dziwny sen

1. Data: 2002-09-24 13:05:39

Temat: dziwny sen
Od: "tallina" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Miałam dzisiaj dziwny sen i zastanawiam się, czy ma jakieś znaczenie...

Otóż śniło mi się, że potrzebowałam różnych dokumentów - akt urodzenia,
chrztu i zdjęć z lat mojego dzieciństwa. Poprosiłam mamę, żeby to wszystko
poszukała dla mnie a ona zaprowadziła mnie na śmietnik i powiedziała, że to
wszystko wyrzuciła krótko po moim urodzeniu. Zaczęłyśmy grzebać w tych
śmieciach, ale nic nie znalazłam.

Gdyby ktoś obcy opowiedział mi taki sen, to powiedziałabym, że jest zły na
matkę, ponieważ zmarnowała mu życie albo, że niedostatecznie go kochała lub
poświęcała mu uwagę. Czuł się niepotrzebny, zepchnięty na margines itd.

Ja miałam szczęśliwe dzieciństwo... dlatego nie wiem jak to zinterpretować.

1. Data: 2002-09-24 13:15:58

Temat: Re: dziwny sen
Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <tallina> osmielil sie napisac:

> [...]
> poszukała dla mnie a ona zaprowadziła mnie na śmietnik i powiedziała, że
> wszystko wyrzuciła krótko po moim urodzeniu. Zaczęłyśmy grzebać w tych

a wiec po kolei
potrzebowalas roznych dokumentow oznacza ni mniej ni wiecej
ogromna potrzebe bezpieczenstwa. akt urodzenia i jego poszukiwanie swiadczy
o wysokiej
niepewnosci i niesmialosci, a takze o poszukiwaniu sensu zycia.
dokumenty z chrztu mowia z kolei o poszukiwaniach natury religijnej
a zdjecia z dziecinstwa podkreslaja dazenie do czystosci, niewinnosci.
prosba do matki to nic innego jak odniesienie do ostoi i zrodel - wlasnie tu
pragniesz szukac
bezpieczenstwa. z kolei fakt wyrzucenia dokumentow swiadczyc moze
o jakims powaznym konflikcie, leku (czy nie jest sie dzieckiem adoptowanym,
nie chcianym itp)
ale juz wspolne poszukiwania mowia ze relacje zostaly nawiazane.
natomiast to ze dokumenty nie zostaly znalezione przemawia za tym, iz
cos jeszcze nie zostalo dopowiedziane i w powietrzu wisi jakas nie
rozwiazana
sytuacja, ktora bardzo chcialabys poruszyc.

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 14:09:51

Od: "ajtne" <a...@a...box43.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@2...achtung.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> rozwiazana
> sytuacja, ktora bardzo chcialabys poruszyc.

Tak, albo - siak ;)

Może poszukiwanie tych zapomnianych dokumentów z dzieciństwa to potrzeba sięgnięcia
do
własnych potencjałów? Wyrzuconych kiedyś jak niepotrzebne zabawki? ~;>

pozdrówka :)

joa

1. Data: 2002-09-24 15:11:47

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <ajtne> osmielil sie napisac:

> Może poszukiwanie tych zapomnianych dokumentów z dzieciństwa to potrzeba
sięgnięcia do
> własnych potencjałów? Wyrzuconych kiedyś jak niepotrzebne zabawki? ~;>

oczywiscie nie wykluczam tej mozliwosci
moze to tez byc sygnalem niedookreslonej tozsamosci seksualnej
i udokumentowania jej przed sama soba
wiec ewentualne pragnienia homoseksualne
w polaczeniu z lekiem pfrzed brakiem akceptacji ze strony matki

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 15:40:09

Od: "Vesemir" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik tren R <t...@2...achtung.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:ampvai$2vk$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> i udokumentowania jej przed sama soba
> wiec ewentualne pragnienia homoseksualne
> w polaczeniu z lekiem pfrzed brakiem akceptacji ze strony matki

A mi to przypomina wróżenie z fusów :P

Vese

1. Data: 2002-09-24 16:04:49

Od: "Albert" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem co dokladnie mowi nauka na ten temat, ale
dla mnie sen jest jakby skrotem (baaardzo abstrakcyjnym) ostatnich wydarzen
(najczesciej z ostatniego dnia).

Te najwazniejsze wydarzenia sa przez mozg odtwarzane (jako symbole) i z nich
tworzony jest jakby film (jest to swego rodzaju sposob na utrwalanie pamieci
przez twoj organizm - a wiec zapamietywanie wylacznie najwazniejszych odczuc
ze swiata zewnetrznego).
Jezeli obudzisz sie kiedys w nocy i pamietasz sen dokladnie (na swiezo) -
sprobuj przypomniec sobie wszystkie rzeczy ktore widzialas, slyszalas, lub
czulas dzien wczesniej, a nastepnie dopasowac je do tego co bylo w snie.
Tylko pamietaj ze musza byc to skojarzenia abstrakcyjne w stylu:
'matka,dziecko - miłość', 'ojciec-bezpieczeństwo', 'kurczak - reklama
mc'donalda obejrzana w telewizji w momencie gdy wylalas zupe'
I musisz to sobie wytlumaczyc sama, bo kazdy ma inne pary skojarzen.

To tyle.
Powodzenia. :)

Albert

1. Data: 2002-09-25 06:34:47

Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poświęcała mu uwagę. Czuł się niepotrzebny, zepchnięty na margines itd.

Sny w większości przypadków dotyczą sytuacji emocjonalnej osoby śniącej.
W Twoim śnie chodzi głównie o obecne relacje emocjonalne z matką.

Aby zinterpretować sen, poza jego opisem potrzebne są odczucia emocjonalne
występujące we śnie i po nim.
Równie ważne jak opis snu są informacje o życiu realnym śniącego.

W Twoim przypadku potrzebny jest np. Twój wiek;
czy mieszkasz z rodzicami, czy oddzielnie;
obecne relacje emocjonalne między Tobą a matką ...
oraz Twoja sytuacja emocjonalna.

Oczywiście to na początek &#8211; potem mogą być następne pytania.

Jak sądzisz, co wywołało ten sen?
Co ważnego stało się ostatnio w Twoim życiu?

Moje wstępne intuicje to lęk przed samodzielnością (może lęk przed opuszczeniem
rodzinnego domu), chęć powrotu do dziecięcego poczucia bezpieczeństwa,
zmęczenie dorosłością ...

> [...]
> śmieciach, ale nic nie znalazłam.
>
> Ja miałam szczęśliwe dzieciństwo... dlatego nie wiem jak to zinterpretować.

Tu nie chodzi o dzieciństwo ale o dziecko w Tobie.
W okresie dojrzewania osobowość dziecięca zostaje stłumiona,
(oczywiście nie cała, w dużej części zostaje przetworzona)
- ale nie znika, dziecko jest w każdym z nas.
Matki różnie traktują dzieci po 15-tce, jedne nie akceptują dorosłości
inne zaczynają traktować młodzież jak dorosłych i unikają czułości.

Gdybym pogdybał na podstawie snu to między Tobą a matką zaistniał
ten drugi wariant ale Twoje dziecko (które być może właśnie skrzywdził
jakiś brutal) potrzebuje pocieszenia, przytulenia i dlatego każesz matce
(we śnie) szukać tych dokumentów aby jej udowodnić, że jesteś jej dzieckiem.
Jednakże wg snu na te czułości nie możesz liczyć ... nie wiem z jakiego powodu.

Już przyszła mi do głowy niemalże przeciwna interpretacja
i wtedy byłby to sen kompensacyjny.
Po odpowiedzi na pytania wiele w interpretacji może się zmienić!
Napisz więc coś o swoim realnym życiu.

Wszystko co piszę, nawet dla mnie, jest tylko hipotezą.
Pisze i pozdrawia - Kamil.

1. Data: 2002-09-25 10:58:52

Od: "tallina" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

Dzięki, że odpowiedzieliście.
Wasze interpretacje są bardzo trafne...

TrenR
> [...]
> pragniesz szukac
> bezpieczenstwa. z kolei fakt wyrzucenia dokumentow swiadczyc moze

plus_minus
<Moje wstępne intuicje to lęk przed samodzielnością (może lęk przed
<opuszczeniem
<rodzinnego domu), chęć powrotu do dziecięcego poczucia bezpieczeństwa,
<zmęczenie dorosłością ...

Mam 27 lat, mieszkam z rodzicami. Boję się samodzielności, wyprowadzenie się
od rodziców, założenia rodziny... W ogóle boję się życia, tego co mi
przyniesie (kiedyś ciągle myślałam o popełnieniu samobójstawa, o śmierci - na
szczęście poradziłam sobie z tym sama). Jestem też osobą nieśmiałą, niepewną
siebie i w dodatku z kompleksami. Nie potrafię wyrazić siebie tak jakbym tego
chciała. Często zamykam się w sobie...

A co do deszczu, to rzeczywiście - padało ;-)

Pozdrawiam,
Tallina

1. Data: 2002-09-25 11:00:38

Od: "tallina" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

1. Data: 2002-09-25 11:14:57

Od: "tallina" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć!

> [...]

chciała. Często zamykam się w sobie...

A co do deszczu, to rzeczywiście - padało ;-)

a...@w...pl
gg:1837916

koniec refleksji
Wspomoz kolegow....