elektryczne

1. Data: 2001-06-27 06:16:05

Temat: elektryczne
Od: "Mir" <m...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

o jakich paramatrach Wyłączniki różnicowo-prądowe zastosować
(pokój+mały pokój) -dół
(pokój+mały pokój+kuchnia) - góra
kuchnia
łazienka

?

Mir

1. Data: 2001-06-27 20:08:03

Temat: Re: elektryczne
Od: "bari" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na prad roznicowy 30mA. Wartosc pradu roboczego ciezko zgadnac, lepiej
pogadaj z jakims elektrykiem, ale 25A bedzie za wiele przy takim podziale.
Ja bym podzielil tak: lazienka, kuchnie + reszta mieszkania i trzeci obwod
na strych, garaz lub pomieszczenia techniczno-gospodarskie.
Najwazniesze, aby lazienke zrobic starannie.
bari

1. Data: 2001-06-27 21:21:40

Od: "Rzepek" <R...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Wszystko opiera się na stopniowaniu. Oprócz przeciwporażeniówki musisz
mieć również normalne zabezpieczenia prądowe. Na ogół na pokoje
stosuje się 10A, na łazienkę wystarczy 6A, kuchnia 16A.
Zabezpieczenia S191 typu B. Przeciwporażeniówkę możesz dać równie
dobrze jedną na całość 20, 25A (ja mam tak u siebie).
Wszystkie wyłączniki powinny mieć prąd wyłączenia rzędu 30mA. Dotyczy
to oczywiście obwodów jednofazowych!
Chyba tyle.

Piotr

1. Data: 2001-06-28 12:23:28

Temat: Odp: elektryczne
Od: "mar" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Oj coś kolega pomieszał, powinno się stosować wyłącznik różnicowoprądowy
chroniący przed porażeniem o prądzie różnicowym 30mA i prądzie znamionowym
takim jak wartosć zabezpieczenia przedlicznikowego którego samodzielnie nie
można zmieniać (powinno być ono zaplombowane przez ZE).
Obwody oświetlenia dla przewodu 1,5mm, zabezpieczać wyłącznikiem
instalacyjnym S-191B 6A. Obwody gniazd dla przewodu 2,5mm wyłącznikiem
S-191B 10A. Obwód pralki prowadzić oddzielnie i zabezpieczyć go włącznikiem
S-191B 16A, to samo tyczy się innych odbiorników o dużym poborze mocy.
Moja propozycja jest oczywiście tylko orientacyjna nie znam układu
mieszkania.
Pozdrawiam Marek

Okna PCV
Okna Mazur Kolor