elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać

21. Data: 2008-09-16 20:26:02

Temat: Re: elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jackare" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
news:gap4oh$8u5$1@nemesis.news.neostrada.pl...

> nie mieszkam w bloku i mam własne CO

Jak na gaz to pewnie gazownia Ci dolicza sasiadow.

22. Data: 2008-09-16 20:29:00

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "TomekD" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> wrote in message

> Na dodatek dochodzą chore współczynniki (jak ktoś ma mieszkanie narażone
> na wychładzanie to dopłacają mu sąsiedzi - zupełnie nie wiem czemu ?).

Gdyby nie to, to powinni placic nizszy czynsz za nizszy standard i podobnie
wyjdzie, a tak przynajmniej jest jakies liczbowe podparcie dla tej roznicy.

23. Data: 2008-09-16 21:38:11

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ZbyszekZ" <z...@g...com> wrote in message
b.googlegroups.com...

> Jeżeli to nowe mieszkanie to ciekawe że masz podzielniki, chyba weszły jakieś
> regulacje że w nowych budynkach muszą być mierniki ciepła (różnica tempratury
> czynnika wejście/wyjście + przepływ).
> Wtedy jest OK, płacisz za ciepło które naprawdę zużyłeś.

Tak myślisz?
To tylko droższy podzielnik a nie żaden licznik.
Nie płacisz stawki za zużyty kJ tylko kwotę wynikającą z opłaty za
zużyty gaz/prąd/węgiel czy co tam jest użyte do dostarczenia ciepła.

Różnica temperatur wody + jej przepływ są danymi umożliwiającymi obliczenie
faktycznie dostarczonego ciepła.
Jeżeli nawet te wskazania w sumie nie pokrywają się z licznikiem ciepła budynku
to jest to obiektywny wskaźnik podziału.

Podzielniki na grzejnikach to mnóstwo teorii opartej na kilkunastu parametrach i
założeniach w które można tylko wierzyć że mają cokolwiek wspólnego z
rzeczywiście dostarczonym ciepłem.

TomekD

24. Data: 2008-09-17 06:38:07

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeżeli nawet te wskazania w sumie nie pokrywają się z licznikiem ciepła
> budynku to jest to obiektywny wskaźnik podziału.

Ile kosztuje instalacja takowych?

> Podzielniki na grzejnikach to mnóstwo teorii opartej na kilkunastu
> parametrach i założeniach w które można tylko wierzyć że mają cokolwiek
> wspólnego z rzeczywiście dostarczonym ciepłem.

Cokolwiek maja w stopniu wystarczajacym do jako takiego podzialu kosztow.

Piec gazowy - średnia półka
Czy drewno do kominka na ziemi?
ogrzewanie- spoldzielnia CO
naprawdę głośny budzik