elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać

11. Data: 2008-09-16 07:45:44

Temat: Re: elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać
Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek napisał(a):

> Nie muszą być elektroniczne - można ręcznie ustawić głowice mieszkowe - w
> domu nie ma 100 kaloryferów... dwa razy dziennie.

Można- z tym, że nie zrobisz tego z wyprzedzeniem (tzn. wracasz z pracy
już do cieplutkiej chałupy). Ale oczywiście- choć mniej komfortowo,
samo obniżanie temperatury i jakieś oszczędności da się uzyskać.

--
Dominik (& kąpany)
RP

12. Data: 2008-09-16 08:02:51

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik & Co" <D...@i...com> wrote in
message news:gano77$69u$1@inews.gazeta.pl...

> Można- z tym, że nie zrobisz tego z wyprzedzeniem (tzn. wracasz z pracy
> już do cieplutkiej chałupy). Ale oczywiście- choć mniej komfortowo,
> samo obniżanie temperatury i jakieś oszczędności da się uzyskać.

Hm - ustawiasz średnią temperaturę, przychodzisz, podnosisz o dwa stopnie -
idziesz spać obniżasz do 16-18°C, rano wstajesz, podciągasz do średniej...
Masz ciepły dom, na czas pracy, nauki, chłodniejszy do spania - oszczędnie i
bez potrzeby nie grzejesz...

13. Data: 2008-09-16 08:21:42

Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek napisał(a):

> Hm - ustawiasz średnią temperaturę, przychodzisz, podnosisz o dwa stopnie -

i czekasz 30 min, zanim się nagrzeje...

> idziesz spać obniżasz do 16-18°C

i czekasz 45 min, zanim spadnie....

> rano wstajesz, podciągasz do średniej...

i czekasz 30 min, zanim się nagrzeje...

> Masz ciepły dom, na czas pracy, nauki, chłodniejszy do spania - oszczędnie i
> bez potrzeby nie grzejesz...

Zgadza się, ale mając elektroniczne głowice termostatyczne ustawia się to
automagicznie i z wyprzedzeniem. Np. podniesienie temperatury po okresie
ochłodzenia w dzień ustawiasz na 15.30. Wracasz z pracy o 16.00 do już
cieplutkiego mieszkania, a nie masz np. 14 stopni i czekasz, aż raczy się rozbujać.

--
Dominik (& kąpany)
RP

14. Data: 2008-09-16 09:23:35

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Jeżeli to tylko podzielniki to grzać na maksa. Inni zapłacą za twój maks
> na swoich oszczędnościach. Taku urok i idea podzielnika.
> Na podstawie jego wskazań dzieli się koszt na wszystkich a nie wylicza
> indywidualne zużycie.
> Przypodzielniku nie opłaca się oszczędzać bo zapłaci się wtedy za innych.

Wow!

15. Data: 2008-09-16 11:28:33

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik & Co" <D...@i...com> wrote in
message news:ganqal$nvj$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
> ochłodzenia w dzień ustawiasz na 15.30. Wracasz z pracy o 16.00 do już
> cieplutkiego mieszkania, a nie masz np. 14 stopni i czekasz, aż raczy się

Nie mam nic przeciw elektronicznym sterownikom / programatorom. Ale mając
mieszkowe nie wymianiałbym wcześniej aż by się wykończyły. Zawsze można do
tego jeszcze dmuchawę dokupić, lub piec z powierzniowym spalaniem gazu... Bo
gdyby tak awaria...

16. Data: 2008-09-16 15:18:47

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> indywidualne zużycie.
> Przypodzielniku nie opłaca się oszczędzać bo zapłaci się wtedy za innych.

Kompletna bzdura.

17. Data: 2008-09-16 15:56:10

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:48cfce57$0$12182$f69f905@mamut2.aster.pl...

> Kompletna bzdura.

Etam, pewnie podpucha, zeby wszyscy grzali na maksa - on se potem podkreci
na mniej, bo go sasiedzi lepiej dogrzeja.

18. Data: 2008-09-16 18:24:24

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> wrote in message
> [...]
> sie
> wystudzą? Pytam bo nie miałem z tym ustrojstwem nigdy do czynienia.

Jeżeli podzielnik elektroniczny to robi pomiar dwupunktowy.
Z jednej strony mierzy temperaturę grzejnika do którego jest dokręcony, od
swojej zewnętrznej strony mierzy coś co ma być temperaturą w pomieszczeniu.
Różnica tych temperatur decyduje o szybkości zmian cyferek za które zapłacisz.
Innymi słowy im mniejsza różnica temparatury grzejnika i pomieszczenia tym
mniejsze wskazania.
Oczywiście tylko na logikę bo co tam w oprogramowaniu tego ustrojstwa siedzi
nikt nie wie.

Moim zdaniem podzielniki tego typu to jedna ściema, zobacz ile ciepła jest u
ciebie rozliczne wg. podzielników a ile wg metrażu.
Kiedyś bywało 75% podzielniki / 25% metraż teraz chyba wszyscy stosuja 50% /50%.
Na dodatek dochodzą chore współczynniki (jak ktoś ma mieszkanie narażone na
wychładzanie to dopłacają mu sąsiedzi - zupełnie nie wiem czemu ?).

Jeżeli to nowe mieszkanie to ciekawe że masz podzielniki, chyba weszły jakieś
regulacje że w nowych budynkach muszą być mierniki ciepła (różnica tempratury
czynnika wejście/wyjście + przepływ).
Wtedy jest OK, płacisz za ciepło które naprawdę zużyłeś.

TomekD

19. Data: 2008-09-16 18:42:45

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Sep 16, 8:24 pm, "TomekD" <t...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> czynnika wejście/wyjście + przepływ).
> Wtedy jest OK, płacisz za ciepło które naprawdę zużyłeś.

Tak myślisz?
To tylko droższy podzielnik a nie żaden licznik.
Nie płacisz stawki za zużyty kJ tylko kwotę wynikającą z opłaty za
zużyty gaz/prąd/węgiel czy co tam jest użyte do dostarczenia ciepła.

--
ZZ@private

20. Data: 2008-09-16 20:18:05

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U was w bloku wszyscy stosują się do tej rady? :-)))

nie mieszkam w bloku i mam własne CO

Piec gazowy - średnia półka
Czy drewno do kominka na ziemi?
ogrzewanie- spoldzielnia CO