epilepsja

1. Data: 2002-01-19 09:27:11

Temat: epilepsja
Od: "qwertz" <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

czt ktos moze podac mi łacińska nazwe na epilepsje?

2. Data: 2002-01-19 12:12:43

Temat: Re: epilepsja
Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czt ktos moze podac mi łacińska nazwe na epilepsje?

Są różne rodzaje epilepsji. O jaką Ci chodzi? Bo epilepsja, to po prostu
epilepsia więc chyba nie o to pytasz, tylko o jakąś konkretną. Drugi człon
zależy od rodzaju, na epilepsia tarda - epilepsja późna.

Klaudia

3. Data: 2002-01-20 08:51:17

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 19 Jan 2002, Klaudia wrote:

> Są różne rodzaje epilepsji. O jaką Ci chodzi? Bo epilepsja, to po prostu
> epilepsia więc chyba nie o to pytasz, tylko o jakąś konkretną. Drugi człon
> zależy od rodzaju, na epilepsia tarda - epilepsja późna.

tarda?

jesli juz to wg. tradycyjnego podzialu

e. grand mal
e. petit mal
e. Jacsoni
e. temporalis (od os temporalis a nie od czasu)

wg. nowych dokladniejszych podzialow dzieli sie to jeszcze
bardziej szczegolowo ale ten podzial jest klinicznie zasadniczy

inny podzial to oczywisicie padaczka wrodzona, pourazowa, alkoholowa
czyli wg. etiologi...

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

4. Data: 2002-01-20 12:56:07

Od: "Klaudia" <d...@m...e.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

bardziej szczegolowo ale ten podzial jest klinicznie zasadniczy

inny podzial to oczywisicie padaczka wrodzona, pourazowa, alkoholowa

Oj czepia się Pan, Panie doktorze. :o)
Podała przykład, bo nie przypuszczam, by pytanie dotyczyło tylko słowa
epilepsia. A przykład taki mi przyszedł na myśl, bo mam taki przypadek w
rodzinie. I tyle. Nie wyjaśniałam jakie są rodzaje, prosiłam tylko o
sprecyzowanie pytania. ;o)

Pozdrawiam.
Klaudia

nadcisnienie
Metoda Vojty - do rehabilitantów
OT : Spambot Fodder
sluz w stolcu - pytanie do lekarzy (dlugie)
Plytki krwi