcie (znajdziesz w sklepach reh.) profilująca i
odciążającą odcinek lędźwiowy. Ale przede wszystkim warto czasami wstać,
przejść kilka kroków i ogólnie mówiac "przeciągnąć się". Pozycja
siedząca jest najbardziej obciążająca odcinek lędźwiowy. najmniejsze
siły ciążenia działają na kręgosłup w pozycji leżenia tyłem, z dodatkowo
ugiętymi nogami (wtedy spłycasz też lordozę lędzwiową).
Z tego co opisujesz to myślę że nie koniecznie musi to być dyskopatia.
Warto skorzystać z konsultacji specjalisty by określić czy jest to
zespół korzeniowy, i dopiero wtedy można się leczyć i rehabilitować.
pozdrawiam -kinga

4. Data: 2004-08-08 16:19:21

Od: "Rafal_Ochowiak" <r...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

To ważne czy bóle są ciągłe czy "można by powiedzieć że ciągłe". A może
ciągłe o zmiennym natężeniu...? W 90 % przypadków, dolegliwości które
opisujesz spowodowane są chorobą krążka międzykręgowego czyli dyskopatią.
Pozostaje 10 % które należy rozpoznać / wykluczyć. Dlatego: 1. możesz
zgłosić się do ortopedy który jeżeli potwierdzi się dyskopatia powinien
skierować Cię na zabiegi z zakresu fizjoterapii. Wtedy najlepiej jeżeli
skontaktujesz się z fizjoterapeutą specjalizującym się w stosowaniu metody
McKenziego (metoda McKenziego jest metodą fizjoterapeutyczną dedykowaną
leczeniu bólów kręgosłupa).; 2. możesz skontaktować się z prywatnie
praktykującym fizjoterapeutą specjalizującym się w stosowaniu metody
McKenziego, który zbada Cię i zaproponuje leczenie, lub jeżeli będzie to
konieczne, skontaktuje z lekarzem odpowiedniej specjalności. Basen i podobne
jemu przejawy aktywności ruchowej mogą (choć nie muszą) przynieść okresową
poprawę. Jednak u zdecydowanej większości Pacjentów, którym udało się w ten
sposób zmniejszyć dolegliwości, prędzej czy później dochodzi do ich nawrotu
często w ostrzejszej formie. Najlepiej od razu poważnie zabrać się do
problemu.

Pozdrawiam
mgr Rafał Ochowiak, cert. MDT
fizjoterapeuta