dziwne zjawisko oczne/mózgowe - problem czy nie ?

następny post »
From: "Doxent" <d...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: dziwne zjawisko oczne/mózgowe - problem czy nie ?
Date: Thu, 7 Aug 2003 11:53:58 +0200

Hi.

Do tej pory nie zwracalem na to wielkiej uwagi ale dzisiaj w nocy kiedy
wpatrywalem sie w punkt na scianie a konkretnie odbicie swiatla z latarni
ulicznej ktore bylo dosyc blade i mialo niewielki kontrast po chwili ten
punkt zniknal mi z obrazu. Potem patrzylem w szybe w szafce i przy dosc
ciemnym swietle widzialem swoje odbicie ktore po chwili sie zamazalo i
zniklo. Zauwazylem ze jak patrze w jeden punkt przez dluzszy czas to ten
punkt zaczyna wykonywac ruchy wachadlowe i jakby wpadal w korkociag . Jest
to dosc nieprzyjemne zjawisko ale wystarczy ze mrugne na chwilke i ten punkt
znowu stoi w miejscu. Gdy patrze na radiobudzik w nocy (czerwone ledy na
ciemnym tle 4.5 metra ode mnie) to cyfry przesuwaja sie w plaszczyznie
poziomej i pionowej wachadlowo mimo iz otoczenie stoi w miejscu ciezko jest
mi tez skupic sie na nich bo wzrok sie rozjezdza do przodu i do tylu.
Wczesniej nie zwracalem na to uwagi.
Ostatnio zauwazylem tez takie zjawisko w ktorym zamykam oczy staram sie
sobie wyobrazic jakis obraz (cokolwiek) po czym ten obraz jest zrywany na
synchronizacji (faluje) i znika z mojego wyobrazenia.
Co to moze byc ? Czy jest to normalne czy tez jest to efekt jakiegos
przemeczenia. Ostatnio duzo pracowalem z komputerem ale wczesniej nie
pamietam takiego zjawiska lub nie testowalem siebie w ten sposob.